HTML

Precognox

 precognox-logo-cmyk-620.jpg

A blog készítői a Precognox Kft. keretein belül fejlesztenek intelligens, nyelvészeti alapokra épülő keresési, szövegbányászati, big data és gépi tanulás alapú megoldásokat.

Az alábbi keresődoboz segítségével a Precognox által kezelt blogok tartalmában tudsz keresni. A kifejezés megadása után a Keresés gombra kattintva megjelenik vállalati keresőmegoldásunk, ahol további összetett keresések indíthatóak. A találatokra kattintva pedig elérhetőek az eredeti blogbejegyzések.

Ha a blogon olvasható tartalmak kapcsán, vagy témáink alapján úgy gondolod megoldással tudunk szolgálni szöveganalitikai problémádra, lépj velünk kapcsolatba a keresovilag@precognox.com címen.

Precognox Blogkereső

Document

opendata.hu

opendatahu45.jpg

Az opendata.hu egy ingyenes és nyilvános magyar adatkatalógus. Az oldalt önkéntesek és civil szervezetek hozták létre azzal a céllal, hogy megteremtsék az első magyar nyílt adatokat, adatbázisokat gyűjtő weblapot. Az oldalra szabadon feltölthetőek, rendszerezhetőek szerzői jogvédelem alatt nem álló, nyilvános, illetve közérdekű adatok.

Facebook oldaldoboz

Blog figyelése (RSS)

 Add hozzá az RSS olvasódhoz

Ha levélben szeretnél értesülni az új cikkekről:

Star Wars text mining

visualizing_star_wars_movie_scripts_precognox.jpgA long time ago, in a galaxy far, far away data analysts were talking about the upcoming new Star Wars movie. One of them has never seen any eposide of the two trilogies before, so they decided to make the movie more accessible to this poor fellow. See more...

Főbb témák

adat (8) adatbányászat (11) adatelemzés (9) adatok (13) adatújságírás (16) adatvizualizáció (19) AI (19) alternatív (6) alternatív keresőfelület (28) analitika (6) beszédtechnológia (13) big data (55) bing (14) blogkereső (6) CEU (6) clustering (6) conTEXT (8) dashboard (6) data science (9) deep learning (18) egészség (7) egészség kereső (7) előadás (7) emócióelemzés (35) facebook (8) Facebook (9) gépi tanulás (18) google (59) Google (33) gyűlöletbeszéd (7) hackathon (10) hálózatelemzés (14) intelligens keresés (6) internetes keresés (35) internet hungary (6) képfeldolgozás (8) képkereső (8) keresés (87) kereséselmélet (8) keresési felület (6) keresés jövője (57) keresés problémái (41) keresők összehasonlítása (9) keresőmotor (16) keresőoptimalizálás (8) kereső szándéka (11) kereső tanfolyam (9) kereső teszt (15) kognitív nyelvészet (12) konferencia (46) könyvajánló (25) korpusznyelvészet (14) közösségi keresés (8) közösségi média (8) különleges keresők (7) kutatás (9) LDA (10) lda (10) live (13) machine learning (9) magyar kereső (9) marketing (8) meetup (41) mesterséges intelligencia (19) metafora (7) mobil (37) mobil keresés (17) Neticle (9) NLP (8) NLP meetup (17) Nuance (9) nyelv (7) nyelvészet (32) nyelvtechnológia (76) open data (12) open knowledge (7) orosz (6) Pennebaker (6) politikai blogok (22) Precognox (65) Precognox Labs (14) Python (14) R (19) spam (6) statisztika (12) számítógépes nyelvészet (9) szemantikus keresés (19) szemantikus kereső (9) szentimentelemzés (37) szöveganalitika (7) szövegbányászat (22) társadalomtudomány (7) tartalomelemzés (56) tartalomjegyzék (6) tematikus kereső (20) topik modellek (6) Twitter (18) twitter (15) vállalati kereső (7) vertikális kereső (9) vizualizáció (13) yahoo (27) Címkefelhő

A blog tartalmai CC licenc alá tartoznak

Creative Commons License
Kereső Világ by Precognox Kft. is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at http://kereses.blog.hu/.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://precognox.com/.

