HTML

Precognox

 precognox-logo-cmyk-620.jpg

A blog készítői a Precognox Kft. keretein belül fejlesztenek intelligens, nyelvészeti alapokra épülő keresési, szövegbányászati, big data és gépi tanulás alapú megoldásokat.

Az alábbi keresődoboz segítségével a Precognox által kezelt blogok tartalmában tudsz keresni. A kifejezés megadása után a Keresés gombra kattintva megjelenik vállalati keresőmegoldásunk, ahol további összetett keresések indíthatóak. A találatokra kattintva pedig elérhetőek az eredeti blogbejegyzések.

Ha a blogon olvasható tartalmak kapcsán, vagy témáink alapján úgy gondolod megoldással tudunk szolgálni szöveganalitikai problémádra, lépj velünk kapcsolatba a keresovilag@precognox.com címen.

Precognox Blogkereső

Document

opendata.hu

opendatahu45.jpg

Az opendata.hu egy ingyenes és nyilvános magyar adatkatalógus. Az oldalt önkéntesek és civil szervezetek hozták létre azzal a céllal, hogy megteremtsék az első magyar nyílt adatokat, adatbázisokat gyűjtő weblapot. Az oldalra szabadon feltölthetőek, rendszerezhetőek szerzői jogvédelem alatt nem álló, nyilvános, illetve közérdekű adatok.

Facebook oldaldoboz

Blog figyelése (RSS)

 Add hozzá az RSS olvasódhoz

Ha levélben szeretnél értesülni az új cikkekről:

Star Wars text mining

visualizing_star_wars_movie_scripts_precognox.jpgA long time ago, in a galaxy far, far away data analysts were talking about the upcoming new Star Wars movie. One of them has never seen any eposide of the two trilogies before, so they decided to make the movie more accessible to this poor fellow. See more...

Főbb témák

adat (8) adatbányászat (11) adatelemzés (9) adatok (13) adatújságírás (16) adatvizualizáció (19) AI (19) alternatív (6) alternatív keresőfelület (28) analitika (6) beszédtechnológia (13) big data (55) bing (14) blogkereső (6) CEU (6) clustering (6) conTEXT (8) dashboard (6) data science (9) deep learning (18) egészség (7) egészség kereső (7) előadás (7) emócióelemzés (35) Facebook (9) facebook (8) gépi tanulás (18) Google (33) google (59) gyűlöletbeszéd (7) hackathon (10) hálózatelemzés (14) intelligens keresés (6) internetes keresés (35) internet hungary (6) képfeldolgozás (8) képkereső (8) keresés (87) kereséselmélet (8) keresési felület (6) keresés jövője (57) keresés problémái (41) keresők összehasonlítása (9) keresőmotor (16) keresőoptimalizálás (8) kereső szándéka (11) kereső tanfolyam (9) kereső teszt (15) kognitív nyelvészet (12) konferencia (46) könyvajánló (25) korpusznyelvészet (14) közösségi keresés (8) közösségi média (8) különleges keresők (7) kutatás (9) LDA (10) lda (10) live (13) machine learning (9) magyar kereső (9) marketing (8) meetup (41) mesterséges intelligencia (19) metafora (7) mobil (37) mobil keresés (17) Neticle (9) NLP (8) NLP meetup (17) Nuance (9) nyelv (7) nyelvészet (32) nyelvtechnológia (76) open data (12) open knowledge (7) orosz (6) Pennebaker (6) politikai blogok (22) Precognox (65) Precognox Labs (14) Python (14) R (19) spam (6) statisztika (12) számítógépes nyelvészet (9) szemantikus keresés (19) szemantikus kereső (9) szentimentelemzés (37) szöveganalitika (7) szövegbányászat (22) társadalomtudomány (7) tartalomelemzés (56) tartalomjegyzék (6) tematikus kereső (20) topik modellek (6) twitter (15) Twitter (18) vállalati kereső (7) vertikális kereső (9) vizualizáció (13) yahoo (27) Címkefelhő

A blog tartalmai CC licenc alá tartoznak

Creative Commons License
Kereső Világ by Precognox Kft. is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at http://kereses.blog.hu/.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://precognox.com/.

A Kereső Világ blogon közölt tartalmak a Precognox Kft. tulajdonát képezik. A tartalom újraközléséhez, amennyiben nem kereskedelmi céllal történik, külön engedély nem szükséges, ha linkeled az eredeti tartalmat és feltünteted a tulajdonos nevét is (valahogy így: Ez az írás a Precognox Kft. Kereső Világ blogján jelent meg). Minden más esetben fordulj hozzánk, a zoltan.varju(kukac)precognox.com címre írt levéllel.

Creative Commons License

Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd!

 

Search+Google+

2012.01.22. 12:03 Szerző: Zoltán Varjú Címkék: google google plus

Kádár Ákos írása

Két héttel ezelőtt (2012.01.10.) jelentette be a Google a „Search Plus Your World”-nek keresztelt, sok ellenérzést kiváltó újítását. A searchengineland a következőképpen foglalja össze az előzményeket:

2005 júniusa óta jelennek meg a Google-ben személyes keresési eredmények (personalized search result; PSR). Ez azt jelenti, hogy egyes találatok személyre jellemző viselkedés és érdeklődési kör alapján előrébb kerülnek a rangsorban. Így előfordulhat, hogy az első oldalon olyan találatok is lesznek, amik amúgy jóval később szerepelnének.

