HTML

Precognox

 precognox-logo-cmyk-620.jpg

A blog készítői a Precognox Kft. keretein belül fejlesztenek intelligens, nyelvészeti alapokra épülő keresési, szövegbányászati, big data és gépi tanulás alapú megoldásokat.

Az alábbi keresődoboz segítségével a Precognox által kezelt blogok tartalmában tudsz keresni. A kifejezés megadása után a Keresés gombra kattintva megjelenik vállalati keresőmegoldásunk, ahol további összetett keresések indíthatóak. A találatokra kattintva pedig elérhetőek az eredeti blogbejegyzések.

Ha a blogon olvasható tartalmak kapcsán, vagy témáink alapján úgy gondolod megoldással tudunk szolgálni szöveganalitikai problémádra, lépj velünk kapcsolatba a keresovilag@precognox.com címen.

Precognox Blogkereső

Document

opendata.hu

opendatahu45.jpg

Az opendata.hu egy ingyenes és nyilvános magyar adatkatalógus. Az oldalt önkéntesek és civil szervezetek hozták létre azzal a céllal, hogy megteremtsék az első magyar nyílt adatokat, adatbázisokat gyűjtő weblapot. Az oldalra szabadon feltölthetőek, rendszerezhetőek szerzői jogvédelem alatt nem álló, nyilvános, illetve közérdekű adatok.

Facebook oldaldoboz

Blog figyelése (RSS)

 Add hozzá az RSS olvasódhoz

Ha levélben szeretnél értesülni az új cikkekről:

Star Wars text mining

visualizing_star_wars_movie_scripts_precognox.jpgA long time ago, in a galaxy far, far away data analysts were talking about the upcoming new Star Wars movie. One of them has never seen any eposide of the two trilogies before, so they decided to make the movie more accessible to this poor fellow. See more...

Főbb témák

adat (8) adatbányászat (11) adatelemzés (9) adatok (13) adatújságírás (16) adatvizualizáció (19) AI (19) alternatív (6) alternatív keresőfelület (28) analitika (6) beszédtechnológia (13) big data (55) bing (14) blogkereső (6) CEU (6) clustering (6) conTEXT (8) dashboard (6) data science (9) deep learning (18) egészség (7) egészség kereső (7) előadás (7) emócióelemzés (35) Facebook (9) facebook (8) gépi tanulás (18) google (59) Google (33) gyűlöletbeszéd (7) hackathon (10) hálózatelemzés (14) intelligens keresés (6) internetes keresés (35) internet hungary (6) képfeldolgozás (8) képkereső (8) keresés (87) kereséselmélet (8) keresési felület (6) keresés jövője (57) keresés problémái (41) keresők összehasonlítása (9) keresőmotor (16) keresőoptimalizálás (8) kereső szándéka (11) kereső tanfolyam (9) kereső teszt (15) kognitív nyelvészet (12) konferencia (46) könyvajánló (25) korpusznyelvészet (14) közösségi keresés (8) közösségi média (8) különleges keresők (7) kutatás (9) LDA (10) lda (10) live (13) machine learning (9) magyar kereső (9) marketing (8) meetup (41) mesterséges intelligencia (19) metafora (7) mobil (37) mobil keresés (17) Neticle (9) NLP (8) NLP meetup (17) Nuance (9) nyelv (7) nyelvészet (32) nyelvtechnológia (76) open data (12) open knowledge (7) orosz (6) Pennebaker (6) politikai blogok (22) Precognox (65) Precognox Labs (14) Python (14) R (19) spam (6) statisztika (12) számítógépes nyelvészet (9) szemantikus keresés (19) szemantikus kereső (9) szentimentelemzés (37) szöveganalitika (7) szövegbányászat (22) társadalomtudomány (7) tartalomelemzés (56) tartalomjegyzék (6) tematikus kereső (20) topik modellek (6) Twitter (18) twitter (15) vállalati kereső (7) vertikális kereső (9) vizualizáció (13) yahoo (27) Címkefelhő

A blog tartalmai CC licenc alá tartoznak

Creative Commons License
Kereső Világ by Precognox Kft. is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at http://kereses.blog.hu/.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://precognox.com/.

A Kereső Világ blogon közölt tartalmak a Precognox Kft. tulajdonát képezik. A tartalom újraközléséhez, amennyiben nem kereskedelmi céllal történik, külön engedély nem szükséges, ha linkeled az eredeti tartalmat és feltünteted a tulajdonos nevét is (valahogy így: Ez az írás a Precognox Kft. Kereső Világ blogján jelent meg). Minden más esetben fordulj hozzánk, a zoltan.varju(kukac)precognox.com címre írt levéllel.

