Berényi Konrád ír az online marketing szemetéről, ami bennem is elindított néhány gondolatot.
Személyesen hasonló a dilemmám a keresőoptimalizálással kapcsolatban. Az optimalizálás akkor hasznos a keresők szempontjából, ha az oldal valódi tartalma van kiemelve, és nem csak az cél, hogy néhány gyakran keresett kulcsszóra mesterségesen felpumpált helyezéseket érjenek el oldalak. A legtöbb optimalizálási technika egyébként olyan, amit minden egyes honlap létrehozásakor figyelembe kellene venni. Analógiával élve hasonló ez, mint a törésteszt az autóiparban. Ma már nem elegendő versenyelőnynek, ha egy autónak jó töréstesztje van, szinte mindegyiknek az van (persze mert ráoptimalizálták az autókat a töréstesztre), viszont egyértelműen ellehetetlenítő tényező a fejlettebb piacokon a rossz törésteszt eredmény. Az oldalak optimalizálása azonban ma még nem tart itt. Bizonyos esetekben a sorrend akár hirdetésnek is tekinthető: az kerül legelőlre, aki a legtöbbet fizeti. Csak éppen a pénzt nem a kulcsszavas hirdetésre költötték, hanem a keresőoptimalizálásra.
Tehát az optimalizálás akkor lesz igazán a javunkra, ha gyakorlatilag az összes oldal használni fogja, és nem fog önmagában előnyt jelenteni a keresések során.
Egyébként pontosan ezért is érzem hasznosnak a metakereső (több kereső egyidejű keresése) koncepciót erről az oldalról nézve, mert egy oldallal sokkal nehezebb bespammelni az összes keresőt, mint csak egyet, ugyanis a keresők egymástól jelentősen különböző eredményeket adnak vissza, az eltérő fontosság meghatározási stratégia miatt. Ezért, ha egy oldal több keresőben is szerepel például az első oldalon, bátrabban mondhatjuk, itt valóban jó találatról van szó.