Mindenki használ keresőmotorokat, de tudjuk is őket sikerrel használni? A HVG cikke segít abban, hogyan használjuk a netes keresőket. A cikk tematikáját követve összehasonlítjuk, hogy miben tér el egy vállalati kereső (példánkban a Precognox által kifejlesztett TAS Vállalati kereső) használata egy jól megszokott keresőmotorétól. Érdemes lesz a két cikket párhuzamosan olvasni.
1. Végezzünk még egy keresést!
- valójában érdemes többszöri, eltérő keresőkifejezéssel történő keresést futtatni, azonban a vállalati keresőnél ilyenkor segíthet az összetett keresési opció (több keresési kifejezés és relációjuk egyidejű megadása) alkalmazása. A másik nagy segítség a beépített szinonimaszótár, az ún. tezaurusz, mely a benne rögzített szópár-kapcsolatok által segít a további releváns találatok elérésében.
szópár felvétele a TAS Thesurus manager-ben
2. Ellenőrizzük a források hitelességét!
- vállalati kereső esetén nincs szükség erre, hiszen kizárólag olyan (összegyűjtött) tartalmak között történik a keresés, melynek hitelessége és relevanciája megfelelő, hiszen azokat mi választottunk ki, mint hiteles adat.
3. Kérdezzünk, ne válaszoljunk!
- a vállalati adatok keresése esetén ritkán keresünk kérdésekkel, kivétel ez alól, amennyiben az összegyűjtött tartalmak kimondottan ilyen jellegű, oktatási szándékú anyagokat tartalmaznak. A kérdésekkel történő keresés leginkább a netes keresők alkalmazásának sajátossága, hiszen ma már a legtöbb cikk éppen a keresőoptimalizálás miatt is gyakran kérdések mentén íródik.
4. Szűkítsük a keresést!
Természetesen a vállalati kereső esetében is lehetséges a találatok szűkítése facet-ek segítségével. A találatok sorba rendezése is lehetséges az előre beállított sorba rendezési elvek (relevancia, olvasottság, megjelenési dátum) alapján.
5. Keressünk többféle módon!
Attól, hogy a vállalati keresőnkben kaptunk találatot, természetesen indokolt lehet egy további keresési kifejezés vagy keresőmotor alkalmazása is, hogy a kapott találatokat össze tudjuk vetni.
összetett keresés a TAS Vállalati keresőben
6. Használjunk más eszközöket is!
A vállalati kereső felületén futtatott kereséseinket természetesen érdemes lehet egyéb speciális platformokon (videómegosztók, tematikus oldalak) is elvégezni, figyelembe véve azok sajátosságait.
+1 Használjunk speciális keresési operátorokat!
A speciális keresési operátorok segítségével egészen összetett kereséseket is elvégezhetünk. Bizonyos ilyen operátorok ismert webböngészőkben is elérhetőek. Arról, hogy melyek is ezek, Mik azok a keresési operátorok és milyen szerepük van a keresőmotoroknál? című cikkünkben olvashat bővebben
Amennyiben többet szeretne tudni a vállalati kereső működéséről, kérjük olvassa el Tudja meg videónkból pár perc alatt hogyan működik egy vállalati kereső! című cikkünket is.
Képek: TAS Vállalati keresőmotor (Precognox)