HTML

Precognox

 precognox-logo-cmyk-620.jpg

A blog készítői a Precognox Kft. keretein belül fejlesztenek intelligens, nyelvészeti alapokra épülő keresési, szövegbányászati, big data és gépi tanulás alapú megoldásokat.

Az alábbi keresődoboz segítségével a Precognox által kezelt blogok tartalmában tudsz keresni. A kifejezés megadása után a Keresés gombra kattintva megjelenik vállalati keresőmegoldásunk, ahol további összetett keresések indíthatóak. A találatokra kattintva pedig elérhetőek az eredeti blogbejegyzések.

Ha a blogon olvasható tartalmak kapcsán, vagy témáink alapján úgy gondolod megoldással tudunk szolgálni szöveganalitikai problémádra, lépj velünk kapcsolatba a keresovilag@precognox.com címen.

Precognox Blogkereső

Document

opendata.hu

opendatahu45.jpg

Az opendata.hu egy ingyenes és nyilvános magyar adatkatalógus. Az oldalt önkéntesek és civil szervezetek hozták létre azzal a céllal, hogy megteremtsék az első magyar nyílt adatokat, adatbázisokat gyűjtő weblapot. Az oldalra szabadon feltölthetőek, rendszerezhetőek szerzői jogvédelem alatt nem álló, nyilvános, illetve közérdekű adatok.

Facebook oldaldoboz

Blog figyelése (RSS)

 Add hozzá az RSS olvasódhoz

Ha levélben szeretnél értesülni az új cikkekről:

Star Wars text mining

visualizing_star_wars_movie_scripts_precognox.jpgA long time ago, in a galaxy far, far away data analysts were talking about the upcoming new Star Wars movie. One of them has never seen any eposide of the two trilogies before, so they decided to make the movie more accessible to this poor fellow. See more...

Főbb témák

adat (8) adatbányászat (11) adatelemzés (9) adatok (13) adatújságírás (16) adatvizualizáció (19) AI (19) alternatív (6) alternatív keresőfelület (28) analitika (6) beszédtechnológia (13) big data (55) bing (14) blogkereső (6) CEU (6) clustering (6) conTEXT (8) dashboard (6) data science (9) deep learning (18) egészség (7) egészség kereső (7) előadás (7) emócióelemzés (35) Facebook (9) facebook (8) gépi tanulás (18) google (59) Google (33) gyűlöletbeszéd (7) hackathon (10) hálózatelemzés (14) intelligens keresés (6) internetes keresés (35) internet hungary (6) képfeldolgozás (8) képkereső (8) keresés (87) kereséselmélet (8) keresési felület (6) keresés jövője (57) keresés problémái (41) keresők összehasonlítása (9) keresőmotor (16) keresőoptimalizálás (8) kereső szándéka (11) kereső tanfolyam (9) kereső teszt (15) kognitív nyelvészet (12) konferencia (46) könyvajánló (25) korpusznyelvészet (14) közösségi keresés (8) közösségi média (8) különleges keresők (7) kutatás (9) LDA (10) lda (10) live (13) machine learning (9) magyar kereső (9) marketing (8) meetup (41) mesterséges intelligencia (19) metafora (7) mobil (37) mobil keresés (17) Neticle (9) NLP (8) NLP meetup (17) Nuance (9) nyelv (7) nyelvészet (32) nyelvtechnológia (76) open data (12) open knowledge (7) orosz (6) Pennebaker (6) politikai blogok (22) Precognox (65) Precognox Labs (14) Python (14) R (19) spam (6) statisztika (12) számítógépes nyelvészet (9) szemantikus keresés (19) szemantikus kereső (9) szentimentelemzés (37) szöveganalitika (7) szövegbányászat (22) társadalomtudomány (7) tartalomelemzés (56) tartalomjegyzék (6) tematikus kereső (20) topik modellek (6) Twitter (18) twitter (15) vállalati kereső (7) vertikális kereső (9) vizualizáció (13) yahoo (27) Címkefelhő

A blog tartalmai CC licenc alá tartoznak

Creative Commons License
Kereső Világ by Precognox Kft. is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at http://kereses.blog.hu/.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://precognox.com/.

A Kereső Világ blogon közölt tartalmak a Precognox Kft. tulajdonát képezik. A tartalom újraközléséhez, amennyiben nem kereskedelmi céllal történik, külön engedély nem szükséges, ha linkeled az eredeti tartalmat és feltünteted a tulajdonos nevét is (valahogy így: Ez az írás a Precognox Kft. Kereső Világ blogján jelent meg). Minden más esetben fordulj hozzánk, a zoltan.varju(kukac)precognox.com címre írt levéllel.

Creative Commons License

Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd!

