Angolul local search. Általános vélemény, hogy az egyik legigéretesebb keresési alkalmazás lehet, amikor a keresőkifejezésen túl egy földrajzi helyet is megadunk. Ennek az offline megfelelői a szakmai telefonkönyvek, sárga lapok. Magyarországon mondjuk nem ismerek igazán jelentős szolgáltatást ezen a területen, de bátran javítsatok ki ha tévedek.
A SearchEngineLand mai cikkében írja:
Ma sok kutatás azt mondja, hogy az internet egyre inkább használva van, helyi jellegű döntéseikben, annyira, hogy az emailt leszámítva másra nem is használják ennyit. Szóval elég egyértelmű, hogy nyakunkon a helyi keresés.
Marchex most tette közzé 12 oldalas tanulmányát, "A helyi Internet keresés potenciáljának elérése" címmel
Néhány jellemző megállapítás:
1) Általános vélemény, hogy a terület árbevétele ötszörösére fog nőni a következő tíz évben.
2) Senki sem készített egy igazán átfogó helyi információs portált. (Ha Amerikában is ez a helyzet, akkor talán annyira nem is vagyunk lemaradva.)
3) Két közös jellemzője kell, hogy legyen egy sikeres helyi keresőnek:
- Kritikus tömeget elérni a helyi felhasználókból és hirdetőkből
- Fontos, hogy mindenhonnan megtalálhatóak legyenek a megfelelő helyi információk. Ugyanolyan könnyen lehessen kaposvári pizzériát találni, mint budapesti asztalost.