HTML

Precognox

 precognox-logo-cmyk-620.jpg

A blog készítői a Precognox Kft. keretein belül fejlesztenek intelligens, nyelvészeti alapokra épülő keresési, szövegbányászati, big data és gépi tanulás alapú megoldásokat.

Az alábbi keresődoboz segítségével a Precognox által kezelt blogok tartalmában tudsz keresni. A kifejezés megadása után a Keresés gombra kattintva megjelenik vállalati keresőmegoldásunk, ahol további összetett keresések indíthatóak. A találatokra kattintva pedig elérhetőek az eredeti blogbejegyzések.

Ha a blogon olvasható tartalmak kapcsán, vagy témáink alapján úgy gondolod megoldással tudunk szolgálni szöveganalitikai problémádra, lépj velünk kapcsolatba a keresovilag@precognox.com címen.

Precognox Blogkereső

Document

opendata.hu

opendatahu45.jpg

Az opendata.hu egy ingyenes és nyilvános magyar adatkatalógus. Az oldalt önkéntesek és civil szervezetek hozták létre azzal a céllal, hogy megteremtsék az első magyar nyílt adatokat, adatbázisokat gyűjtő weblapot. Az oldalra szabadon feltölthetőek, rendszerezhetőek szerzői jogvédelem alatt nem álló, nyilvános, illetve közérdekű adatok.

Facebook oldaldoboz

Blog figyelése (RSS)

 Add hozzá az RSS olvasódhoz

Ha levélben szeretnél értesülni az új cikkekről:

Star Wars text mining

visualizing_star_wars_movie_scripts_precognox.jpgA long time ago, in a galaxy far, far away data analysts were talking about the upcoming new Star Wars movie. One of them has never seen any eposide of the two trilogies before, so they decided to make the movie more accessible to this poor fellow. See more...

Főbb témák

adat (8) adatbányászat (11) adatelemzés (9) adatok (13) adatújságírás (16) adatvizualizáció (19) AI (19) alternatív (6) alternatív keresőfelület (28) analitika (6) beszédtechnológia (13) big data (55) bing (14) blogkereső (6) CEU (6) clustering (6) conTEXT (8) dashboard (6) data science (9) deep learning (18) egészség (7) egészség kereső (7) előadás (7) emócióelemzés (35) facebook (8) Facebook (9) gépi tanulás (18) google (59) Google (33) gyűlöletbeszéd (7) hackathon (10) hálózatelemzés (14) intelligens keresés (6) internetes keresés (35) internet hungary (6) képfeldolgozás (8) képkereső (8) keresés (87) kereséselmélet (8) keresési felület (6) keresés jövője (57) keresés problémái (41) keresők összehasonlítása (9) keresőmotor (16) keresőoptimalizálás (8) kereső szándéka (11) kereső tanfolyam (9) kereső teszt (15) kognitív nyelvészet (12) konferencia (46) könyvajánló (25) korpusznyelvészet (14) közösségi keresés (8) közösségi média (8) különleges keresők (7) kutatás (9) LDA (10) lda (10) live (13) machine learning (9) magyar kereső (9) marketing (8) meetup (41) mesterséges intelligencia (19) metafora (7) mobil (37) mobil keresés (17) Neticle (9) NLP (8) NLP meetup (17) Nuance (9) nyelv (7) nyelvészet (32) nyelvtechnológia (76) open data (12) open knowledge (7) orosz (6) Pennebaker (6) politikai blogok (22) Precognox (65) Precognox Labs (14) Python (14) R (19) spam (6) statisztika (12) számítógépes nyelvészet (9) szemantikus keresés (19) szemantikus kereső (9) szentimentelemzés (37) szöveganalitika (7) szövegbányászat (22) társadalomtudomány (7) tartalomelemzés (56) tartalomjegyzék (6) tematikus kereső (20) topik modellek (6) twitter (15) Twitter (18) vállalati kereső (7) vertikális kereső (9) vizualizáció (13) yahoo (27) Címkefelhő

A blog tartalmai CC licenc alá tartoznak

Creative Commons License
Kereső Világ by Precognox Kft. is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at http://kereses.blog.hu/.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://precognox.com/.