 

Google Search Console – A sokoldalú analitikai eszköz

2019.02.15. 14:00 Szerző: Hódi Péter Címkék: search Google adatelemzés search console

Számtalan analitikai eszköz létezik, ami weboldalakról szolgáltat adatokat. Vannak ingyenes és fizetős szoftverek, amik különböző pontossággal feltérképezik az adott weboldalt és a látogatottságról, a különböző csatornákból érkező forgalomról, a backlinkek számáról és még sok apró részletről kaphatunk adatokat.

Egyik se tökéletes, de a hiba lehetőségeket beleszámolva, használható és értékes adatokat tudhatunk meg. Ezek közül a Google saját fejlesztése kiemelkedik, hiszen a saját weboldalam forráskódjába helyezhetem el a követőkódot és így a lehető legrészletesebb adatokat tudhatom meg.

Ez a Google Search Console, de ismerik Google Webmester eszközök néven is. Erről a sokoldalú és rendkívül hasznos analitikai eszközről lesz szó ebben a cikkben.

Cikkünket Ferge Balázs, SEO szakember készítette, aki céges weboldalak, webáruházak látogatottságának növelésével foglalkozik.

Mire tudom használni?

Tudni fogod, hogy a weboldalad hogyan teljesít kulcsszavakra. Mely aloldalak teljesítenek jobban és melyek kevésbé. Mik azok, amikre egyáltalán nem érkezik kattintás a keresőből. Ezeken tudsz akár javítani vagy levonhatsz olyan következtetéseket, amiket felhasználva egyre jobb és jobb tartalmakat hozhatsz létre, amikre több felhasználó fog érkezni.

Tehát, ha a keresőből érkező forgalmat szeretnéd növelni, akkor ehhez a legjobb visszajelzéseket a Search Console mutatja.

 

Technikai hibák kijelzése

Olyan technikai hibákat is megmutat, amiket legfeljebb külső, fizetős analitikai szoftverrel tudnál megnézni, de minek fizetni érte, ha a Google küldi ingyen az információkat? Ráadásul pontosabb adatokat, mint bármelyik külső szoftver. Bizonyos technikai hibák okozhatnak nagyobb visszaesést látogatottság szempontjából.

 

Lefedettség menüpont

A Lefedettség menüpontra érdemes 1-2 hetente ránézni és megvizsgálni, hogy a legutóbbi ellenőrzés óta növekedtek-e a technikai hibák a weboldalon. Megmutatja a 404-es, az 500-as hibákat is.

Mérlegelni, hogy azok a hibák mennyire fontosak, érdemes-e velük foglalkozni. Ez függ a weboldal nagyságától is, hiszen egy több ezer aloldallal rendelkező weboldalnál nem feltétlen okoz gondot 2-3 hiba.

 

lefedettseg-search-console.png

 

Linkek menüpont

Az egyik legfontosabb rangsorolási szempont a linkek minősége, mennyisége. Ebbe beletartoznak a kívülre mutató linkek, a belső linkek és a kívülről érkező linkek. Ezt mutatja meg a Linkek menüpont. Pontosan azt, hogy…

  • honnan érkeznek linkek
  • hány darab link érkezik
  • milyen horgonyszöveggel linkelnek
  • hány belső link van elhelyezve
  • mik a legtöbbet linkelt aloldalaid

 

Ezek nagyon értékes információk. A linképítést jelentősen befolyásolják.

 

Webhelytérkép

A webhelytérkép beküldése is egy hasznos funkció, hiszen felgyorsítjuk a keresőrobotok által történő feltérképezést. Gyorsabban beindexelik az új tartalmakat és módosításokat.

 

Kézi műveletek

A kézi műveletek menüpontnál az a jó, ha nem látsz semmit. Pontosabban azt, hogy „Nincsenek észlelt problémák!”

Ezt is érdemes 1-2 hetente megnézni és ha jelez problémát, akkor azt javítani.

 

Mobilos használhatóság

Ez a menüpont mutatja meg, hogyha probléma van a mobil verzióval. Mivel a mobilos használhatóság is rangsorolási szempont, ezért érdemes figyelni arra, hogy minden rendben legyen vele.

 

Áttekintés

Itt csak gyors áttekintést kapsz a grafikonon keresztül, hogy épp mi a helyzet a weboldallal.

 

Teljesítmény

Ez a legfontosabb menüpont. Visszamenőlegesen 16 hónapig vagy addig, amikortól ki lett telepítve a Search Console, mutatja az adatokat az organikus forgalomra vonatkozóan.

Mik ezek az adatok?