2009 októberében rukkolt elő a Google az SSR-el (social search result), vagyis a közösségi keresés eredményeivel, decemberre pedig kiterjesztették a PSR-t, bizonyos mértékig, olyan felhasználókra is akik nincsenek bejelentkezve a Google-be. Ez utóbbi hasonló az SSR-hez, személyre szabott találati listáról van szó, de itt az alapján vándorolnak a találatok a rangsorban, hogy kiket ismer a felhasználó és nem az alapján, hogy mi az érdeklődési köre.

2011 februárjában kerültek bele az SSR keresési eredmények a „szokásos” találatok közé, illetve ezentúl nem csak az ismerősök által létrehozott, de az általuk különböző közösségi hálókon (pl. Facebookon) megosztott tartalmak is bekerültek a találatokba.

Az új Google

A Search Plus Your World gyakorlatilag egyesíti a PSR-t és az SSR-t kiegészítve fotókkal, linkekkel stb., amiket a Google+ felhasználók osztanak meg egymással. Vessünk egy pillantást arra, hogy ez a gyakorlatban, hogy is néz ki a PC World cikke alapján.

Három különböző típusú Google+ tartalomról van szó: személyes találatok (personal results), profilok a keresésben (profiles in search), személyek és oldalak (people and pages).

A személyes találatokhoz tartoznak a felhasználó Google+ fotói és posztjai illetve olyan tartalmak, amiket megosztottak vele. Ezek lehet, hogy csak egy bizonyos körnek szólnak, vagy akár nem is publikusak, azonban a Google nyilatkozata szerint, csak olyan usereknek válnak láthatóvá, akik jogosultak rá. Így nem kell félni, hogy például mindenki meg tudja nézni a bulikon, nyaralásokon készült fényképeinket.

A „profilok a keresésben” két dolgot jelent. Egyrészt, ha elkezdjük gépelni, hogy „Kov” és az ismerőseink között van Kovács Andor, akkor a kis kereső konzolban megjelenik ajánlatként „Kovács Andor”. Másrészt pedig a találatok közt szerepelnek majd híres színészek, tudósok, közéleti személyiségek Google+ profiljai.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A „személyek és oldalak” gyakorlatilag Google+ business page-ekre és ismert emberek Google+ profiljaira mutató találatok listája. A Google állítása szerint, ha a felhasználó beír egy nagyon általános fogalmat, például azt hogy „zene”, akkor megjelenik mondjuk Britney Spears vagy Eminem Google+ profilja. Ez az egész egy Personal Search-nek keresztelt nézetben fog megjelenni. Jobboldalon látható az ikon, amivel aktiválni lehet ezt a fajta keresést (tehát ki is lehet kapcsolni!) illetve baloldalon látszik, hogy 50 személyes és 419,000 egyéb eredmény található a listában.

 

Kritika

2011 augusztusában a PageLever egyik tanulmánya kimutatta, hogy a Facebook külsőleg hivatkozott forgalmának a harmada a Google-től származik. A Twitter álláspontja szerint nehezebb lesz időszakos Twitter posztokat keresni Google-el, például az egyiptomi és szíriai helyzetről, így jelentős versenyelőnyre tesz szert a Google. Nem meglepő, hogy a nemzetközi sajtóban elterjedt az a hozzáállás, hogy a Search Plus Your World gyakorlatilag egy népszerűsítő kampány a Google+ mellett. Számtalan ellenséges kritika közül én Danny Sullivan álláspontját tartom a leginkább plauzibilisnek és össze is foglalom most a nonstopuzlet.hu cikke alapján.

Danny Sullivan szerint a Google+ integrálása szembe megy a relevanciával. Kiemeli, hogy a Google közösségi oldala irreálisan nagy szerepet kap a Twitterrel és Facebookkal szemben. A Facebookos és Twitteres találatok háttérbe szorulnak, így a cégek rá lesznek kényszerülve, hogy saját Google+ profilt hozzanak létre, hiszen így kerülhetnek jó helyre a találatok rangsorában. Megjegyzi, hogy a Google voltaképp egy kereső és sérül a fő funkciója, ha a Google+ promotálásáról gondoskodik a Search Plus Your World. Vegyünk egy egyszerű példát arra miképp sérül a relevancia elve és térjünk vissza Britney Spearshez. Az énekes sokkal aktívabb Facebookon mint Google+-on, de az utóbbi közösségi portálon lévő profilja fog megjelenni, ha beírjuk, hogy „zene”.

Az Electronic Privacy Information Center(EPIC) véleménye szerint, a Search Plus Your World-el még könnyebbé válik a személyes adatokhoz való hozzáférés és, ahogy fentebb említettem előtérbe helyezi a Google saját termékét. Az EPIC ezen aggodalmak miatt fordult az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottsághoz (Federal Trade Commission – FTC).

A Kereső Világ a Precognox Precognox szakmai blogja A Precognox intelligens, nyelvészeti alapokra építő keresési, szövegbányászati és big data megoldások fejlesztője.

1 komment • Kövess Facebookon • Iratkozz fel értesítőre

A bejegyzés trackback címe:

https://kereses.blog.hu/api/trackback/id/tr983690869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atomvillanas 2012.01.25. 17:40:47

Ha a Facebook es a Twitter nem ad oda kello mennyisegu informaciot - aminek a "leszivasahoz" muszaj is lenne a beleegyezesuk -, akkor megis hogyan oldhatna meg ez a helyzet?
süti beállítások módosítása