A Big data betört a tartalomiparba. Ahogyan arról már korábban beszámoltunk, a Netflix sorozatait és egyre inkább a New York Times cikkeit is adatvezérelt elemzésekre alapozva formálják a kreatív szakemberek is. A Wordwide Motion Picture Group a hollywoodi forgatókönyvek elemzésében segít és habár az írók nincsenek oda érte, a pénzügyi döntéshozók egyre gyakrabban fordulnak hozzá.
A Wordwide Motion Pictures Group alapítója Vincent Bruzzese statisztikus, aki egyben mozifüggő is. A cég több ezer fókuszcsoportos vizsgálat adatait és még több film és forgatókönyv kritikáit és gazdasági statisztikáit gyűjtötte össze. Erre az adathalmazra alapozva képes elemezni egy forgatókönyvet, hasonlóságot keresve az egyes jelenetek és az adatbázis elemei között. A vizsgálat nem csak a várható nézettséget és bevételt tippeli meg, de javaslatokat tesz a forgatókönyv módosítására is a kedvezőbb eredmények eléréséhez. Egy ilyen elemzés ára kb. 20,000 USD, de a jelek szerint megéri, hiszen a cég folyamatosan növekszik és sorra jelennek meg a konkurens startupok is a piacon.
A forgatókönyvek írói kétkedve fogadták az új technológiát, ami részben érthető is, hiszen erősen az újdonságok ellen hat. Egy hollywoodi blockbuster azonban elsősorban egy üzleti vállalkozás, nem pedig művészi alkotás, ezért érthető, hogy a befektetők az analitikához fordulnak. Akit jobban érdekel mit gondolnak a filmszakmában a Wordwide Motion Pictures Group ténykedéséről és Bruzzese-ről, az feltétlenül olvassa el a New York Times riportját a témáról.