Ahhoz, hogy megértsük a Linked Tv törekvéseit, előbb meg kell ismerkednünk a szemantikus webbel illetve a Smart TV-vel. Dióhéjban a szemantikus webről című posztunkban összefoglaltuk a technológia alapjait, javasoljuk hogy a jobb megértés érdekében az olvasó ismerkedjen meg az említett cikkel, most csak a meghatározást idézzük onnét:
A szemantikus web alapötlete egyszerű; a weboldalak ne csak az emberileg olvasható érthető információt tartalmazzák, hanem hogy ezt elérhetővé tegyék szabványos, gépileg érthető formában is. A honlapok felépítése egyszerű, egyrészt nem árt ha van mit olvasni egy oldalon, ezt pedig a böngésző számára értelmezhető formába kell "becsomagolni" ami a html szabvány dolga, amit kiegészít a külcsínyért felelős CSS és az interakcióért felelős JavaScript. Ehhez jön még hozzá az átlag felhasználó számára gyakran láthatatlan háttérben futó adatbázis és egyéb szerveroldali eszközök. Berners-Lee a tartalom és a forma (html) mellé kívánatosnak tartaná a jelentés (szemantika) beágyazását is az oldalakban - innét ered az elnevezés.
Smart TV-től a Linked TV-ig
Már ma is egyre több internet csatlakozási képességgel rendelkező Smart Tv van forgalomban. A probléma az, hogy a TV-s alkalmazások nagy része az OTT video streaming-re (különféle játékkonzolokon elterjedt video csatlakoztatási szabvány) illetve a televíziós élményen kívüli webes tartalmakra koncentrál. A Samsung jelentése szerint a saját platformjaira letöltött 5 millió app, 23%-a oktatási és 20%-a informatív jellegű. Ez kicsit furcsa, mivel a hagyományos műsorok is betöltenek hasonló funkciókat. Egy másik, a Yahoo által támogatott felmérés szerint a megkérdezettek 86%-a kapcsolódik mobil internethez TV nézés közben. Olyan alkalmazásokat használnak, mint pl. a TV műsorokhoz kapcsolódó IntoNow és Shazam, melyek a tévé műsor hangsávját használják arra, hogy felismerjék a műsort és releváns tartalmakat szolgáltassanak a felhasználónak.
A mai Connected TV/Smart TV eszközök képesek egyaránt internetes és TV-s tartalmak kezelésére, a TV-s alkalmazások viszont nem integrálják hatékonyan a webes megoldásokat. A Linked TV-nek épp az a célja. Egy jó példa, arra hogy milyen potenciál is rejlik ebben a területben, a Social TV: Televíziózás közben Facebook vagy Twitter alapú beszélgetést lehet folytatni. Itt megszűnik a határ a TV és a Web között és egy új média élmény jön létre.