HTML

Precognox

 precognox-logo-cmyk-620.jpg

A blog készítői a Precognox Kft. keretein belül fejlesztenek intelligens, nyelvészeti alapokra épülő keresési, szövegbányászati, big data és gépi tanulás alapú megoldásokat.

Az alábbi keresődoboz segítségével a Precognox által kezelt blogok tartalmában tudsz keresni. A kifejezés megadása után a Keresés gombra kattintva megjelenik vállalati keresőmegoldásunk, ahol további összetett keresések indíthatóak. A találatokra kattintva pedig elérhetőek az eredeti blogbejegyzések.

Ha a blogon olvasható tartalmak kapcsán, vagy témáink alapján úgy gondolod megoldással tudunk szolgálni szöveganalitikai problémádra, lépj velünk kapcsolatba a keresovilag@precognox.com címen.

Precognox Blogkereső

Document

opendata.hu

opendatahu45.jpg

Az opendata.hu egy ingyenes és nyilvános magyar adatkatalógus. Az oldalt önkéntesek és civil szervezetek hozták létre azzal a céllal, hogy megteremtsék az első magyar nyílt adatokat, adatbázisokat gyűjtő weblapot. Az oldalra szabadon feltölthetőek, rendszerezhetőek szerzői jogvédelem alatt nem álló, nyilvános, illetve közérdekű adatok.

Facebook oldaldoboz

Blog figyelése (RSS)

 Add hozzá az RSS olvasódhoz

Ha levélben szeretnél értesülni az új cikkekről:

Star Wars text mining

visualizing_star_wars_movie_scripts_precognox.jpgA long time ago, in a galaxy far, far away data analysts were talking about the upcoming new Star Wars movie. One of them has never seen any eposide of the two trilogies before, so they decided to make the movie more accessible to this poor fellow. See more...

Főbb témák

adat (8) adatbányászat (11) adatelemzés (9) adatok (13) adatújságírás (16) adatvizualizáció (19) AI (19) alternatív (6) alternatív keresőfelület (28) analitika (6) beszédtechnológia (13) big data (55) bing (14) blogkereső (6) CEU (6) clustering (6) conTEXT (8) dashboard (6) data science (9) deep learning (18) egészség (7) egészség kereső (7) előadás (7) emócióelemzés (35) facebook (8) Facebook (9) gépi tanulás (18) google (59) Google (33) gyűlöletbeszéd (7) hackathon (10) hálózatelemzés (14) intelligens keresés (6) internetes keresés (35) internet hungary (6) képfeldolgozás (8) képkereső (8) keresés (87) kereséselmélet (8) keresési felület (6) keresés jövője (57) keresés problémái (41) keresők összehasonlítása (9) keresőmotor (16) keresőoptimalizálás (8) kereső szándéka (11) kereső tanfolyam (9) kereső teszt (15) kognitív nyelvészet (12) konferencia (46) könyvajánló (25) korpusznyelvészet (14) közösségi keresés (8) közösségi média (8) különleges keresők (7) kutatás (9) LDA (10) lda (10) live (13) machine learning (9) magyar kereső (9) marketing (8) meetup (41) mesterséges intelligencia (19) metafora (7) mobil (37) mobil keresés (17) Neticle (9) NLP (8) NLP meetup (17) Nuance (9) nyelv (7) nyelvészet (32) nyelvtechnológia (76) open data (12) open knowledge (7) orosz (6) Pennebaker (6) politikai blogok (22) Precognox (65) Precognox Labs (14) Python (14) R (19) spam (6) statisztika (12) számítógépes nyelvészet (9) szemantikus keresés (19) szemantikus kereső (9) szentimentelemzés (37) szöveganalitika (7) szövegbányászat (22) társadalomtudomány (7) tartalomelemzés (56) tartalomjegyzék (6) tematikus kereső (20) topik modellek (6) Twitter (18) twitter (15) vállalati kereső (7) vertikális kereső (9) vizualizáció (13) yahoo (27) Címkefelhő

A blog tartalmai CC licenc alá tartoznak

Creative Commons License
Kereső Világ by Precognox Kft. is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at http://kereses.blog.hu/.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://precognox.com/.

A Kereső Világ blogon közölt tartalmak a Precognox Kft. tulajdonát képezik. A tartalom újraközléséhez, amennyiben nem kereskedelmi céllal történik, külön engedély nem szükséges, ha linkeled az eredeti tartalmat és feltünteted a tulajdonos nevét is (valahogy így: Ez az írás a Precognox Kft. Kereső Világ blogján jelent meg). Minden más esetben fordulj hozzánk, a zoltan.varju(kukac)precognox.com címre írt levéllel.

Creative Commons License

Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd!

 

Megéri keresőmarketingre költeni?

