HTML

Precognox

 precognox-logo-cmyk-620.jpg

A blog készítői a Precognox Kft. keretein belül fejlesztenek intelligens, nyelvészeti alapokra épülő keresési, szövegbányászati, big data és gépi tanulás alapú megoldásokat.

Az alábbi keresődoboz segítségével a Precognox által kezelt blogok tartalmában tudsz keresni. A kifejezés megadása után a Keresés gombra kattintva megjelenik vállalati keresőmegoldásunk, ahol további összetett keresések indíthatóak. A találatokra kattintva pedig elérhetőek az eredeti blogbejegyzések.

Ha a blogon olvasható tartalmak kapcsán, vagy témáink alapján úgy gondolod megoldással tudunk szolgálni szöveganalitikai problémádra, lépj velünk kapcsolatba a keresovilag@precognox.com címen.

Precognox Blogkereső

Document

opendata.hu

opendatahu45.jpg

Az opendata.hu egy ingyenes és nyilvános magyar adatkatalógus. Az oldalt önkéntesek és civil szervezetek hozták létre azzal a céllal, hogy megteremtsék az első magyar nyílt adatokat, adatbázisokat gyűjtő weblapot. Az oldalra szabadon feltölthetőek, rendszerezhetőek szerzői jogvédelem alatt nem álló, nyilvános, illetve közérdekű adatok.

Facebook oldaldoboz

Blog figyelése (RSS)

 Add hozzá az RSS olvasódhoz

Ha levélben szeretnél értesülni az új cikkekről:

Star Wars text mining

visualizing_star_wars_movie_scripts_precognox.jpgA long time ago, in a galaxy far, far away data analysts were talking about the upcoming new Star Wars movie. One of them has never seen any eposide of the two trilogies before, so they decided to make the movie more accessible to this poor fellow. See more...

Főbb témák

adat (8) adatbányászat (11) adatelemzés (9) adatok (13) adatújságírás (16) adatvizualizáció (19) AI (19) alternatív (6) alternatív keresőfelület (28) analitika (6) beszédtechnológia (13) big data (55) bing (14) blogkereső (6) CEU (6) clustering (6) conTEXT (8) dashboard (6) data science (9) deep learning (18) egészség (7) egészség kereső (7) előadás (7) emócióelemzés (35) Facebook (9) facebook (8) gépi tanulás (18) google (59) Google (33) gyűlöletbeszéd (7) hackathon (10) hálózatelemzés (14) intelligens keresés (6) internetes keresés (35) internet hungary (6) képfeldolgozás (8) képkereső (8) keresés (87) kereséselmélet (8) keresési felület (6) keresés jövője (57) keresés problémái (41) keresők összehasonlítása (9) keresőmotor (16) keresőoptimalizálás (8) kereső szándéka (11) kereső tanfolyam (9) kereső teszt (15) kognitív nyelvészet (12) konferencia (46) könyvajánló (25) korpusznyelvészet (14) közösségi keresés (8) közösségi média (8) különleges keresők (7) kutatás (9) lda (10) LDA (10) live (13) machine learning (9) magyar kereső (9) marketing (8) meetup (41) mesterséges intelligencia (19) metafora (7) mobil (37) mobil keresés (17) Neticle (9) NLP (8) NLP meetup (17) Nuance (9) nyelv (7) nyelvészet (32) nyelvtechnológia (76) open data (12) open knowledge (7) orosz (6) Pennebaker (6) politikai blogok (22) Precognox (65) Precognox Labs (14) Python (14) R (19) spam (6) statisztika (12) számítógépes nyelvészet (9) szemantikus keresés (19) szemantikus kereső (9) szentimentelemzés (37) szöveganalitika (7) szövegbányászat (22) társadalomtudomány (7) tartalomelemzés (56) tartalomjegyzék (6) tematikus kereső (20) topik modellek (6) Twitter (18) twitter (15) vállalati kereső (7) vertikális kereső (9) vizualizáció (13) yahoo (27) Címkefelhő

A blog tartalmai CC licenc alá tartoznak

Creative Commons License
Kereső Világ by Precognox Kft. is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at http://kereses.blog.hu/.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://precognox.com/.