  • Milyen kulcsszavakra ér el helyezést a weboldal és mik azok a helyezések?
  • Hány kattintás érkezett összesen és külön-külön kulcsszavanként?
  • Az egyes aloldalakra hány kattintás érkezik és átlagosan milyen pozíciót érnek el?
  • Összehasonlíthatsz időszakokat attól függően, hogy mennyi ideje van aktiválva a Search Console.

 

Beállítások

Ennél a menüpontnál tudod kezelni a fiókhoz tartozó felhasználói jogosultságokat. Tudsz adni és vissza is venni, hogyha te vagy a tulajdonos.

 

Hogyan tudom használni?

Folyamatos ellenőrzésre van szükség, hogy megtudd, ha valami probléma jelentkezik. Illetve ahhoz, hogy az adatokból profitálj, azokat ki kell elemezni és tartalmat fejleszteni.

Nem kell minden jelzést és üzenetet pontosan érteni, de tudni kell, hogy mikor érdemes beavatkozni és megbízni egy szakembert a hibák javításával. Az adatok elemzéséhez is szakember szükséges, hogy tudja mit kell velük tenni. De tapasztalat útján ez is elsajátítható.    

 

Haladó használat

Haladó használathoz egy nagyon jól működő kulcsszó kutatási módszert mutatok meg.

Ezt akkor tudod használni, amikor már minimum néhány tucat vagy pár száz kulcsszóra szerepel valamilyen pozícióban a weboldal.

Search Console módszer lépései:

  1. Teljesítmény menüponton belül állítsd be az Összes kattintás, az Összes megjelenítés és az Átlagos pozíció adatokat.
  2. Rendezd a kulcsszavak listáját a pozíció szerint.
  3. Keresd meg azokat a kulcsszavakat, amik a 9-11. helyen szerepelnek.
  4. Nézd végig ezeket a kulcsszavakat és keress olyanokat, ahol kiemelkedően magas a többihez képest a megjelenítések száma, de a kattintások száma alacsony.
  5. Döntsd el, hogy ezekre a kulcsszavakra külön tartalmat kell készíteni vagy belefoglalni a meglévőbe.

Ennek a módszernek az a lényege, hogy megkeresed azokat a kulcsszavakat, amikre már viszonylag jól szerepel a weboldal, de még nem elég jól. Nem kell hozzá sok, hogy bekerüljön az első 10 találat közé és jelentősen megnőjön a kattintások száma.

Ha látsz egy kulcsszót, akkor nézd meg azt is, hogy konkrétan melyik aloldal szerepel azzal a helyezéssel. Ha átkattintassz az „Oldalak” menüpontra, akkor ezt is megmutatja.

 

Mutatok erre egy gyakorlati példát.

search-console-modszer.png

 

A képen egy olyan kulcsszót kereteztem be, amit jóval többször jelenített meg a Google a keresések alkalmával, mint a többit. A „vintage lakás” kulcsszót 73-szor, míg a többit körülötte 1-2-3 vagy 23 alkalommal. Tehát ez a kulcsszó kiemelkedik a többi közül, a Google értékesebbnek ítéli meg az egyik aloldalt erre a kulcsszóra, de még nem eléggé ahhoz, hogy megfelelő mennyiségű kattintás érkezzen rá. Ezért érdemes tartalmat adni rá.

 

search-console-modszer-aloldal.png

 

Miután átváltottam az „Oldalak” menüpontra, azt is meg tudtam, hogy melyik konkrétan melyik aloldal szerepel erre a kulcsszóra a keresőben. Más aloldalt is megadhat, de általában egy olyan lesz, ami a megjelenítések nagy részét elviszi.

Tehát, amit ezután tehetsz:

  • Új blog bejegyzést vagy szolgáltatás aloldalt készíteni az adott kulcsszóra.
  • Az adott aloldalba bele fogalmazod azt a kulcsszót külön alcímet adva neki a szövegben.
  • Minőségi linket építesz erre a kulcsszóra.

Minden helyzet más, mindig az adott helyzetben kell mérlegelni, hogy melyiket válasszuk.

 

Összegzés

A Google Search Console rendkívül hasznos eszköz, amivel rengeteg ingyenes adatot megtudhatunk a weboldalunkról. Az adatok hozzávetőlegesek, de viszonyításnak mindenképp fel kell őket használni. Így fogod tudni, hogy jó irányba tart a weboldalad látogatottságának növekedése vagy nem.

 

 

 

A Kereső Világ a Precognox Precognox szakmai blogja A Precognox intelligens, nyelvészeti alapokra építő keresési, szövegbányászati és big data megoldások fejlesztője.

Szólj hozzá! • Kövess Facebookon • Iratkozz fel értesítőre

A bejegyzés trackback címe:

https://kereses.blog.hu/api/trackback/id/tr8514620500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása