A Webisztánon olvasott Facebook interjú indította meg a gondolataimat. Nem egyszerű a legnagyobbakkal versenyezni, vagy akár csak felhívni magunkra a figyelmüket, ha éppen nekik szeretnénk eladni.
Májusban Hawaii-on jártam egy konferencián, ahol mint kis cég mutattuk be, a nemsokára megjelenő egészségügyi szemantikus adatbázis és kereső termékünket.
Egyik reggel a konferencia egyik résztvevője megkérdezte, hogy mi is ott voltunk-e a tegnap a hajón?
- Milyen hajón? - kérdeztem vissza, kissé értetlenül.
- A ...... cég kibérelt egy kisebb óceánjárót, és 500 konferencia résztvevőt elvitt egy hajóútra, "szerény" vacsorával.
Ezek a vacsorák, ahol kötetlen körülmények között meg lehet ejteni a beszélgetést:
- Akkor rendben van a jövő évi szerződés?
- Persze.
- Kérsz még a homárból?
- Kösz nem, már tele vagyok.
Nos, ez volt a pillanat, amikor a kollégámhoz fordultam és azt mondtam: Az biztos, hogy nekünk alternatív eszközöket kell találnunk. Ezen a pályán, mi azt hiszem nem tudjuk felvenni a versenyt.
Hogyan verheted meg a legnagyobbakat egy-egy vásárlóért folyó versenyben? Nem azokkal az eszközökkel, amikkel ő játszik. Mást kell találnod.