A mindenki kedvenc online szótárát készítő Wordnik nevet váltott és Reverb-re keresztelte át magát. A zászlóshajó termék továbbra is a Wordnik szótár, az új névvel szeretnék jelezni, hogy immár annak felhasználását helyezik előtérbe.
Talán a Reverb az egyetlen cég, amihez egy TED előadás adta az ötletet. Persze minden korpusznyelvész - joggal - úgy érzi, az általa összegyűjtött adatok aranyat érnek, de kevés lép a tettek mezejére. Minden startup számára nehéz megtalálni a megfelelő működési modellt, ezért viszonylag gyakran váltanak üzleti modellt (ezt nevezik pivot-nak). A mostani névváltás a második nagy pivot a cég életében. De ez most egyáltalán nem váratlan. Ahogy korábban már bemutattuk, a cég intenzíven kereste azt a területet, ahol hasznosulhatna a lassan már félelmetesen nagy szótára. Most úgy tűnik a tartalomajánló rendszerekben megtalálta a bevételt termelő főtevékenységet.
A Reverb a Wordnik adataira alapozva kínál tartalomajánló szolgáltatást. Az olvasók oldalon tartása egyidős az internettel és máig nincs ideális megoldása. A leginkább elterjedt megoldása a tartalmak címkézésén alapuló ajánlás. A címkézés viszont szubjektív, a "cica" és a "macska" mind ugyanarra vonatkozhatnak, de ha csak az egyiket adja meg a tartalom gondozója, akkor az ajánlórendszer tehetetlen. A Wordnik szótár felhasználásával automatikusan megtalálhatók a példához hasonló kapcsolatok, ezáltal hatákonyabbá válik az ajánlás.
A Reverb nem áll meg a szótára újrahasznosításánál. A cég álláshirdetései alapján látható, hogy az ún. topik modellek területén jártas kutatókat és fejlesztőket keres. Ebből arra következtethetünk, hogy a tartalmak mélyebb elemzése alapján is szeretne jobb ajánlásokat generálni ügyfeleinek. Reméljük az új modell sikeresnek bizonyul és sok korpusznyelvészt fog inspirálni a jövőben. Sok sikert Reverb!