Creative Commons License

Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd!

 

A tweet a lélek tükre (?)

2013.05.31. 10:10 Szerző: Zoltán Varjú Címkék: marketing nyelvtechnológia Twitter IBM pszichoinformatika

Eben Haber, az IBM kutatója olyan szolgáltatás indításán dolgozik, amely a demográfiai adatok helyett a felhasználók pszichológiai profilja alapján teszi lehetővé a targetálást. A The Economist szerint évente 170 milliárd dollárt költenek el direkt marketingre az Egyesült Államokban. A postai megkeresések 3%-a, az online hirdetések 0.01% eredményez vásárlást, ami annyit tesz, hogy 165 milliárdért küldözgetnek a cégek zavaró ajánlatokat (sőt spameket).

Direct Market.jpg

A legtöbb piackutató manapság demgoráfiai karakterisztikát rendel egy-egy fogyasztóhoz. Habár nyilván akadnak olyan termékek, melyeket egy adott demográfiai csoport számára érdemes hirdetni (pl. pelenkát kisgyerekeseknek, sört csak felnőtteknek, gyógyászati segédeszközöket inkább idősebbeknek), sok termék esetében célszerűbb a fogyasztó személyiségét figyelembevenni (pl. otthon-centrikus házikertész apukáknak nem biztos hogy kalandtúra felszereléseket kell reklámozni). Haber és munkatársai már 50 tweet elemzéséből már be tudnak sorolni a felhasználót egy pszichológiai profilba és 200 tweet elegendő a nagy bizonyosságú eredményhez. A kutatók még az idén szeretnék a potenciális felhasználók számára elérhetővé tenni szolgáltatásukat, ami iránt a Twitter ad targeting sikere láttán biztosan lesz érdeklődés.

Haber Tal Yarkoni vizsgálatai alapján vágott bele a fejlesztésbe. Yarkoni Personality in 100,000 Words: A large-scale analysis of personality and word use among bloggers tanulmányában arra a következtetésre jutott, hogy online szövegek esetében is működik a szerzők besorolása az öt személyiségfaktorba. Az ún. Big Five, vagy Öt Nagy személyiségvonásba (emocionalitás/neurocitás, extraverzió, nyitottság/intellektus, barátságosság/együttműködés és lelkiismeretesség) elvileg mindenki besorolható. Megfigyelték, hogy bizonyos nyelvhasználati szokásokkal korrelálnak a személyiségjegyek és Yarkoni igazolta, hogy online szövegek esetén is fennáll ez. Az egyes személyiségjegyekre jellemző bizonyos szavak hazsnálata, illetve kerülése, ahogy az alábbi ábra is mutatja.

yarkoni_1.PNG

Meg kell azonban jegyeznünk, hogy a módszer hatékonyságának megvannak a maga korlátai.

 As data from Mary Meeker show, the number of people using Twitter may be increasing, but the amount that people share online varies widely between different countries. On average, 24% of respondents shared “everything” or “most things” online. In countries with some of the largest concentrations of Twitter users, such as America and Britain, that proportion fell to 15% and 12%. Just as this group of happy sharers may not entirely representative of humankind, public forums such as Twitter may not hold the key understanding the strange things that go on inside that most mysterious of organs, the human brain. [forrás]

Az eljárás ennek tükrében talán nem is a demográfiai módszer alternatívája, hanem inkább kiegészítője lehet a jövőben. Külön kérdés, hogy más közösségi oldalakon és más nyelveken milyen hatékonyan működne. Akit érdekelnek hasonló megoldások magyar nyelvre, azoknak az MTA Pszichológiai Kutatócsoportjának Narratív Pszicshológia Csoportjának és a PTE Narratív Pszichológiai Kutatócsoportjának oldalain találnak bővebb információt. A terület művelői nagyon eredményesek és szorosan együttműködnek a nyelvtechnológiai kutatókkal, izgalmas lenne látni mit tudnak nyújtani a piac számára.

A Kereső Világ a Precognox Precognox szakmai blogja A Precognox intelligens, nyelvészeti alapokra építő keresési, szövegbányászati és big data megoldások fejlesztője.

Szólj hozzá! • Kövess Facebookon • Iratkozz fel értesítőre

A bejegyzés trackback címe:

https://kereses.blog.hu/api/trackback/id/tr675337120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása