A keresés, mint korlenyomat
A webes keresőfelületeken használt keresési kifejezések egyfajta korlenyomatot képeznek, hiszen visszatekintve azokra megtudhatjuk, az adott időszakban éppen mi foglalkoztatta az emberiséget. A rendkívüli helyzetek pedig minden esetben hirtelen és drasztikusan változtatják meg a keresési szokásokat. Most pedig igazán különleges helyzetben vagyunk a koronavírus okozta világjárvány következtében.
Változások és aktualitások a keresésben
Tavalyi cikkünkből kiderült, hogy melyek voltak 2018-ban a népszerű keresési kifejezések. Most vegyük górcső alá, hogy a mostani helyzetben hogyan változtak meg a keresési trendek: hol, hogyan és mi után kutatnak a felhasználók az interneten.
Az Egyesült Királyságban például jelenleg az alábbi kérdések merültek fel leggyakrabban a koronavírus kapcsán:
- A taxik továbbra is járnak koronavírus alatt?
- Mennyi ideig tartanak a koronavírus tünetei?
- Mikor fog megállni a koronavírus?
- Koronavírusos-e Boris Johnson?
- Meddig marad életben a koronavírus a felületeken?
Az Egyesült Államokban pedig az alábbiak voltak a legnépszerűbb (koronavírussal kapcsolatos) kérdések 2020.03.29-én:
- Hány koronavírus eset van New York-ban?
- Mikor van Húsvét 2020-ban? (kakukktojás)
- Milyen tünetei vannak a koronavírusnak?
- Mennyi ideig tart a koronavírus?
- Meddig él meg a koronavírus a felületeken?
Jól látható, hogy a leggyakoribb kérdések szinte egytől egyig kapcsolódnak a világjárványhoz.
Visszakanyarodva 2019-hez, a fenti 2 országban ezek voltak a legnépszerűbb keresési kifejezések:
TOP 10 keresési kifejezés az Egyesült Királyságban és az USA-ban (2019)
Érdemes lesz majd megnézni, hogy a jelenlegi helyzet hogyan fog hatni a teljes idei esztendő legnépszerűbb kereséseire. Erre csak 2021-ben kapunk majd választ és nagyban fogja befolyásolni az is, hogy a koronavírus okozta egészségügyi és gazdasági hatások milyen hosszan húzódnak majd el.
Így keresünk mi, magyarok
Térjünk át hazánkra is, hiszen minden országban a belföldi történések is nagyban befolyásolják, hogy mit és hogyan keresünk. Míg 2019-ben az alábbiak voltak a népszerű témák:
- Önkormányzati választás
- Andy Vajna
- Notre-Dame
- Love Island
- Cameron Boyce
- Exathlon
- Black Friday
- Csernobil (sorozat)
- Berlini fal leomlása
- Európai parlamenti választás
,addig 2020 márciusában (az utóbbi napokban) éppen ezek foglalkoztatják leginkább a magyarokat a koronavírus mellett:
- kijárási tilalom és korlátozás
- óraátállítás
- ötöslottó nyerőszámok
- Nélküled (dal)
- M5 műsora
A fenti listából tehát jól látszódik, hogy mi magyarok szintén fogékonyak és kíváncsiak vagyunk a napi hírekre. Az olyan pillanatnyilag népszerű keresési kifejezések, mint
- Johnny Depp
- Tóth Andi
- Neked írom a dalt (2020-as verzió)
pedig azt mutatják, hogy sokan követik a bulvárhíreket, illetve a közösségi médiában felkapott témákat.Szóval így keresünk Magyarországon és külföldön a koronavírus időszakában. Mi ezt a korlenyomatot fogjuk adni a jövőnek. Az persze már más kérdés, hogyan és mit fogunk keresni a járvány lecsengése után, amelynek bekövetkeztét már nagyon várjuk.
A cikkben található információk megszerzésében a Google Trends volt segítségünkre.
Kezdőkép: Pixabay