A Circa célja, hogy újragondolja a híreket. A cég érdekessége, hogy a kor divatjával szemben, nem törekednek teljes automatizálásra, hanem a szerkesztői munkát ötletesen ötvözik a technikai lehetőségekkel. Kicsit zavarban van az ember, amikor az appot teszteli, hiszen kicsit olyan, mint egy hagyományos újság, kicsit olyan, mint a sokadik hírolvasó alkalmazás.
A Circa alapötlete Adrian Holovaty, az adatújságírás egyik atyja, megfigyelésén alapul, mely szerint minden cikknek van egy minimális tényszerű része (mikor, hol, kik és mit csinálnak). Pl. egy választásokról szóló cikksorozatban ezek jelentős része többször előfordul, ezzel párhuzamosan a cikkekben is sokszor ismétlődnek bizonyos elemek. A Circa szerkesztői és algoritmusai együtt dolgoznak azon, hogy egy adott téma hírfolyama ne tartalmazzon felesleges ismétlődéseket, a hírfolyamok a lehető legkarcsúbbak legyenek és a frissítések után ne kelljen mindenen újra átrágnia magát az olvasónak.
Egy hír így tkp. egy folyamatosan frissülő csatorna. A Circa újragondolta a leader szövegek fogalmát is, nem egy ütős összefoglalóval nyit egy cikk, hanem a kibányászott tények összefoglalójával, kiemelve ezek közül az újdonságokat. Ez lehetővé teszi, hogy a tényeket mi magunk is felfedezzük, pl. a térképen rögtön megtekinthetünk egy földrajzi nevet, egy személy esetében a biográfiai adatokhoz ugorhatunk stb.
A cég a közeljövőben kíván belépni az Android platformra. Habár a koncepció meggyőző, a tartalom, már csak a Circa amerikai volta miatt is, egy európai számára idegen. Külön kérdés, mennyire tartható fenn a költséges működési modell, mennyiben tudnak többet nyújtani, mint az olyan teljesen automatizált versenytársak, mint a Prismatic és a Wavii.