A Kereső Világ blogon közölt tartalmak a Precognox Kft. tulajdonát képezik. A tartalom újraközléséhez, amennyiben nem kereskedelmi céllal történik, külön engedély nem szükséges, ha linkeled az eredeti tartalmat és feltünteted a tulajdonos nevét is (valahogy így: Ez az írás a Precognox Kft. Kereső Világ blogján jelent meg). Minden más esetben fordulj hozzánk, a zoltan.varju(kukac)precognox.com címre írt levéllel.

Creative Commons License

Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd!

 

13+1 módszer, amely segít hogy magasabbra kerülj a rangsorban, avagy YouTube SEO 2021-ben

2021.06.09. 09:05 Szerző: Hódi Péter Címkék: keresőoptimalizálás video keresés felirat címkézés közösségi média videokereső Google SEO YouTube

A YouTube-ra feltöltött videók célja a legtöbb esetben az, hogy népszerűsítsenek egy márkát, egy terméket vagy szolgáltatást, illetve, hogy hírnevet szerezzenek a videó feltöltőjének. A népszerűség (magas számú videó megtekintés) eléréséhez szinte elengedhetetlen, hogy az ajánlási lista élére kerüljünk. Leegyszerűsítve: szükséges, hogy kedvelje videós tartalmunkat a YouTube. Erről szól a YouTube SEO, azaz a keresőoptimalizálás. 

seo.png

Most 13 módszert mutatunk be, ami segíthet célunk elérésében, azaz, hogy kitűnjünk a többi tartalom közül, amely nem kevés, hiszen naponta elképesztő mennyiségű (567 000 órányi) videót töltenek fel a YouTube-ra.

1. Legyen fókusz kulcsszavunk

Mindenképpen legyen kulcsszavunk, amely köré a tartalmunk felépül. Ehhez segítségünkre lehetnek a különböző kulcsszókutató eszközök, mint például az Ahrefs, a SEMrush, a Keywords Everywhere vagy a KeywordTool.io.

2. Optimalizáljuk a videónk címét

A tartalmunk címe legyen figyelemfelkeltő, de ugyanakkor informatív is. Gondoljuk át, hogyan keresnének a felhasználók tartalmunkra. Célszerű, hogy a fókusz kulcsszavunk szerepeljen a címben is. Továbbra is népszerűek a Hogyan…?, a 10 legnagyobb… kezdetű címek, de arra figyeljünk oda. hogy a kattintásvadász cím mögött releváns legyen a videónk tartalma, máskülönben a kattintók csak rövid időt fognak a tartalom megtekintésével tölteni, illetve nem is fogják azt másokkal megosztani, amennyiben csak egy “átverés” az egész.

3. Készítsünk megfelelő leírást

A YouTube a videók leírásának első 125 karakterét jeleníti meg, de érdemes ennek minimum a dupláját használni, mégpedig úgy, hogy a releváns dolgokat a szövegünk elejére helyezzük el. Ez lehet egy, a kulcsszavunkat tartalmazó tömör leírás, a céljainknak megfelelő továbbkattintási link, vagy valamilyen motiváló, cselekvésre buzdító felhívás.

subscribe.png
Egy jól optimalizált leírás lehetővé teszi a YouTube számára, hogy megértse, miről is szól a videónk, és ezáltal azt a releváns nézőknek (célcsoportunk) fogja megjeleníteni. Emellett fontos, hogy a leírásunk egyedi legyen és ne használjunk másolt (kopizott) tartalmat!

4. Használjunk megfelelő címkéket

A címkék (tag-ek) kizárólag a YouTube számára készülnek, így azokat a nézők nem fogják látni. Adjunk tartalmunkhoz hozzá annyi variációt a kulcsszavakból és keresőkifejezésekből, amennyi csak az eszünkbe jut. Arra azonban figyeljünk, hogy ezek mind releváns címkék legyenek. A megfelelően hatékony címkék kiválasztásához számos eszköz is rendelkezésre áll, mint például a Tube Buddy vagy a VidIQ.

5. Készítsünk egy vonzó forgatókönyvet

Minden videó elkészítése előtt érdemes egy jól átgondolt forgatókönyvet készíteni, még egy rövidebb tartalomhoz is. Ennek az egyik legfontosabb eleme a bevezető, amely megragadja a néző figyelmét. Ne feledjük, csak pár másodpercünk van erre! Természetesen arról megoszlanak a vélemények, hogy ez a szám pontosan mennyi, egyes kutatások 3, mások 7, megint mások pedig akár 20-30 másodpercet is állítanak. Legegyszerűbb, ha magunkból kiindulva (én mennyi idő alatt döntöm el, hogy továbbnézek-e egy tartalmat?) határozzuk ezt meg.

