Az Ask ugyan nálunk alig ismert - ami annak fényében, hogy a nem angol nyelvű tartalmak keresése egyébként sem az erőssége, nem is meglepő - mégis a három nagy után a negyedik leginkább használt kereső az USA-ban 3-4 százalék körüli részesedéssel.
Természetes, hogy keresik a helyüket, aminek az irányát jól jelzi, hogy a múlt héten nyélbe ütötték a Lexico felvásárlását, amely jónéhány referencia jellegű szolgáltatást (dictionary.com, reference.com, thesaurus.com) üzemeltet. A cél az, hogy sok keresés esetén nem egyszerűen találatokat, hanem választ adjanak, ugyanis a felhasználók sok esetben egyszerűen egy rövid információt, definíciót keresnek és nem arra vágynak, hogy oldalak tucatjait kelljen végig böngészniük egy témában.
A koncepció nem új, a többi kereső is alkalmaz ilyen technikákat, mindenesetre az ask most beleerősített ezen a területen. Egy dolog szerintem biztosan meg fog történni hamarosan, mégpedig, hogy a reference.com-on található webkereső nem a Google szolgáltatását, hanem az ask keresőt fogja használni.