Nagyon ajánlom olvasásra a Kayak utazási vertikális kereső alapítójával Steve Hafnerrel készült interjút. A Kayak a vertikális keresés eddig talán legnagyobb sikertörténete. Bár vannak nehezen átvehető apró részletek - pl. ő maga 1,5 millió dollárt tett be alapból a cégbe, és az elsőkörös finanszírozás összesen 6,5 millió dollárt tett ki, ennek ellenére mégis lehet tőle tanulni.
Néhány gondolat csak villanásszerűen az általa megfogalmazottakból:
- Sokan tudnak jó honlapot csinálni, nagyobb kérdés, hogyan lehet nagy forgalmat is kezelni képes szolgáltatást építeni.
- Nem nagyon vásároltak forgalmat hirdetések formájában, inkább a termékfejlesztésre összpontosítottak, illetve az már nagy forgalommal rendelkező oldalakkal kötöttek együttműködési szerződést.
- Az utazás témájú keresésekben a Google ellenére is naggyá tudtak nőni. Tanulság: egyes részpiacokon a legnagyobbak is megverhetők.