HTML

Precognox

 precognox-logo-cmyk-620.jpg

A blog készítői a Precognox Kft. keretein belül fejlesztenek intelligens, nyelvészeti alapokra épülő keresési, szövegbányászati, big data és gépi tanulás alapú megoldásokat.

Az alábbi keresődoboz segítségével a Precognox által kezelt blogok tartalmában tudsz keresni. A kifejezés megadása után a Keresés gombra kattintva megjelenik vállalati keresőmegoldásunk, ahol további összetett keresések indíthatóak. A találatokra kattintva pedig elérhetőek az eredeti blogbejegyzések.

Ha a blogon olvasható tartalmak kapcsán, vagy témáink alapján úgy gondolod megoldással tudunk szolgálni szöveganalitikai problémádra, lépj velünk kapcsolatba a keresovilag@precognox.com címen.

Precognox Blogkereső

Document

opendata.hu

opendatahu45.jpg

Az opendata.hu egy ingyenes és nyilvános magyar adatkatalógus. Az oldalt önkéntesek és civil szervezetek hozták létre azzal a céllal, hogy megteremtsék az első magyar nyílt adatokat, adatbázisokat gyűjtő weblapot. Az oldalra szabadon feltölthetőek, rendszerezhetőek szerzői jogvédelem alatt nem álló, nyilvános, illetve közérdekű adatok.

Facebook oldaldoboz

Blog figyelése (RSS)

 Add hozzá az RSS olvasódhoz

Ha levélben szeretnél értesülni az új cikkekről:

Star Wars text mining

visualizing_star_wars_movie_scripts_precognox.jpgA long time ago, in a galaxy far, far away data analysts were talking about the upcoming new Star Wars movie. One of them has never seen any eposide of the two trilogies before, so they decided to make the movie more accessible to this poor fellow. See more...

Főbb témák

adat (8) adatbányászat (11) adatelemzés (9) adatok (13) adatújságírás (16) adatvizualizáció (19) AI (19) alternatív (6) alternatív keresőfelület (28) analitika (6) beszédtechnológia (13) big data (55) bing (14) blogkereső (6) CEU (6) clustering (6) conTEXT (8) dashboard (6) data science (9) deep learning (18) egészség (7) egészség kereső (7) előadás (7) emócióelemzés (35) Facebook (9) facebook (8) gépi tanulás (18) google (59) Google (33) gyűlöletbeszéd (7) hackathon (10) hálózatelemzés (14) intelligens keresés (6) internetes keresés (35) internet hungary (6) képfeldolgozás (8) képkereső (8) keresés (87) kereséselmélet (8) keresési felület (6) keresés jövője (57) keresés problémái (41) keresők összehasonlítása (9) keresőmotor (16) keresőoptimalizálás (8) kereső szándéka (11) kereső tanfolyam (9) kereső teszt (15) kognitív nyelvészet (12) konferencia (46) könyvajánló (25) korpusznyelvészet (14) közösségi keresés (8) közösségi média (8) különleges keresők (7) kutatás (9) LDA (10) lda (10) live (13) machine learning (9) magyar kereső (9) marketing (8) meetup (41) mesterséges intelligencia (19) metafora (7) mobil (37) mobil keresés (17) Neticle (9) NLP (8) NLP meetup (17) Nuance (9) nyelv (7) nyelvészet (32) nyelvtechnológia (76) open data (12) open knowledge (7) orosz (6) Pennebaker (6) politikai blogok (22) Precognox (65) Precognox Labs (14) Python (14) R (19) spam (6) statisztika (12) számítógépes nyelvészet (9) szemantikus keresés (19) szemantikus kereső (9) szentimentelemzés (37) szöveganalitika (7) szövegbányászat (22) társadalomtudomány (7) tartalomelemzés (56) tartalomjegyzék (6) tematikus kereső (20) topik modellek (6) Twitter (18) twitter (15) vállalati kereső (7) vertikális kereső (9) vizualizáció (13) yahoo (27) Címkefelhő

A blog tartalmai CC licenc alá tartoznak

Creative Commons License
Kereső Világ by Precognox Kft. is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at http://kereses.blog.hu/.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://precognox.com/.

A Kereső Világ blogon közölt tartalmak a Precognox Kft. tulajdonát képezik. A tartalom újraközléséhez, amennyiben nem kereskedelmi céllal történik, külön engedély nem szükséges, ha linkeled az eredeti tartalmat és feltünteted a tulajdonos nevét is (valahogy így: Ez az írás a Precognox Kft. Kereső Világ blogján jelent meg). Minden más esetben fordulj hozzánk, a zoltan.varju(kukac)precognox.com címre írt levéllel.

Creative Commons License

Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd!

 

A kontextus órási ereje: keresés mobilon

2012.04.06. 12:08 Szerző: Kereso75 Címkék: mobil mobil keresés smartmobil

mobil_hol_keresel.jpgA keresés alapvető problémája és legrégibb kérdéseinek egyike, ami miatt a keresők nem tudnak máig sem jobb választ adni a kérdéseinkre, hogy nem ismerik a szándékunkat abban a pillanatban amikor a kérdésünket megfogalmazzuk. Az agyunk zárt rendszer a keresőrendszer számára ilyen szempontból, mondhatnánk még szerencse.

