Simon Rogers, a The Guardian datablog és datastore szerkesztője átigazolt a Twitter-hez, ahol Data editor munkakörben dolgozik immár.
Rogers 1998-tól dolgozott a Guardian-nél és aktív részese volt a brit lapnál bevezetett "digital first" irányzatnak. A 2009-ben elindított datablog szerkesztőjeként az adatújságírás műfajának egyik megteremtője és egyben legismertebb arca. Hogy mit is fog pontosan csinálni új munkahelyén? Erről lakonikusan csak ennyit írt:
Twitter has become such an important element in the way we work as journalists. It’s impossible to ignore, and increasingly at the heart of every major event, from politics to sport and entertainment. As data editor, I’ll be helping to explain how this phenomenon works.
And I can’t imagine a better job than getting to tell stories based on some of the most amazing data around.[forrás]
A találgatások szerint két lehetséges irány jöhet szóba. Az egyik szerint a Twitter a közösségi média hírfolyamaira alapozott hírolvasóval szeretne előjönni. Ebben mi kevésbé hiszünk, mivel a Twitter saját "Discover" névvel illetett megoldása közelében sincs a Prismatic vagy a bottlenose eszközeihez. További problémát jelent, hogy a hírfolyamra alapozott applikációk általában több oldalról szedik össze a cikkeket és nehéz elképzelni, hogy a Facebook vagy a Google "beengedi" a konkurenciát a saját portájára (pl. a Facebook pár hónapja a Yandex Wonder-t tiltotta le a Graph API használatáról). A LinkedIn-hez hasonló szerkesztett tartalom megjelenítése már valószínűbb, de témafelelősök felkérése és a sztorik szerkesztése nem illik Rogers profiljához. Így mi azok mellett tesszük le a garast, akik szerint az adatszerkesztő feladata a Twitter felhasználói adatbázisára alapozott adatvezérelt hírek készítése lesz. A tartalom így pl. a londoni zavargásokat bemutató Guardian-LSE beszámolókra, vagy az arab tavaszt szinte élőben követő vizsgálatokra fog hasonlítani. A jövőben az olyan események, mint a törökországi tüntetések szinte "élőben" kerülnek közvetítésre hiszen a Twitter-nél "házon belül" nagyon gyorsan el lehet majd dönteni, mely felhasználók számítanak biztos forrásnak, a helyi tudósítások közül ki lehet szűrni, melyek generálják a legtöbb megosztást, látni lehet ki milyen adatokra hivatkozik stb.
Flickbook vine.co/v/bMp2XwKaHFQ
— David Grayson Kenyon (@dGrayk) January 24, 2013
A Twitter kora ellenére még mindig úgy viselkedik mint egy startup és mer kísérletezni. Nagyon reméljük, hogy sikerül valami újat hoznia a cégnek a tartalomiparba. A Vine beágyazott videóit szeretik a felhasználók, de a hat másodperces mozgóképek nem tekinthetők sem paradigmaváltóknak, sem informatívnak.