Örülök, hogy előző bejegyzésem visszhangot váltott ki, de azért én azon mosolygok, hogy milyen simán leírjuk Marc Cuban-t, aki pedig az üzleti életben elég sokat letett már az asztalra. Valószínűleg kicsit többet, mint mi itt összesen. Aki azt mondja ott könnyebb, mert nagy a piac, rajta, meg lehet próbálni. Több alázat...
Gondoljunk csak bele, vajon a Google miért kezdte a Knol projektet, ami egy Wikipediához hasonló online enciklopédia lenne, csak éppen üzleti alapon. Rájöttek, lehet a Wikipedia profitál a hozzájuk menő tartalomból, de ők is profitálnak a Wikipédiából. Mi lenne, ha tudnánk, hogy a Wikipedia cikkek nem elérhetőek egy keresőben? Én például valószínűleg közvetlenül a Wikipédia oldalára mennék, ha egy rövid definícióra, vagy átfogó információra van szükségem egy témáról. Egyébként a Wikipedia esetében különösen jogos a felvetés, hiszen ők egy fillért sem keresnek a hozzájuk érkező forgalom alapján, hiszen nem jelenítenek meg hirdetéseket (egyébként ez a másik ok, amiatt a Google Knol-t akar).
Igaza van Konrád-nak, hogy a gondolat nyílván egy gondolatkísérlet arra is, hogy Cuban a hagyományos média üzleti modelljét valahogy ráhúzza az online világra, hiszen ő maga is érdekelt ebben több cégen keresztül is, de ettől a kérdése még önmagában nem elvetendő.
Big Data - Keresés - Számítógépes nyelvészet - Szövegbányászat - Gépi tanulás - NLP Meetup - Precognox
Miért nem fizetnek a keresők a tartalomért?
2008.05.20. 09:20 Szerző: keresés jövője keresés problémái
Címkék:A Kereső Világ a Precognox szakmai blogja A Precognox intelligens, nyelvészeti alapokra építő keresési, szövegbányászati és big data megoldások fejlesztője.
1 komment • Kövess Facebookon • Iratkozz fel értesítőre
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
akárki 2008.05.20. 09:46:27
Ennél sokkal reálisabb volt, amikor a kommunikációs szolgáltatók akartak pénzt a kábeleiken átmenő adatmennyiségért.
És mi lett belőle? Semmi.
Attól meg nehogy már sztároljak valakit, mert harmadmagával elindított egy sport webrádiót, ami a dotkomlufi alatt milliárdossá tette.
Jó ötlet volt, ennyi.
A Google meg minden jó ötletből akar sajátot, ők már csak ilyenek.