Mi az a TikTok?
A TikTok egy videomegosztó szolgáltatás, amelyett 2012-ben alapított a pekingi székhelyű ByteDance cég. Az alkalmazás, amely Kínán kívül 2017-ben jelent meg iOS és Android platformokra, lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy 15 másodperces videókat készítsenek és osszanak meg bármilyen témában.
A 2021 januári TikTok-statisztikák szerint a platformnak világszerte 689 millió havi aktív felhasználója volt, amely ezzel a hetedik legnagyobb platform a felhasználók számát tekintve, megelőzve olyan, jóval régebb óta létező platformokat, mint a Snapchat, a Pinterest és a Twitter.
Mi az a Discover (Felfedezés)?
A TikTok keresőjének segítségével kereshetünk és fedezhetjük fel a TikTok közösség sokféle tartalmát: trendi videókat, hashtageket, alkotókat és szponzorált tartalmakat.
Megjegyzés: A hashtag oldalakon az első néhány videó az adott trendet elindító videók és más népszerű videók, amelyek a hashtaghez kapcsolódnak.
Hogyan tudunk keresni?
Konkrét videók, hangok, hashtagek vagy alkotók kereséséhez:
- érintsük meg a képernyő alján található Discover gombot
- keressünk rá egy adott videóra vagy tartalomtípusra az oldal tetején található keresősávban. Legyünk minél konkrétabbak a keresési kifejezések alkalmazásakor
- az eredmények a felső lapon jelennek meg
- nézzük meg a többi keresési lapot is a kapcsolódó tartalmakért*
Természetesen a fentieken túlmenően kereshetünk a felhasználók és a top (legnépszerűbb) tartalmak között is.
* forrás: TikTok support
Tartalmak a TikTok-on
A népszerű TikTok tartalmakat hamar felkapják a felhasználók, de azok ugyanilyen gyorsan “el is tűnnek a süllyesztőben”. Éppen emiatt a jelenség miatt érdemes a kedvenc tartalmainkat menteni, vagy lájkolni, mert enélkül szinte lehetetlen azokat újra megtalálni. Azt pedig mindenki eldöntheti, hogy a rengeteg megosztott tartalom közül mit tart érdekesnek, értékesnek vagy éppenséggel viccesnek.
Kapcsolódó cikkünk a keresésről: Keresőmotor vs. vállalati keresőmotor