Egy évvel a béta verzió után a Google élesben is elindította a Search Console Insights-ot, amely mindazok számára elérhető, akik korábban már rendelkeztek ellenőrzött Search Console profillal. A Search Console Insights jelentések a search.google.com/search-console/insights címen érhetőek el.
Mi az a Search Console Insights?
A Search Console Insights kifejezetten a tartalomkészítők és az azokat online publikálók számára készült. A szolgáltatás "segíthet nekik megérteni, hogy a közönség hogyan fedezi fel webhelyük tartalmát, és mi az, ami számukra vonzó tartalom" - állítja a Google. A Search Console Insights a Search Console és az Analytics adataiból egyaránt merít.
Mikor indult el a szolgáltatás?
A Google tavaly indította el a Search Console Insights bétaverzióját, majd korlátozott hozzáférést adott néhány tartalomkészítő számára, hogy azt tesztelhessék (hibakeresést végezzenek) és visszajelzést adjanak erről Google felé. Akkor a Google azt mondta, hogy "ez egy olyan mód, amellyel a tartalomkészítők rendelkezésére bocsátjuk azokat az adatokat, amelyekre szükségük van ahhoz, hogy megalapozott döntéseket hozzanak és javítsák tartalmaikat".
néhány példa az új jelentésekről - forrás: Search Engine Land
Milyen kérdésekre ad választ az új platform?
A Search Console Insights jelentéseinek célja, hogy választ adjanak az alábbi kérdésekre:
- Melyek a legjobban teljesítő tartalmaink?
- Hogyan teljesítenek az új tartalmak?
- Hogyan fedezik fel az emberek az adott webhely tartalmait?
- Mire keresnek az emberek a Google-on, mielőtt meglátogatják tartalmainkat?
- Melyik cikk irányítja a felhasználókat a weboldalunkra és annak tartalmára?
Hogyan férhet hozzá a felhasználó a Search Console Insights-hoz?
A Google többféle módot is kínál a jelentések eléréséhez:
- válasszuk a Search Console fő oldalának tetején található Search Console Insights menüpontot
- használjuk ezt a linket a közvetlen eléréshez
- az iOS Google alkalmazásban válasszuk a Search Console Insights pontot a felhasználói menüben (a profilképre kattintva). Ez a lehetőség hamarosan az Android alkalmazásban is megjelenik.
a Search Console Insights-ot a Search Console fő oldalán a jobb felső sarokban találjuk
Hiányzó adatok
Amennyiben hiányoznak bizonyos adatok az új felületen, az azt jelenti, hogy a Search Console és a Google Analytics tulajdonunk nincs megfelelően összekapcsolva. A Google azt ajánlja, hogy társítsuk azokat össze annak érdekében, hogy megfelelően hozzáférjünk a jelentésekhez. A Search Console Insights egyelőre csak a Google Analytics Universal Analytics tulajdont támogatja (ezek azonosítója "UA"-val betűvel kezdődik), de a vállalat már dolgozik a Google Analytics 4 támogatáson.
Miért hasznos a Google Search Console Insights?
A bevezetett mérőszámokkal új módon vizsgálhatjuk meg adatainkat.Több adatot és nézetet is kapunk, így több lehetőség áll a rendelkezésünkre tartalmaink teljesítményének megismerésére és megértésére, ami rendkívül hasznos a tudatos tartalomkészítés szempontjából. Így mindenképpen érdemes megnézni és kipróbálni a Search Console Insights-ot, amely új tartalom- és marketingötleteket adhat vállalkozásunk számára.
Amennyiben többet szeretne a témáról megtudni, kérjük olvassa el a Search Engine Land oldalán megjelent angol nyelvű cikket, amely jelen blogbejegyzésünk alapjául is szolgált.