Kate Niederhoffer Sentiment Symposium előadásában arra keresi a választ, hogy milyen hatása lehet a fogyasztók/felhasználók által kifejezett szentimentnek a stratégiai és marketing döntésekre.
Sentiment Driven Behaviors; Sentiment Driven Decisions (Kate Niederhoffer, Knowable Research) from Seth Grimes on Vimeo.
Az előadás legérdekesebb pontja az, amikor Niederhoffer elmeséli igazából nem talált senkit, aki módszeresen használná a szentimentelemzést! Persze mindenki beépítette a maga kis reporting eszközébe mint KPI (key performance indicator) szeretik nézegetni az elemzők, hogyan is áll termékük vagy cégük szentimentértéke, de nincs módszertan arra, miképp is használják ezt az információt. Azért nem ilyen rossz a helyzet, három rövid esettanulmányon keresztül láthatjuk, hogy érdemes használni a polaritási mérőszámokat. Az előadás végén pedig megismerkedhetünk azon kutatásokkal, melyek a fogyasztói viselkedés jobb megértésében és ezáltal a szentimentmérés döntéshozatali felhasználásában is segíthetnek.