HTML

Precognox

 precognox-logo-cmyk-620.jpg

A blog készítői a Precognox Kft. keretein belül fejlesztenek intelligens, nyelvészeti alapokra épülő keresési, szövegbányászati, big data és gépi tanulás alapú megoldásokat.

Az alábbi keresődoboz segítségével a Precognox által kezelt blogok tartalmában tudsz keresni. A kifejezés megadása után a Keresés gombra kattintva megjelenik vállalati keresőmegoldásunk, ahol további összetett keresések indíthatóak. A találatokra kattintva pedig elérhetőek az eredeti blogbejegyzések.

Ha a blogon olvasható tartalmak kapcsán, vagy témáink alapján úgy gondolod megoldással tudunk szolgálni szöveganalitikai problémádra, lépj velünk kapcsolatba a keresovilag@precognox.com címen.

Precognox Blogkereső

Document

opendata.hu

opendatahu45.jpg

Az opendata.hu egy ingyenes és nyilvános magyar adatkatalógus. Az oldalt önkéntesek és civil szervezetek hozták létre azzal a céllal, hogy megteremtsék az első magyar nyílt adatokat, adatbázisokat gyűjtő weblapot. Az oldalra szabadon feltölthetőek, rendszerezhetőek szerzői jogvédelem alatt nem álló, nyilvános, illetve közérdekű adatok.

Facebook oldaldoboz

Blog figyelése (RSS)

 Add hozzá az RSS olvasódhoz

Ha levélben szeretnél értesülni az új cikkekről:

Star Wars text mining

visualizing_star_wars_movie_scripts_precognox.jpgA long time ago, in a galaxy far, far away data analysts were talking about the upcoming new Star Wars movie. One of them has never seen any eposide of the two trilogies before, so they decided to make the movie more accessible to this poor fellow. See more...

Főbb témák

adat (8) adatbányászat (11) adatelemzés (9) adatok (13) adatújságírás (16) adatvizualizáció (19) AI (19) alternatív (6) alternatív keresőfelület (28) analitika (6) beszédtechnológia (13) big data (55) bing (14) blogkereső (6) CEU (6) clustering (6) conTEXT (8) dashboard (6) data science (9) deep learning (18) egészség (7) egészség kereső (7) előadás (7) emócióelemzés (35) Facebook (9) facebook (8) gépi tanulás (18) google (59) Google (33) gyűlöletbeszéd (7) hackathon (10) hálózatelemzés (14) intelligens keresés (6) internetes keresés (35) internet hungary (6) képfeldolgozás (8) képkereső (8) keresés (87) kereséselmélet (8) keresési felület (6) keresés jövője (57) keresés problémái (41) keresők összehasonlítása (9) keresőmotor (16) keresőoptimalizálás (8) kereső szándéka (11) kereső tanfolyam (9) kereső teszt (15) kognitív nyelvészet (12) konferencia (46) könyvajánló (25) korpusznyelvészet (14) közösségi keresés (8) közösségi média (8) különleges keresők (7) kutatás (9) LDA (10) lda (10) live (13) machine learning (9) magyar kereső (9) marketing (8) meetup (41) mesterséges intelligencia (19) metafora (7) mobil (37) mobil keresés (17) Neticle (9) NLP (8) NLP meetup (17) Nuance (9) nyelv (7) nyelvészet (32) nyelvtechnológia (76) open data (12) open knowledge (7) orosz (6) Pennebaker (6) politikai blogok (22) Precognox (65) Precognox Labs (14) Python (14) R (19) spam (6) statisztika (12) számítógépes nyelvészet (9) szemantikus keresés (19) szemantikus kereső (9) szentimentelemzés (37) szöveganalitika (7) szövegbányászat (22) társadalomtudomány (7) tartalomelemzés (56) tartalomjegyzék (6) tematikus kereső (20) topik modellek (6) Twitter (18) twitter (15) vállalati kereső (7) vertikális kereső (9) vizualizáció (13) yahoo (27) Címkefelhő

A blog tartalmai CC licenc alá tartoznak

Creative Commons License
Kereső Világ by Precognox Kft. is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at http://kereses.blog.hu/.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://precognox.com/.

