A Facebook Graph Search elindulásával kapcsolatos hírek között szinte elsikkadt, hogy a Yahoo! is valami hasonlóval próbálkozik. Marissa Mayer CEO a Bloomberg TV-nek adott interjú szerint a Yahoo! célja az érdeklődési gráf kialakításával az, hogy minél személyesebb mobil élményt nyújtson a felhasználóknak.
Habár az interjú nagyon érdekes, érdemes megjegyezni, hogy az érdeklődési gráfok nem most jelentek meg. A leghíresebb talán a Hunch.com, ami 2009-ben indult és immár az eBay tulajdona. Ahogyan arról már korábban beszámoltunk, mind a hagyományos, mind az e-kereskedelem szereplői intenzíven kutatnak és fejlesztenek ezen a területen. Ez nem is annyira meglepő, hiszen számukra létfontosságú egy jól működő ajánlórendszer. Az viszont már egy másik kérdés, hogy mennyire akarjuk magunkat (és a felhasználókat) bezárni egy érdeklődési burokba...