A Twitter elindította TV ad targeting programját. Jelenleg a technológia kizárólag az Egyesült Államokban az országos adókon hirdetők közül is csupán azok számára érhető el akik korábban már folytattak Twitter kampányt.
A Twitter új szolgáltatása a Bluefin Labs technológiájára épít, melyet pár hónapja vásárolt fel a cég. A Deb Roy és csapata által kifejlesztett rendszer szinte valós időben képes figyelni a televíziós csatornákon folyó műsorokat és azonosítja az egyes programokat és a köztük lévő reklámokat. Ezzel egy időben történik a közösségi média monitorozása és a kapcsolódó posztok azonosítása és elemzése. A TV ad targeting lehetővé teszi, hogy a Twitteren folytatott nézői beszélgetésekbe be tudjanak kapcsolódni a marketingesek. Ehhez, miképp a fenti ábra is mutatja, a közösségi média elemzése mellett egyben a kapcsolódó tartalmakat is megjeleníti a rendszer.
Érdekes, hogy egy eredetileg nyelvelsajátítást vizsgáló kísérletből született egy marketing eszköz. Gondoljunk erre, amikor azon mélázunk miért költünk sokat a bölcsészkarok fenntartására!