A Kereső Világ blogon közölt tartalmak a Precognox Kft. tulajdonát képezik. A tartalom újraközléséhez, amennyiben nem kereskedelmi céllal történik, külön engedély nem szükséges, ha linkeled az eredeti tartalmat és feltünteted a tulajdonos nevét is (valahogy így: Ez az írás a Precognox Kft. Kereső Világ blogján jelent meg). Minden más esetben fordulj hozzánk, a zoltan.varju(kukac)precognox.com címre írt levéllel.

Creative Commons License

Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd!

 

House of Cards – tartalom és big data

2013.05.07. 12:00 Szerző: Zoltán Varjú Címkék: analitika big data Netflix tartalomgyártás

A tartalomgyártásban már régóta jelen van a fogyasztói viselkedés és igény mérése. A szórakoztató lapok vetették be először a kérdőívezést, de ma már a komoly lapok is rendre végeznek felméréseket, hogy megismerjék olvasóikat. Míg az eladási statisztikák utólag árulnak el sokat a tartalomról, addig ezek a felmérések segítenek abban, hogy a fogyasztók számára kívánatosabb legyen a termék. A Netflix House of Cards sorozata azonban új szintre helyezte az ilyen felméréseket.

huffpost.jpg

A The Hufftington Post az első olyan híroldal, ami intenzíven használja az A/B tesztelést arra, hogy megállapítsa mely címek és leader szövegek keltik fel jobban az olvasók érdeklődését. Az eljárás az utóbbi időben annyira elfogadottá vált, hogy olyan népszerű blog motorokhoz mint pl. a Wordpress is megjelentek az ezt lehetővé tevő bővítmények.

A New York Times nemrég jelentette be, hogy szerkesztőségi analitikai csoportot állít fel. A csoport célja, hogy a szerkesztőségnek segítsen jobban megérteni kik és hogyan fogyasztják a lapot, tehát, hogy hatással legyenek a tartalomra.

new-york-times-building.jpg

A Netflix tkp. egy online videótéka, csak éppen nem kikölcsönözik, hanem ún. streaming formájában, folyamatos internet kapcsolat mellett tekinthetik meg ügyfelei a filmeket. A cég így rengeteg adatot gyűjthet a felhasználókról; a megtekintés ideje, a megszakítások gyakorisága, hol hagynak abba egy filmet, hogyan néznek sorozatot az egyes korosztályok, mely témák érdekesek stb. Ennek szolgálatában a Netflix egy nagyon komoly analitikai architektúrát épített ki (a technológia iránt érdeklődők erről bővebben is olvashatnak itt).

A Netflix ezen adatokra alapozva vágott saját tartalom gyártásába. A lépés logikusnak tűnik, hiszen a cég alaposan ismeri saját piacát és költséghatékony megoldás kikerülni a televíziós és mozis piacot megcélzó gyártókat. Az irányt az Amazon is igyekszik követni. A nézők ezzel biztosan nyernek, hiszen a szolgáltatók szeretnék az ízlésüket minél jobban kiszolgálni. Kérdés mennyi tere marad így a kísérletező, újító alkotásoknak. (A Kontent blogon bővebben is olvashatsz a Netflix új sorozatáról és a big data alkalmazásáról.)

A Kereső Világ a Precognox Precognox szakmai blogja A Precognox intelligens, nyelvészeti alapokra építő keresési, szövegbányászati és big data megoldások fejlesztője.

Szólj hozzá! • Kövess Facebookon • Iratkozz fel értesítőre

A bejegyzés trackback címe:

https://kereses.blog.hu/api/trackback/id/tr155254029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása