Kevin Newcomb ír a SearchEngineWatch blogon arról, hogy a tavalyi évben a Yahoo és a Google által bevezetett univerzális találati oldalak valóban megváltoztatták a felhasználók viselkedését. A koncepció lényege, hogy egy keresés során nem csak szöveges találatokat adnak a felhasználónak, hanem kép, videó vagy éppen hírforrásokból is jönnek eredmények. Mára kiderült, ha mindezt egy képernyőn látja a felhasználó, akkor sokkal nagyobb arányban kattintanak ezekre az alternatív forrásokra, mint ha külön-külön kellett volna végrehajtani ezeket a kereséseket.
Természetesen van a kérdésnek keresőoptimalizálásra ható következménye, miszerint nem elegendő az oldalakat csak a szöveges tartalomra optimalizálni, de ennek a taglalását inkább meghagynám a hozzáértőknek.
Ezt a gondolatot vittük mi még tovább, amikor a metakeresőnkben mindezeket megjelenítjük, ugyanakkor nem tesszük őket egy közös listába. Számomra nem alátámasztható semmilyen logikus magyarázattal, hogy a videótalálatok mondjuk miért pont a 3. helyen jelenjenek meg. Tehát nálunk a főkategóriában a magyar webről érkezett eredmények jelennek meg, jobboldalon jön a web, a hírek, a kép, videó valamint a blog kategória. Természetesen a koncepció más területeken is alkalmazható. Készítünk például az NIH számára olyan AIDS témájú vertikális keresőt, ahol orvosi képadatbázisokból is mutatunk eredményeket.
Kapcsolódó cikkem: Yahoo újdonságok