2013.07.16. 08:00 Szerző: Zoltán Varjú Címkék: keresőmarketing keresés Google SEO eBay Yahoo Bing

John Wanamaker, a modern marketing atyja szerint "Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is I don't know which half" (A reklámra költött pénz felét elvesztegetem, a gond az, hogy nem tudom melyik felét). A kereső- és onlinemarketing világában az a benyomásunk támadhat, hogy nagyon is jól nyomon tudjuk követni mire megy el a hirdetők pénze. Azonban nem is olyan könnyű oksági kapcsolatot találni a hirdetések és a fogyasztók viselkedése között.

Lewis, Rao és Reiley a Yahoo! Research kutatói három kísérletet mutatnak be tanulmányukban, melyek eredményei arra utalnak, hogy a keresőmarketing hatását túlbecsüljük általában. A kísérleteket az Amazon Mechanical Turk rendszerén végezték, az önkéntes résztvevők nagyon szerény díjazásban részesültek munkájukért. Az első kísérlet során a résztvevőket két csoportra osztották. Az egyik csoportnak előbb egy Yahoo!-t reklámozó videót, még a másiknak egy semleges közéleti bejátszást kellett megtekintetnie, majd nyomon követték internethasználatukat. A Yahoo! reklámot megtekintő csoport nagyobb arányban használta a Yahoo! keresőjét, de érdekes módon ugyanez volt megfigyelhető a másik csoport esetében is (ahogy a tanulmányból vett alábbi ábra is mutatja - a Treatment csoport látta a hirdetést, a Control pedig a semleges videót).

2013-07-12 14.57.11.png

Ennek okát a kutatók az ún. aktivitási torzulásban (activity bias) látják. Köztudott, hogy az internethasználat időben nem egyenletes, esténként és hétvégén több időt töltenek el az emberek böngészéssel, még bizonyos tartalmakat (pl. híroldalakat) hétköznap reggel keresnek fel inkább. További két kísérletben (az egyikben a böngészési szokásokat, a másikban a "konkurens" vagyis nem hirdetett, de hasonló profilú szolgáltatások felkeresését vizsgálták) is úgy találták, hogy az aktivitási torzulás beleszól az eredményekbe. Ez annyit tesz, hogy mivel időben nem egyenletes az internet használata, nehéz eldönteni, hogy a reklám hatására keresnek-e fel egy adott oldalt a felhasználók. Az aktivitási torzulás miatt ugyanis eleve megnő annak valószínűsége, hogy több látogatója vagy vásárlója lesz egy adott oldalnak.

Hogy eldönthessük milyen tényleges hatása van a keresőmarketingnek, szükségünk van kontrollált, randomizált kísérletekre. Ehhez demográfiailag nagyon hasonló területeket kell találnunk, melyek egy részében nem élünk a keresőmarketing eszközeivel, mint pl. az alábbi ábrán látható, sokak által ismert fizetett keresési eredmények.

paid-search-results_1.jpg

Blake, Nosko és Tadelis (az eBay Research Labs kutatói, ill. Nosko és Tadelis UC Berkeley és University of Chicago kutatója is) tanulmányukban a Google Ads targetális rendszerét használva sikeresen azonosítottak olyan területeket, melyek demográfiai és egyéb szempontok alapján kellőképp hasonlítanak egymásra. Ezeket két csoportba sorolták, az egyikben "kikapcsolták" a cégnevet említő keresésekhez kapcsolt hirdetéseket (pl. az "ebay basketball"  esetén megjelenő fizetett linkeket) míg a másikban minden ment a megszokott módon. Azt tapasztalták, hogy a kikapcsolt hirdetések esetében is megmaradt a forgalom 99.5%-a.

A márkanevet nem említő keresések esetében hasonló módszerrel mutatták ki, hogy a hirdetéseknek nincs sok hatása. Általában az figyelhető meg, hogy a hirdetésekre költött összeg és az elért bevétel között korreláció található. Ezzel ellentétben az eBay kutatói arra jutottak, hogy a marketingköltségek 10%-os növelése a bevételt 0.5%-al növelte. Érdemes megjegyezni ugyanakkor, hogy az eBay-t nem ismerő új felhasználók esetében sokkal hatékonyabb volt a kampány.

Úgy tűnik a keresőmarketing esetében sikerül lassan megfejteni a költségek melyik hányada kidobott pénz. Az eszköz kiválónak tűnik az új felhasználók bevonzására, a "régi motorosok" megfogásához viszont a tartalomra kell koncentrálni és a SEO eszköztárát érdemesebb használni, hogy az organikus találatok között minél jobb helyezést érjen el oldalunk.

(Posztunk a The Economist Free exchange rovatának Ad scientists című cikke alapján íródott.)

A Kereső Világ a Precognox Precognox szakmai blogja A Precognox intelligens, nyelvészeti alapokra építő keresési, szövegbányászati és big data megoldások fejlesztője.

Szólj hozzá! • Kövess Facebookon • Iratkozz fel értesítőre

A bejegyzés trackback címe:

https://kereses.blog.hu/api/trackback/id/tr715405328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása