Széles a skála Miklovicz Norbert véleménye, miszerint " az FB rájött, hogy ez is "visszacsalogató funkció". A lájkolás egy mini marketing eszköz, nem több...", illetve a pollner által leírtak között:
A Facebook legújabb húzása komolyan veszélyezteti a Google érdekeit. A Google a weboldalak közti linkekre alapozva építette fel birodalmát. A Facebook közösségi linkekre épülő rendszere alapjaiban rendítheti meg ezt a világot.
Hozzám a második áll közelebb, és itt látom annak újabb alátámasztását, amit lassan két hónapja mondtam el a Web2 konferencián, miszerint az általános keresők szerepe csökkenőben van.
Természetesen nem láttam és ma sem látom előre a jövőt. Erről egyszerűen a Nielsen legfrissebb adatai alapján merengtem el. Nincs senkinek sem végtelen ideje, és ha jelentősen több időt töltünk a közösségi oldalakon, akkor kevesebb időnk marad másra.
Ma már tovább mennék ennél, ugyanis újabb lépést tettünk ebbe az irányba. A FB tetszik gomb jelentőségét abban látom, hogy ezzel a Facebook az internet infrastruktúra részévé tudná tenni magát. Láthatóan nem is nagyon erőlködik, hogy a látogatókat, lájkolókat mindenáron visszacsatornázza a saját oldalára. A lényeg nem itt van. A lényeg - éppúgy, mint a Google esetében - a szándékok adatbázisa. Vagyis mi tetszik, mit láttunk, mire kattintottunk, mit csinálunk. Ezt ebben az esetben nem szoftverrobotok, hanem emberek milliói állítják elő szorgalmasan.
Lesz majd még néhány tiszteletkör az adatvédelmi vonatkozások kapcsán, de mindezek összegzett formában nagyon értékes adatokká válnak. Ugyanis a szándékokból, az 1998-ban a Goto.com által kitalált, majd a Google által sikerre vitt keresőhirdetési model óta tudjuk, nagyon jól lehet pénzt csinálni. Tetszik?