A Financial Times csoport készített egy nagyon impresszív üzleti hírkeresőt Newssift néven, amely már néhány hónapja elérhető. Jól bemutatja, hogy milyen plusz információkat nyújthat egy szemantikusan felépített adatbázisra épülő kereső.
Segít a keresőkérdés jó megfogalmazásában, lehetőséget adva a választásra különböző fogalmak között ha a begépelt kifejezés - pl egy rövidítés - több lehetőséget is takarhat. Illetve a keresés után is könnyebb áttekinteni a találatokat az értelmes kategorizálás, tartalomjegyzék segítségével.
Az egyik legérdekesebb jellemző keresés után válik láthatóvá, amikor azt mutatja kördiagram formájában, hogy a cikkek hangulata, alaphangja pozitív, negatív vagy semleges hangvételű egy adott témában. Ilyen értelemben egy Microsoft - Apple párharc pl fej-fej melletti eredményt hoz abban az értelemben, hogy mindkét céget a cikkek kb 14%-ban emlegetik negatív kontextusban.
Az apple keresés arra is jó példa, hogy ha tisztázzuk, hogy mi az "Apple Computer, Inc"-et mint szervezetet keressük, akkor a találatok száma közel 30 százalékkal csökken. Jól mutatja ez a szemantikus keresésben rejlő előnyöket!
Hasonló szemantikus indexelési megoldást fejleszt Magyarországon az iglue.