John Battelle idézi Lous Monier-t aki az Alta Vista alapítója volt:
Mindig is azt mondtam, a keresés (legyen) olyan (egyszerű) mint egy hegyes ceruza, ennyi az egész.
Más szavakkal azt lehetne mondani, ne adj többet, mint amire szükségem van, csak a keresésre fókuszálj. A Yahoo annak idején elpuskázta ezt, amikor úgy gondolta a keresés egy szükséges kiegészítője csupán egy portálnak. A történet többi részét pedig már ismerjük. Az alapgondolat talán az, hogy legyél az, ami vagy. Ne bonyolítsd túl az alapfunkciódat.
Ami kapcsán pedig az egész előjött, hogy a Facebook próbál twitteresedni. Az új kezdőlap leginkább a Twitter féle üzenet megközelítést tette előtérbe. A kérdés csak az, hogy erre való-e elsősorban a Facebook? A Twitter az "egyszerű, mint egy ceruza" megközelítés alapján működik, elég erőteljesen ellenálltak eddig, hogy bármilyen pluszfunkciót belerakjanak az alapinfrastruktúrába. Érdekes, hogy például a keresőjüket is egy külső cég csinálta meg, amit aztán ők vettek meg, amikor egyre világosabbá vált, hogy a rövid üzenetek éppen olyan tartalmak, mint bármi más a weben, tehát kell és érdemes keresni bennük.
Batelle szerint a rövid üzenetes megközelítésben a Facebook sem tudja megverni a Twitter-t, még akkor sem, ha a Facebook jelenleg összemérhetetlenül nagyobb, mint a Twitter. Merésznek látszó jóslat. A "történelmi" példák mindenesetre ezt vetítik előre.