HTML

Precognox

 precognox-logo-cmyk-620.jpg

A blog készítői a Precognox Kft. keretein belül fejlesztenek intelligens, nyelvészeti alapokra épülő keresési, szövegbányászati, big data és gépi tanulás alapú megoldásokat.

Az alábbi keresődoboz segítségével a Precognox által kezelt blogok tartalmában tudsz keresni. A kifejezés megadása után a Keresés gombra kattintva megjelenik vállalati keresőmegoldásunk, ahol további összetett keresések indíthatóak. A találatokra kattintva pedig elérhetőek az eredeti blogbejegyzések.

Ha a blogon olvasható tartalmak kapcsán, vagy témáink alapján úgy gondolod megoldással tudunk szolgálni szöveganalitikai problémádra, lépj velünk kapcsolatba a keresovilag@precognox.com címen.

Precognox Blogkereső

Document

opendata.hu

opendatahu45.jpg

Az opendata.hu egy ingyenes és nyilvános magyar adatkatalógus. Az oldalt önkéntesek és civil szervezetek hozták létre azzal a céllal, hogy megteremtsék az első magyar nyílt adatokat, adatbázisokat gyűjtő weblapot. Az oldalra szabadon feltölthetőek, rendszerezhetőek szerzői jogvédelem alatt nem álló, nyilvános, illetve közérdekű adatok.

Facebook oldaldoboz

Blog figyelése (RSS)

 Add hozzá az RSS olvasódhoz

Ha levélben szeretnél értesülni az új cikkekről:

Star Wars text mining

visualizing_star_wars_movie_scripts_precognox.jpgA long time ago, in a galaxy far, far away data analysts were talking about the upcoming new Star Wars movie. One of them has never seen any eposide of the two trilogies before, so they decided to make the movie more accessible to this poor fellow. See more...

Főbb témák

adat (8) adatbányászat (11) adatelemzés (9) adatok (13) adatújságírás (16) adatvizualizáció (19) AI (19) alternatív (6) alternatív keresőfelület (28) analitika (6) beszédtechnológia (13) big data (55) bing (14) blogkereső (6) CEU (6) clustering (6) conTEXT (8) dashboard (6) data science (9) deep learning (18) egészség (7) egészség kereső (7) előadás (7) emócióelemzés (35) Facebook (9) facebook (8) gépi tanulás (18) google (59) Google (33) gyűlöletbeszéd (7) hackathon (10) hálózatelemzés (14) intelligens keresés (6) internetes keresés (35) internet hungary (6) képfeldolgozás (8) képkereső (8) keresés (87) kereséselmélet (8) keresési felület (6) keresés jövője (57) keresés problémái (41) keresők összehasonlítása (9) keresőmotor (16) keresőoptimalizálás (8) kereső szándéka (11) kereső tanfolyam (9) kereső teszt (15) kognitív nyelvészet (12) konferencia (46) könyvajánló (25) korpusznyelvészet (14) közösségi keresés (8) közösségi média (8) különleges keresők (7) kutatás (9) LDA (10) lda (10) live (13) machine learning (9) magyar kereső (9) marketing (8) meetup (41) mesterséges intelligencia (19) metafora (7) mobil (37) mobil keresés (17) Neticle (9) NLP (8) NLP meetup (17) Nuance (9) nyelv (7) nyelvészet (32) nyelvtechnológia (76) open data (12) open knowledge (7) orosz (6) Pennebaker (6) politikai blogok (22) Precognox (65) Precognox Labs (14) Python (14) R (19) spam (6) statisztika (12) számítógépes nyelvészet (9) szemantikus keresés (19) szemantikus kereső (9) szentimentelemzés (37) szöveganalitika (7) szövegbányászat (22) társadalomtudomány (7) tartalomelemzés (56) tartalomjegyzék (6) tematikus kereső (20) topik modellek (6) twitter (15) Twitter (18) vállalati kereső (7) vertikális kereső (9) vizualizáció (13) yahoo (27) Címkefelhő

A blog tartalmai CC licenc alá tartoznak

Creative Commons License
Kereső Világ by Precognox Kft. is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at http://kereses.blog.hu/.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://precognox.com/.