A Kereső Világ blogon közölt tartalmak a Precognox Kft. tulajdonát képezik. A tartalom újraközléséhez, amennyiben nem kereskedelmi céllal történik, külön engedély nem szükséges, ha linkeled az eredeti tartalmat és feltünteted a tulajdonos nevét is (valahogy így: Ez az írás a Precognox Kft. Kereső Világ blogján jelent meg). Minden más esetben fordulj hozzánk, a zoltan.varju(kukac)precognox.com címre írt levéllel.

Creative Commons License

Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd!

 

Hogyan verheted meg a legnagyobbakat?

2009.09.26. 20:30 Szerző: Kereso75 Címkék: üzlet verseny

A Webisztánon olvasott Facebook interjú indította meg a gondolataimat. Nem egyszerű a legnagyobbakkal versenyezni, vagy akár csak felhívni magunkra a figyelmüket, ha éppen nekik szeretnénk eladni.

Májusban Hawaii-on jártam egy konferencián, ahol mint kis cég mutattuk be, a nemsokára megjelenő egészségügyi szemantikus adatbázis és kereső termékünket.
Egyik reggel a konferencia egyik résztvevője megkérdezte, hogy mi is ott voltunk-e a tegnap a hajón?
- Milyen hajón? - kérdeztem vissza, kissé értetlenül.
- A ...... cég kibérelt egy kisebb óceánjárót, és 500 konferencia résztvevőt elvitt egy hajóútra, "szerény" vacsorával.

Ezek a vacsorák, ahol kötetlen körülmények között meg lehet ejteni a beszélgetést:

- Akkor rendben van a jövő évi szerződés?

- Persze.

- Kérsz még a homárból?

- Kösz nem, már tele vagyok.

Nos, ez volt a pillanat, amikor a kollégámhoz fordultam és azt mondtam: Az biztos, hogy nekünk alternatív eszközöket kell találnunk. Ezen a pályán, mi azt hiszem nem tudjuk felvenni a versenyt.

Hogyan verheted meg a legnagyobbakat egy-egy vásárlóért folyó versenyben? Nem azokkal az eszközökkel, amikkel ő játszik. Mást kell találnod.

A Kereső Világ a Precognox Precognox szakmai blogja A Precognox intelligens, nyelvészeti alapokra építő keresési, szövegbányászati és big data megoldások fejlesztője.

1 komment • Kövess Facebookon • Iratkozz fel értesítőre

A bejegyzés trackback címe:

https://kereses.blog.hu/api/trackback/id/tr831409333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kirunews 2009.09.27. 13:05:54

Azt gondolom, hogy "kispályán" kell és sikeresen lehet versenyezni akár a Google-lel. Tehát olyan szektorban lehet indulni, ahol be tudod bizonyítani, hogy a) az alapeszközöd jó és (ez fontosabb) a hajlékonyságod, vagyis ez újat tanulási és innovatív képességed, amivel az alapeszközt gyorsan céleszközzé tudod fejleszteni képessé tesz gyors megoldás szállításra b) a nagyok ezt sokkal lassabban, kevésbé lelkesen, de drágábban teszik meg. (A Gartner jelentésekben ezt hívják niche szektornak, az ide tartozó cégen nem 'all round' megoldásokat kínálnak, hanem egy-két problémát zseniálisan megoldó céleszközöket.)
Még jobb, ha be tudod bizonyítani, hogy az ellenfél ingyenes vagy olcsó terméke nem tudja a., b., c. dolgokat, amiket te helyből tudsz, az a termék, ami viszont az ellenfélnél már tudja ezt, jóval meghaladja azt az összeget, ami a projektre szántak.
Pl. lehet, hogy az Autonomy a világ legjobb céges keresője, de félmillió dollárról indul, és nyilván ezer dolog van benne, ami adott projekthez nem kell. (Felteszem nem a Coca Colat vagy a NASA-t akarjátok célba venni, hanem mondjuk egy kutatóintézetet.)

Az általam ismert sikeres magyar cégek sikerét a kis csapat, az innovatív, folytonos ötletelés és innovációs képesség okozta, meg az, hogy az indulásnál iszonyatos kockázati terhet mertek cipelni bízva önmagukban, és nem utolsósorban: kellett egy karizmatikus kereskedő, aki egyrészt kívül-belül ismerte mind a terméket, mind a piacot, másrészt viszonylag hamar sikerült kiépítenie egy bizalmi kapcsolatot a hajdani vevővel, akinek a hátán aztán már messzebbre láttak.

kiru
süti beállítások módosítása