6. Készítsünk hosszabb videókat

A közhiedelemmel ellentétben a hosszabb videók valójában jobban teljesítenek a YouTube-on, mint a rövidebbek. Írjunk be bármilyen kulcsszót vagy kifejezést a YouTube-ra, és látni fogjuk, hogy általában a legjobban rangsorolt videók elég hosszúak.
A YouTube valójában a teljes megtekintési időtartamot használja rangsorolási tényezőként. Ennek van értelme, hiszen jobban belegondolva - minél tovább nézünk egy videót, annál jobban leköt, így annál valószínűbb, hogy több videót nézünk meg, és annál valószínűbb, hogy megnézzük a reklámokat is, értsd: a YouTube sem jótékonysági intézmény!!! Nem véletlen hogy a YouTube a hosszabb videókat részesíti előnyben, amelyeket hosszabb ideig lehet nézni. Leegyszerűsítve: minél hosszabb a videónk, annál tovább nézhetik, így annál magasabb lesz a rangsorolásunk.
Mindez természetesen nem jelenti azt, hogy opus-okat kell készíteni, csak azt, hogy ne helyezzünk magunkra nyomást, hogy mindent beletuszkoljunk egy korlátozott idősávba. Ha a videóink hosszúak és átfogóak, de mégis elég vonzóak ahhoz, hogy a nézők tovább nézzék őket, a YouTube minden bizonnyal felfigyel majd rájuk, és ezáltal magasabb rangsorolási helyezést érhetünk el. Azért a műfaji kereteknek való megfelelés célszerű, hiszen egy céget bemutató spot-ot senki sem fog / szeretne 15-20 percig nézni.

7. Őrizzük meg a nézők figyelmét

A megtekintési időtartam hossza rendkívül fontos a YouTube SEO szempontjából, ezért a nézők megtartása kulcsfontosságú. Ehhez el kell érnünk, hogy az emberek hosszabban nézzék videóinkat, tehát gondoskodnunk kell arról, hogy azok vizuálisan szórakoztatóak legyenek.
Érdemes a videó elején azonnal a lényegre térni és megragadni a figyelmet, illetve a videót látványos animációkkal feldobni. Amennyiben már rendelkezünk csatornánkon több videóval, akkor érdemes lehet azt is megnéznünk, hogy azok mekkora megtekintéssel rendelkeznek, így leszűrhetjük, hogy mit tartanak a nézők vonzónak és ez alapján állíthatjuk össze a következő mozgóképes anyagunkat.

8. Ösztönözzük az elkötelezettséget

Szinte minden YouTube-videó így végződik: "Ha tetszett ez a videó, kattints a lenti tetszik gombra, és ne felejts el feliratkozni a további tartalmakért...".
Ez nem véletlen, hiszen a nézői elkötelezettség befolyásolja a SEO-t. Amikor valaki kedveli a videónkat, kommentel vagy feliratkozik a csatornánkra, azzal egy jelzést küld a YouTube felé, így az az adott felhasználónak további videóinkat fogja mutatni.

video-comments.png

a fenti grafikon jól mutatja, az egyértelmű összefüggést a kommentek száma és a YouTube-rangsorolás között

9. Hozzunk létre érdekes és vonzó thumbnail-t

A thumbnail az az index- vagy más néven nézőkép, amelyet a felhasználó lát a videónkról. A YouTube automatikusan hozzárendelhet egy indexképet a feltöltött tartalmunkhoz, de ez csak egy véletlenszerű felvétel lesz a videónkból. Ahhoz, hogy kitűnjünk a tömegből, egyedi, figyelemfelkeltő képet kell használnunk, amely kattintásra ösztönzi az embereket, mivel a néző csak két dolgot lát mielőtt úgy dönt, hogy rákattint egy videóra: a videó címét és annak indexképét. Mivel a vizuális információk feldolgozása 60 000-szer gyorsabb, mint a szövegé, ezért a megfelelő indexkép alkalmazása rendkívüli fontossággal bír.
Érdemes megnézni, hogy a magas megtekintési aránnyal rendelkező videók milyen indexképpel rendelkeznek és ez alapján elkészíteni saját thumbnail-ünket.