A Kereső Világ blogon közölt tartalmak a Precognox Kft. tulajdonát képezik. A tartalom újraközléséhez, amennyiben nem kereskedelmi céllal történik, külön engedély nem szükséges, ha linkeled az eredeti tartalmat és feltünteted a tulajdonos nevét is (valahogy így: Ez az írás a Precognox Kft. Kereső Világ blogján jelent meg). Minden más esetben fordulj hozzánk, a zoltan.varju(kukac)precognox.com címre írt levéllel.

Creative Commons License

Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd!

 

bluefin labs - az új Nielsen

2012.09.04. 12:00 Szerző: Zoltán Varjú Címkék: tv beszédtechnológia nyelvtechnológia bluefin Deb Roy kognitív tudomány

"A marketingre költött összeg fele kidobott pénz, csak nem tudjuk, hogy melyik fele!" - tartja a mondás. Az online marketing előretörésének részben az az oka, hogy egész jól mérhető mire költötte el a hirdető a pénzét. A televíziós hirdetések hatékonyságát általában a műsoridő nézettségéhez kötik, amit különféle módszerekkel mérnek. A bluefin labs teljesen új megközelítéssel a műsorfolyamok elemzését köti össze a közösségi médiával, így kínál mélyebb és pontosabb hatékonyságmérést és közönségelemzést.

A bluefin labs technológiája a Deb Roy által vezetett Human Speechome Project kutatási programon alapul, melyet az MIT Media Lab Cognitive Machines kutatócsoportja végzett. Ennek keretében Roy házának minden helyiségébe kamerákat és mikrofonokat helyeztek el, melyek tkp. mindent rögzítettek. Roy, mint a kognitív tudományok kutatója elsősorban a nyelvelsajátítás iránt érdeklődött, házának "betechnikázásához" fia születése adta az ötletet, hiszen a csemete érkezése egyben remek alkalom volt arra, hogy élesben végezzen megfigyeléseket. Az évek során keletkezett hatalmas mennyiségű audiovizuális adat kezelésére kidolgozott technikák képezték a bluefin alapjait.

A bulefin valós időben elemzi és tárolja szinte az összes egyesült államokbeli országos televízió adását. Az elemzés eredménye egy tartalmi háló, azaz a műsorok közötti kapcsolatok (csatorna, szereplők, reklámok stb.) térképe. Ezt a hálót igyekszik összekapcsolni valahogy a közösségi médiában megjelenő reakciókkal Roy és csapata.

bluefin.gif

A módszer természetesen nem váltja ki a hagyományos nézettségi méréseket, sokkal inkább kiegészíti azokat. A közösségi médiában megfigyelhetjük milyen reakciók érkeznek egy-egy műsorra, belepillanthatunk a közönség hangulatába, véleményébe. Egy minőségi borokat hirdető marketingesnek nem mindegy pl. hogy egy nyersen fogalmazó, alapvetően fiatal férfi közönség látja-e a hirdetését, vagy éppen kifinomult, nemi arányokban és korösszetételben vegyes operabarát közösség. Mivel mind a műsorfolyam, mind az online kommunikáció valós időben kerül elemzésre, el lehet különíteni a tartalommal kapcsolatos véleményeket a reklámoktól.

Érdekes, hogy egy alapvetően elméleti kutatás mellékterméke egy nagyon gyakorlatias megoldás lett. Ne feledjük, amikor alapkutatásokra költik az adófizetők pénzét, annak nem csak hosszú távon lehet megtérülése. Sok részeredmény hasznosulhat menet közben is.

A Kereső Világ a Precognox Precognox szakmai blogja A Precognox intelligens, nyelvészeti alapokra építő keresési, szövegbányászati és big data megoldások fejlesztője.

Szólj hozzá! • Kövess Facebookon • Iratkozz fel értesítőre

A bejegyzés trackback címe:

https://kereses.blog.hu/api/trackback/id/tr154743607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása