A Facebook Graph Search keresőjét hatalmas médiazaj kísérte, annak ellenére, hogy jelenleg inkább ígéret mint ütős alkalmazás. Mindeközben a LinkedIn halkan megújította keresőjét és lépéseket tett a tartalomipar irányába is.
Most, hogy a Google bejelentette a Reader bezárását, egyre többen gondolkodnak el azon, hogyan is fogyasztunk híreket. Az egyik legkézenfekvőbb a közösségi média használata; azt olvassuk, amit ismerőseink megosztanak velünk. Az olyan startupok mint a Wavii és a Prismatic ezt kihasználva állítanak elő személyre szabott hírfolyamot. Mielőtt temetni kezdenénk a sajtót, vegyük észre, hogy a közösségi hírfolyam minősége nagyban függ attól, hogy akadnak-e olyan ismerőseink, akik olvasnak értelmes tartalmakat és veszik a fáradtságot arra, hogy ezt megosszák velünk. Az ilyen kemény fogyasztók nélkül félő, hogy cuki cicákról, kutyákról és babákról szólna minden megosztás... Persze a LinkedIn nem az a hely, ahol a haverokkal és rég nem látott ismerősökkel tartjuk a kapcsolatot. Ott, ahol szakmai életünket éljük, nincs helye a vicces fotóknak és bulvárhíreknek. A LinkedIn Today erre érzett rá és a releváns szakmai híreket összegyűjtve kínál nekünk olvasnivalót. Nem vagyunk rászorulva egy hírmániás ismerősre ahhoz, hogy releváns tartalmakat kapjunk. A Thought Leaders (vezető gondolkodók) lehetőséget ad arra, hogy egy-egy téma szakértőjének írásait is kövessük. (Érdemes a Médiablog írását elolvasni a LinkedIn saját tartalomgyártásáról.)
A Pulse hírolvasó alkalmazás megvásárlásával a LinkedIn okosan kikerüli egy másik fél megjelenését saját platformján. A LinkedIn-en található szakmai profilok jó alapot jelentenek egy ajánlórendszernek. Mivel egy szakmai közösségen belül általában releváns híreket illik megosztani, itt nem merül fel az időtöltésből posztolt tartalmak problémája sem. Az akvizícióval olyan funkcióval bővült a cég, amit ma már elvárnak a felhasználók, ugyanakkor sikerült ezt szervesen illeszteni a meglévő tartalomgyártáshoz és közösségi funkciókhoz.
A funkciók bővülése egyben a kezelőfelület komplexitását is növelte. A LinkedIn ma már nem csak egy szakmai közösségi oldal, hanem egyben információs portál is. Aki intenzíven használja a felületet, az egyre inkább elveszik a rázúduló információtól. Ezért kellett megújítani a LinkedIn keresőjét is.
A kereső egységesített lett, nem kell külön beállítani, hogy személyre, cégre vagy álláshirdetésre keresünk. Egy keresődobozba írjuk be a keresett kifejezést, majd az eredmények között végezhetünk egyszerűen szűréseket. Ezek mellett, olyan funkciók is megjelentek, melyek joggal elvárhatóak egy modern keresőtől:
- automatikus kiegészítés - a kereső kifejezés begépelése közben felkínált kiegészítési lehetőségek
- keresési ajánlások - a találati oldalon kapcsolódó keresések ajánlása
- keresési szándék megértése - a rendszer az oldalon folytatott tevékenységünket tárolja, ez alapján megpróbálja egyértelműsíteni a kereséseket is (pl. ha valaki IT területen dolgozik és "project manager" kifejezésre keres rá, akkor a szakterülethez kapcsolódó projekt menedzseri állások előrébb rangsorolódnak)
- haladó keresési funkció - jobban átlátható és kezelhető haladó funkciók
- figyelmeztetések - a Google Alerts-hez hasonlóan egyes kereső kifejezéseket automatikusan monitoroz a rendszer és figyelmeztetést küld nekünk az új tartalmakról rendszeres időközönként
Az utóbbi időben egyre inkább teret nyer az a nézet, hogy a minőségi tartalom elengedhetetlen a felhasználók megszerzéséhez és megtartásához. A LinkedIn nem bízza a véletlenre és a felhasználókra a tartalom kialakítását, de teret enged a közösségi média lehetőségeinek. Persze a szakmai közösségi háló helyzeti előnyben is van, hiszen egyfajta enyhe nyomás nehezedik a felhasználókra, hogy ne osszanak meg olyan tartalmakat, melyek személyesek vagy nem relevánsak. Ugyanakkor a cég aktívan keresi a felhasználók igényeinek kiszolgálását és egyben alakítását is az üzleti modell szellemében. Reméljük a minőségi tartalomnak ebben tényleg nagy szerepe van és a LinkedIn követőkre talál.