Ugyanazon keresési kifejezés más és más jelentést hordozhat a fejünkben. Nem írja le pontosan a keresőkifejezés azt, hogy mit szeretnénk. Például mit akarunk pontosan, amikor egy film címére, vagy egy író nevére keresünk?

Az ember és gép közötti kommunikációval foglalkozók válasza erre a problémára a kontextus. Mindent eszközt valamilyen kontextusban használunk. Minden esetben van egy gondolatunk, vagy mondjuk akaratnak, amivel egy célt szeretnénk elérni (szándék és cél).

Mobil: áttörés a keresésben

 

A mobil a keresés esetében pontosan a teljesebb kontextus miatt jelent nagyon fontos áttörést, és ad új lehetőségeket a kezünkbe. Tudhatjuk keresés közben a helyet, az időt, a korábbi helyszínt, kik mások vannak még ott, a használó mozgását, sebességét, vagy éppen milyen alkalmazást használt korábban. Mondhatnánk sokkal inkább belátunk a kereső agyába.

Ezért aztán érdekes feltételezéseket tehetünk. Ha egy étel nevére például a felhasználó otthon, a konyhájában keres, akkor feltételezhetjük hogy receptet keres. Ha viszont a belvárosban, és mondjuk ebédidőben keressük egy étel nevét, akkor nagyobb valószínűséggel egy éttermet keresünk. Egy film címe egy bevásárló központban, ahol mozi is található azt jelentheti, hogy kiváncsi vagyok mikor kezdődik a legközelebbi vetítése egy filmnek. Persze rögtön látjuk a korlátot is, mert lehet, hogy mondjuk DVD-n akarjuk megvásárolni a filmet.

A mobileszköz által nyújtott kontextus sem ad választ minden kérdésre a felhasználó szándékával kapcsolatban, de jó néhány kérdést és bizonytalanságot megválaszol illetve megszüntet.

Természetesen nem minden témában jellemző a mobilos keresés, de vannak olyan tématerületek, ahol már nagyon jelentős a mobilról keresők aránya. Ezek általában erősen lokálisak, tehát a korábban említett kontextusnak nagy szerepe van benne.

Hogyan lehet alkalmazni?

 

A mobilos keresésekben rengeteg lehetőség rejlik még! Érdemes olyan megoldásokat létehozni, amelyek figyelembe veszik a felhasználói kontextust. Két magyar példát hadd hozzak. Az egyik az árukeresés lehetősége. Biztosan nem csak én álltam már egy műszaki boltban egy termék előtt azon gondolkodva vajon a szuper akciós ár mennyire  valós vagy nem. Kapható-e ez most esetleg máshol olcsóbban? Ilyenkor sokat segíthet egy árösszehasonlító oldal, a példában az árukereső mobilos oldalát láthatjuk. Mindez sokkal jobb lehetne, ha a kontextust, vagyis a jelenlegi helyemet is figyelembe venné.

Másik példa a Pharmindex gyógyszer keresője, ahol rögtön arra is láthatunk példát, hogy milyen speciális keresési felülettel lehet alkalmazkodni egy terület igényeihez Itt például azt láthatjuk, hogy egy gyógyszer külső jellemző jegyei alapján akarjuk megtalálni, hogy mi is az, ha úgymond elgurult a gyógyszer. Persze azt nem tudom vállalnak e felelősséget, ha esetleg mégis rosszul azonosítottuk és vérnyomáscsökkentő helyett valami egészen mást veszünk be. Milyen jó lenne ha az orvostól kijövet a felírt gyógyszernek akarunk megbízható forrásból utánanézni, megtudva akár azt is, hol a legközelebbi patika ahol kapható és mennyiért vásárolhatjuk meg.

Mennyire fontos ez az egész?

 

A végére egy mellbevágó tény. Mennyire lényeges a keresés szempontjából a teljesebb kontextus? Nagyon. A AT&T és Nielsen felmérése alapján a mobilon helyi keresést végrehajtók 43 százaléka konkrétan el is ment a megkeresett üzletbe. 22%-uk pedig aztán vásárlást hajtott végre. Ez magasan kiemelkedő sikerességi, konverziós arány. A keresés témájától függetlenül, általánosságban is úgy látom, hogy a mobil területen pontosan azok a szolgáltatások tudnak kiemelkedően sikeresek lenni, amelyek a korábban említett kontextus jellemzőkre hangsúlyosan építenek.

Ennyire erős eszköz van a kezünkben. Használjuk ki!

Az előadás a 2012-es Smartmobil konferencián hangzott el. Az előadás diái:

A Kereső Világ a Precognox Precognox szakmai blogja A Precognox intelligens, nyelvészeti alapokra építő keresési, szövegbányászati és big data megoldások fejlesztője.

Szólj hozzá! • Kövess Facebookon • Iratkozz fel értesítőre

A bejegyzés trackback címe:

https://kereses.blog.hu/api/trackback/id/tr454367467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása