A folyamatosan változó világgal és az exponenciális módon növekvő elérhető adatmennyiséggel szinte lehetetlen lépést tartani. Az emberi agy végletes befogadóképessége – és persze az elkényelmesedés – miatt nem is próbálunk mindent megjegyezni. De mi van akkor, ha szükségünk van információra? Rákeresünk, avagy ”megguglizzuk”.
A Google keresőfelületén napi szinten több mint 3,5 milliárd keresés megy végbe. A keresések történhetnek kulcsszavak (kulcs kifejezések) alapján, vagy akár Mi az a…?, Ki az a…?, Hogyan készül a…? kérdések segítségével.
Abban a Google Trends lesz segítségünkre, hogy megtudjuk mit kerestek legtöbben a tavalyi évben (pontosabban szólva mely keresések lettek népszerűbbek, mint 2017-ben), Az év keresései – 2018 – érdekes korrajz, melyben az ország kiválasztásával a nemzeti keresési sajátságokat is felfedezhetjük, összehasonlíthatjuk. Így kerülhet egyszerre a látókörünkbe Avicii, a felkapott DJ és a népszerű frankfurti leves. De hogyan is?
A 2018-as év keresései
Az ország kiválasztása után azt láthatjuk, hogy a magyar google kereséseknél Avicii a 3. helyen áll, míg Hollandiában az elsőn, Belgiumban az ötödiken. És mi a helyzet a jó öreg frankfurti levessel? Természetesen az első helyen áll a magyar recept keresések között, ez nem is meglepő, hiszen finom és tápláló ételről van szó. Az már a korábban említett korrajz alapjául szolgálhat, hogy mit keres a receptek között a harmadik, dobogós helyen a „slime recept”. Nem tudja mi az, kedves Olvasó? Guglizzon rá!
Recept, utazás, sláger
A Google Trends 2018-as év kereséseinek tanulmányozása remek szórakozás, érdemes barangolni az országok lenyíló menüjének használatával. És ki tudja, talán ez alapján fog idén rátalálni új utazási célpontjára, kedvenc slágerére vagy receptjére. Az pedig 2020-ban kiderül, hogy idén mivel és mire keresünk!