Közösségi web, szociális hálók, blogok, twitter, facebook a mai kor társadalmi életének színhelye. Itt kell az ötleteinket, termékeinket és nem utolsó sorban magunkat népszerűsíteni, ha nem akarunk "lemaradni".
Akár osztjuk ezt a nézetet, akár nem, nagyon sok dolog az interneten történik, ott terjednek a vélemények. Sokáig élt az a szemlélet, hogy a tartalom a fontos (content is king), mára azonban ennek helyét a közösség veszi át (community is king), így egyre fontosabbá válik, hogy mit gondolnak rólad.
A socialmention összegzi a digitális közösség nézeteit egy témáról, illetve több szempont szerint kiértékeli a megjelenésünket. Külön csoportosítva jelenik meg, hogy mik azok a jelentős kulcsszavak, helyek az interneten, amik a témát említik. Megtudhatjuk azt is, hogy pozitív, negatív vagy semleges véleménnyel vannak rólunk és hogy milyen erősen vagyunk jelen.
Nagyon hasznos áttekintés lehet, hogy ne vesszünk el a közösségi káoszban, nyomon követhessük, hogy hol milyen szemszögből ítélnek meg. A keresés természetesen szűrhető különböző szempontok szerint. Egy példa a healthmash szóra való kereséskor, ahol az egészségügyi tudásbázis megjelenésének kiértékelése látható. Ha valakinek van ideje rá, érdekes lenne összevetni különböző ismert márkákat ilyen szempontból (pl. apple ipad, nokia, iphone, windows 7, coca vs. pepsi, nike vs. adidas).