Tóth László írása
A világon naponta, átlagosan 2,5 milliárd gigabájtnyi adat termelődik, aminek 75%-a strukturálatlan írott szöveg vagy hang és videofelvétel. A Slamby küldetése az, hogy ezt a strukturálatlan írott adatmennyiséget értelmezze, és a cégek számára felhasználható formájúvá tegye.
A Slamby text adatok értelmezését teszi lehetővé, és az értelmezés eredményétől függően képes feladatok végrehajtására. Mindezt automatikusan, öntanuló technológiával és nyelvfüggetlenül. Mit is jelent ez?
Képzeljünk el egy olyan call centert, ügyfélközpontot, ahová az egy központi címre naponta beérkező több tízezer email-t képesek vagyunk 1 századmásodperc alatt automatikusan elolvasni, értelmezni és azt a megfelelő ügyfélszolgálatos kollégának továbbítani, vagy akár automatikusan megválaszolni. Így az ügyfélszolgálat reakcióideje 1 napról akár pár percre vagy órára csökkenhet. Egy ideges és mérges ügyfél kezelésénél ez nem egy elhanyagolható előny.
Sőt, menjünk tovább, és képzeljük el, hogy van egy olyan speach recorder, ami a telefonbeszélgetéseket írott szöveggé alakítja. Senki nem képes a telefonbeszélgetéseket elemezni, de ha le van írva, akkor a Slamby igen. Képes arra, hogy megmondja melyik kolléga kezelte hatékonyan vagy kevésbé hatékonyan az ügyfelet, ki az, akinek sikerült a problémáját hibátlanul megoldani, ki az akinek nem, vagy épp ki beszélt nem elfogadható hangnemben (értsd anyázott) az ügyféllel. De a telefonbeszélgetések és beérkező email-ek elemzése alapján az is megmondható, hogy a felhasználóknak valós időben milyen problémáik vannak, amiket a cégnek sürgősen meg kell oldania. Ez jelenleg csak akkor lenne lehetséges, ha egy ember naponta minden beérkező email-t és telefonbeszélgetést elolvasna, értelmezne, kivonatolva, összesítene, jah, és nem felejtené el mit olvasott 3425 dokumentummal azelőtt aznap...
De ez csak egy példa volt. A text adatok (text big data?) feldolgozásában, értelmezésében, és a vállalatok szolgálatába állításában hihetetlenül nagy lehetőségek rejlenek.
A Slamby technológiájával eddig az alábbi problémákra sikerült megoldást szállítanunk, az utóbbi fél évben:
● Egy nagyvállalat üzleti titkainak, adatainak szivárogtatását gátló szoftvert szállítottunk, mely arra is képes, hogy a kikerült adatok alapján megtalálja ki lehetett a szivárogtató
● Egy egyetemi könyvtár számára a beérkező írott dokumentumok szortírozására, dolgozatok automatikus címkézésére adunk megoldást, illetve egy plágium detektáló szoftvert is készítünk a technológiával.
A Slamby célja, hogy egyre több nagyvállalat text data-val kapcsolatos problémáját oldja meg, és tegye hatékonyabbá, eredményesebbé a működésüket.