A Kereső Világ blogon közölt tartalmak a Precognox Kft. tulajdonát képezik. A tartalom újraközléséhez, amennyiben nem kereskedelmi céllal történik, külön engedély nem szükséges, ha linkeled az eredeti tartalmat és feltünteted a tulajdonos nevét is (valahogy így: Ez az írás a Precognox Kft. Kereső Világ blogján jelent meg). Minden más esetben fordulj hozzánk, a zoltan.varju(kukac)precognox.com címre írt levéllel.

Creative Commons License

Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd!

 

Coca-Cola effektus avagy keresők vaktesztben

2009.08.31. 17:15 Szerző: Kereso75 Címkék: google yahoo live bing keresők összehasonlítása

Mi történne, ha úgy hasonlíthatnánk össze a különböző keresők által adott eredményeket, hogy nem befolyásolna minket maga a márka, vagyis nem látnánk a jól ismert logókat és képernyőképet? Hasonlóan azokhoz a tesztekhez, amikor fogyasztási cikkeket, például különböző Cola gyártmányokat tesztelnek a márkanév, a megszokott csomagolás hiányában sokszor meglepő eredménnyel.

A BlindSearch szolgáltatás ami néhány hónapja működik pontosan ezt teszi lehetővé. Írni most azért érdemes róluk, mert 8 hét működés után közölték az első eredményeket, amit eddig magyarul más nem tett még közzé.

A felhasználók 559,239 keresés során a keresések 41 százalékában a Google, 31 százalékában a Bing, 28 százalékában pedig a Yahoo eredményeit ítélték legjobbnak.

Nyilván többféle olvasat elképzelhető, mindenesetre több mint érdekes, hogy a keresések 59 százalékában nem a Google eredményeit tartják a legjobbnak.

Mi a tanulság? Ne csak a Google-t használd. Sokszor találhatsz jó, vagy akár jobb eredményeket, alternatív információforrásokat, ha a több keresőt is használsz.

 

A Kereső Világ a Precognox Precognox szakmai blogja A Precognox intelligens, nyelvészeti alapokra építő keresési, szövegbányászati és big data megoldások fejlesztője.

3 komment • Kövess Facebookon • Iratkozz fel értesítőre

A bejegyzés trackback címe:

https://kereses.blog.hu/api/trackback/id/tr591351175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

viteez 2009.08.31. 21:21:15

lehet, hogy elfogult vagyok, de sztem ez nem ennyire egyszerű... mert a google ellen szerzett 59%-hoz három másik alkalmazás kellett, ami lehet, hogy több mint 59% időbe tellik (újragépelés, találatok átnázáse).

ha ennyire egyszerű lenne a világ, akkor az emberek 59%-a dacia logan-el és kia/hyunday-al mászkálna az utakon.

a brand is sokat számít, emiatt sztem nem lehet figyelmen kívül hagyni. főleg, hogy ha elégedett vele az ember (és erre sztem 41% bőven jó). van egy öreg skodám. ha nagyobb dolgokat akarok vele cipelni nem lecserélem, hanem előre hajtom a hátsó üléseket (módosítok a keresőszón), és nem állok neki a használtautón új autót keresni. és nem is fogom lecserélni addig, amíg egy másik autó valami forradalmian új szolgáltatást nem kínál, vagy ha valami extra igényem nem támad (pl.: üzletszerű fuvarozás).

tdnék most tobb példát is felhozni (hírolvasás, kóla vásárlási szokásaim), de azt most inkább nem :)

szal ez volt az én véleményem :)

accipiter · http://www.pallas70.hu/tanfolyam/szemelyugyi-gazdalkodo-es-fejleszto-kepzes.php 2009.09.21. 12:06:09

Ebben lehet igazság, azonban a kereső oldal szóra a Google magát 7-ik helyre dobja ki a Bing ugyanerre a szóra legelsőnek egy sex partner keresőt dob ki.
EZ EGY NEM REPREZENTATÍV kutatás volt.
Ettől függetlenül legtöbbször a google a legjobb. Szerintem.

Kereso75 · http://kereses.blog.hu 2009.09.21. 12:40:56

Valóban magyar nyelven nagyobb a differencia. Sem a Bing sem a Yahoo nem töri magát azzal kapcsolatban különösebben, hogy magyar nyelven jól működjön. Angolul koránt sincs mellbe vágó különbség.
süti beállítások módosítása