macskaszem.jpg

egy figyelemfelkeltő kép megragadja a tekintetünket

10. Hozzunk létre lejátszási listákat

A lejátszási lista létrehozása kiváló módja annak, hogy növeljük csatornánk teljes nézési idejét, mivel a listába tartozó videók a felhasználóknak automatikusan lejátszódnak. Így ahelyett, hogy csak egy videót nézne meg, a néző akár ötöt vagy hatot is megtekinthet!
A lejátszási lista létrehozásához csoportosítanunk kell néhány hasonló témájú videót. Amennyiben nem rendelkezünk egy témakörben több videóval, akkor felvehetjük a kapcsolatot olyan emberekkel, akik a témakörben hasonló tartalmakat készítenek, mint mi (de nem a versenytársaink) és megkérhetjük őket, hogy vegyék fel a videónkat a lejátszási listájukba. Minél több lejátszási listán szerepelnek a videóink, annál jobb! Cserébe felajánlhatjuk, hogy mi is felvesszük az ő általa megosztott tartalmat saját lejátszási listánkba.

11. Építsünk linkeket

A linképítés fontos rangsorolási tényező minden tartalom, így a videóink esetében is. Amennyiben ismerjük az írott tartalmak, például egy blog vagy egy weboldal Google általi optimalizálását, akkor tudjuk, hogy a Google számolja a felénk irányuló linkek számát annak érdekében, hogy megállapíthassa, mennyire értékes a tartalmunk. Mivel a Google tulajdonában van a YouTube, nem meglepő, hogy az is így működik.
A tartalmunkra mutató linkek számának növeléséhez mindenképpen tegyük (tetessük) közzé a videónkat minél több helyen, például a weboldalakon és a blogokon. Megkérhetünk akár másokat is, például a videónk témájához kapcsolódó webhelyek tulajdonosát is, hogy tegyék fel a videónkat az oldalukra, vagy akár írhatunk nekik olyan vendégposztokat, amelyek tartalmazzák a videónkat. Minél több tartalmunkra mutató link van, annál jobb lesz a YouTube SEO-nk, és ezzel a Google SEO-nk is.
A magas helyezéssel ráadásul a videónk a Google keresési eredmények első oldalán is megjelenhet adott keresési kulcsszavakra, amely értelemszerűen kimagasló láthatóságot jelent YouTube-csatornánk számára.

12. Használjuk a közösségi médiát

Az egyik leghatékonyabb módja a YouTube-on való jobb helyezés elérésének, ha minél több helyen publikáljuk videónkat. Ossszuk meg tehát az összes közösségi platformunkon, és bátorítsuk erre az ismerőseinket és követőinket is!
Posztoljunk például a Facebookon és a Twitteren, de közzétehetjük videónkat többek között a témánkhoz kapcsolódó fórumokon is.

social_media.jpg

13. Adjunk videónkhoz feliratot

A YouTube-videók támogatják a feliratozást, amely különösen fontos lehet a hallássérültek számára, vagy azoknak, akik csendben néznék meg tartalmunkat. A feliratozás további előnye, hogy a YouTube és a Google is feltérképezi őket, így javíthatjuk SEO-nkat!
A YouTube képes automatikusan is feliratozni a videónkat, de ez általában tele van hibákkal. Ahhoz, hogy videónk felirata indexelve és SEO-barát legyen, a YouTube által biztosított feliratot szerkeszthetjük, vagy saját feliratot tölthetünk fel. Ezt mindenképpen érdemes megtennünk a jobb eredmény elérése érdekében

13+1. Legyünk versenyben SEO-val

A YouTube mára már valóságos videó-versenypálya lett, hiszen rengeteg tartalom csap össze egymással a nézők kegyeiért. Bár ez a versengés ijesztő lehet, de ne feledjük, számos lehetőség van a kezünkben, hogy javítsuk YouTube SEO-nkat és ezzel jobb eredményeket érjünk el. Ennek érdekében alkalmazzuk tehát a fenti módszereket és kövessük a legújabb trendeket!


Amennyiben többet szeretne a témáról megtudni, kérjük olvassa el a Wyzowl oldalán megjelent angol nyelvű cikket, amely jelen blogbejegyzésünk alapjául szolgált.

A Kereső Világ a Precognox Precognox szakmai blogja A Precognox intelligens, nyelvészeti alapokra építő keresési, szövegbányászati és big data megoldások fejlesztője.

Szólj hozzá! • Kövess Facebookon • Iratkozz fel értesítőre

A bejegyzés trackback címe:

https://kereses.blog.hu/api/trackback/id/tr8116580776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása