HTML

Precognox

 precognox-logo-cmyk-620.jpg

A blog készítői a Precognox Kft. keretein belül fejlesztenek intelligens, nyelvészeti alapokra épülő keresési, szövegbányászati, big data és gépi tanulás alapú megoldásokat.

Az alábbi keresődoboz segítségével a Precognox által kezelt blogok tartalmában tudsz keresni. A kifejezés megadása után a Keresés gombra kattintva megjelenik vállalati keresőmegoldásunk, ahol további összetett keresések indíthatóak. A találatokra kattintva pedig elérhetőek az eredeti blogbejegyzések.

Ha a blogon olvasható tartalmak kapcsán, vagy témáink alapján úgy gondolod megoldással tudunk szolgálni szöveganalitikai problémádra, lépj velünk kapcsolatba a keresovilag@precognox.com címen.

Precognox Blogkereső

Document

opendata.hu

opendatahu45.jpg

Az opendata.hu egy ingyenes és nyilvános magyar adatkatalógus. Az oldalt önkéntesek és civil szervezetek hozták létre azzal a céllal, hogy megteremtsék az első magyar nyílt adatokat, adatbázisokat gyűjtő weblapot. Az oldalra szabadon feltölthetőek, rendszerezhetőek szerzői jogvédelem alatt nem álló, nyilvános, illetve közérdekű adatok.

Facebook oldaldoboz

Blog figyelése (RSS)

 Add hozzá az RSS olvasódhoz

Ha levélben szeretnél értesülni az új cikkekről:

Star Wars text mining

visualizing_star_wars_movie_scripts_precognox.jpgA long time ago, in a galaxy far, far away data analysts were talking about the upcoming new Star Wars movie. One of them has never seen any eposide of the two trilogies before, so they decided to make the movie more accessible to this poor fellow. See more...

Főbb témák

adat (8) adatbányászat (11) adatelemzés (9) adatok (13) adatújságírás (16) adatvizualizáció (19) AI (19) alternatív (6) alternatív keresőfelület (28) analitika (6) beszédtechnológia (13) big data (55) bing (14) blogkereső (6) CEU (6) clustering (6) conTEXT (8) dashboard (6) data science (9) deep learning (18) egészség (7) egészség kereső (7) előadás (7) emócióelemzés (35) facebook (8) Facebook (9) gépi tanulás (18) Google (33) google (59) gyűlöletbeszéd (7) hackathon (10) hálózatelemzés (14) intelligens keresés (6) internetes keresés (35) internet hungary (6) képfeldolgozás (8) képkereső (8) keresés (87) kereséselmélet (8) keresési felület (6) keresés jövője (57) keresés problémái (41) keresők összehasonlítása (9) keresőmotor (16) keresőoptimalizálás (8) kereső szándéka (11) kereső tanfolyam (9) kereső teszt (15) kognitív nyelvészet (12) konferencia (46) könyvajánló (25) korpusznyelvészet (14) közösségi keresés (8) közösségi média (8) különleges keresők (7) kutatás (9) LDA (10) lda (10) live (13) machine learning (9) magyar kereső (9) marketing (8) meetup (41) mesterséges intelligencia (19) metafora (7) mobil (37) mobil keresés (17) Neticle (9) NLP (8) NLP meetup (17) Nuance (9) nyelv (7) nyelvészet (32) nyelvtechnológia (76) open data (12) open knowledge (7) orosz (6) Pennebaker (6) politikai blogok (22) Precognox (65) Precognox Labs (14) Python (14) R (19) spam (6) statisztika (12) számítógépes nyelvészet (9) szemantikus keresés (19) szemantikus kereső (9) szentimentelemzés (37) szöveganalitika (7) szövegbányászat (22) társadalomtudomány (7) tartalomelemzés (56) tartalomjegyzék (6) tematikus kereső (20) topik modellek (6) Twitter (18) twitter (15) vállalati kereső (7) vertikális kereső (9) vizualizáció (13) yahoo (27) Címkefelhő

A blog tartalmai CC licenc alá tartoznak

Creative Commons License
Kereső Világ by Precognox Kft. is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at http://kereses.blog.hu/.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://precognox.com/.

