"the content of a medium is always another medium." (Marshall McLuhan)
A vezető híroldalakon sok szöveg található, de még több JavaScript, ahogy az alábbi grafikon is mutatja. Igaz, a JavaScript "láthatatlan", hiszen a böngészőben futó értelmező számára tartalmaz utasításokat. McLuhan sokat idézett mondása, mely szerint minden médium tartalma egy másik médium itt nagyon találó.
Ray Daly a The Washington Post front-end fejlesztője az adatújságírás mintájára alkotta meg a JavaScript újságírás fogalmát. Az online sajtóban (és tegyük hozzá, úgy általában az online világban) ui. a JavaScript felel azért, hogy a tartalom és az olvasó egymásra találjon a böngészőn keresztül. Az adatújságírás, a sajtófotó, a tényfeltáró írások végül valahogy meg kell, hogy jelenjenek a böngészőben. Daly JSConf előadásában nagyon szépen bemutatja miért fontos a JavaScript Journalism.
Az előadáshoz kapcsolódó jsjournalism.com oldalt érdemes a videó megtekintése közben böngészni, az előadás diái mellett minden említett példa linkjét is megtalálhatjuk itt. Jó szórakozást!