A Kereső Világ blogon közölt tartalmak a Precognox Kft. tulajdonát képezik. A tartalom újraközléséhez, amennyiben nem kereskedelmi céllal történik, külön engedély nem szükséges, ha linkeled az eredeti tartalmat és feltünteted a tulajdonos nevét is (valahogy így: Ez az írás a Precognox Kft. Kereső Világ blogján jelent meg). Minden más esetben fordulj hozzánk, a zoltan.varju(kukac)precognox.com címre írt levéllel.

Creative Commons License

Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd!

 

Közösségi hirdetés a Facebookon

2013.11.15. 08:00 Szerző: Zoltán Varjú Címkék: közösségi marketing Facebook

A kedves olvasó bizonyára találkozott már azzal a jelenséggel, amikor a Facebook ismerőseire hivatkozva ajánl  neki egy oldalt. De mi alapján kerül oda ismerősünk neve?

Eytan Bakshy és tsai Social Influence in Social Advertising című tanulmányukban három ún. terepkísérletben vizsgálták a közösségi hirdetés (social advertising) hatásait. Donald P. Green és Alan S. Gerber kutatásaiból tudjuk, hogy a társadalmi környezet ún. gyenge nyomásgyakorlása nagyon hatékony eszköze a politikai marketingnek (bővebben l. Társadalmi kísérletek és big data c. posztunkat). A Facebook kutatói első kísérletükben azt vizsgálták, milyen hatással van a lájkolásra és kattintásra (itt ez a Facebookon belüli kattintást jelenti) ismerőseink megemlítése a reklámban.

2013-11-13 20.00.15.png

Miképp az várható volt, több barát magasabb kattintásszámot és több lájkot eredményezett.

2013-11-13 20.04.11.png

A további két kísérletben a kedveltség megemlítését (lájkok száma) vetették össze a kapcsolatok megemlítésével.

2013-11-13 20.04.51.png

Itt is megfigyelhető, hogy a nagyobb szám, legyen szó akár arról, hogy hányan kedvelték már az adott oldalt, vagy arról, hogy hány személyes ismerőst jelenített meg a reklám, több kattintást és lájkolást eredményezett.

2013-11-13 20.34.27.png

Persze az eddigi eredményekre mondhatjuk azt, hogy hát ehhez nem kell kísérlet, ezt józan paraszti ésszel is ki lehet következtetni. Azonban a tudomány egyik dolga az, hogy ellenőrizze a józan ész által alapigazságnak gondolt dolgokat, továbbá minden ilyen "felesleges" kísérlet tartogat további érdekességeket, ez alól a most ismertetett tanulmány sem kivétel. Ahogy a keresőmarketing területén is érdekességekkel szolgált a tudományos módszer, úgy a közösségi médiában is tartogat meglepetéseket!

ggbook_1.jpg

Az első két kísérletből kiderült, hogy a közösségi célzás (social cue) alkalmazása különösen hatékony akkor, ha több ismerős ajánlásával jeleníthető meg egy hirdetés. Érdemes megjegyezni, hogy közösségi hálózataink nem véletlenszerűek, erős bennük a homofília (az azonos érdeklődésű emberek egymáshoz vonzódnak) ezért sokszor ugyanazon dolgokat lájkolják egy hálózat tagjai. Ugyanakkor egy közösségi hálón belül nem egyforma erősségűek a kapcsolatok. Ahogyan arról már többször beszámoltunk (itt, itt és itt), az ún. gyenge kapcsolatoknak nagyon nagy szerepe van a csoportok közötti információ áramlásában. Mi a helyzet a hirdetéseknél? A harmadik kísérlet arra világít rá, hogy a kapcsolat erőssége növeli mind a kattintási, mind a lájkolási hajlandóságot. A probléma csupán az, hogy minél erősebb a kapcsolat, annál nagyobb a homofília, ergo nagyon nehéz olyan dolgot mutatni egy felhasználónak, amit ő még nem lájkolt, de három-négy közeli ismerőse már igen. A jövő nagy kérdése az, hogyan lehet egy felhasználó számára érdekes dolgokat ajánlani kapcsolati hálóján keresztül.

A Kereső Világ a Precognox Precognox szakmai blogja A Precognox intelligens, nyelvészeti alapokra építő keresési, szövegbányászati és big data megoldások fejlesztője.

Szólj hozzá! • Kövess Facebookon • Iratkozz fel értesítőre

A bejegyzés trackback címe:

https://kereses.blog.hu/api/trackback/id/tr275632650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása