HTML

Precognox

 precognox-logo-cmyk-620.jpg

A blog készítői a Precognox Kft. keretein belül fejlesztenek intelligens, nyelvészeti alapokra épülő keresési, szövegbányászati, big data és gépi tanulás alapú megoldásokat.

Az alábbi keresődoboz segítségével a Precognox által kezelt blogok tartalmában tudsz keresni. A kifejezés megadása után a Keresés gombra kattintva megjelenik vállalati keresőmegoldásunk, ahol további összetett keresések indíthatóak. A találatokra kattintva pedig elérhetőek az eredeti blogbejegyzések.

Ha a blogon olvasható tartalmak kapcsán, vagy témáink alapján úgy gondolod megoldással tudunk szolgálni szöveganalitikai problémádra, lépj velünk kapcsolatba a keresovilag@precognox.com címen.

Precognox Blogkereső

Document

opendata.hu

opendatahu45.jpg

Az opendata.hu egy ingyenes és nyilvános magyar adatkatalógus. Az oldalt önkéntesek és civil szervezetek hozták létre azzal a céllal, hogy megteremtsék az első magyar nyílt adatokat, adatbázisokat gyűjtő weblapot. Az oldalra szabadon feltölthetőek, rendszerezhetőek szerzői jogvédelem alatt nem álló, nyilvános, illetve közérdekű adatok.

Facebook oldaldoboz

Blog figyelése (RSS)

 Add hozzá az RSS olvasódhoz

Ha levélben szeretnél értesülni az új cikkekről:

Star Wars text mining

visualizing_star_wars_movie_scripts_precognox.jpgA long time ago, in a galaxy far, far away data analysts were talking about the upcoming new Star Wars movie. One of them has never seen any eposide of the two trilogies before, so they decided to make the movie more accessible to this poor fellow. See more...

Főbb témák

adat (7) adatbányászat (10) adatelemzés (7) adatok (13) adatújságírás (16) adatvizualizáció (19) AI (16) alternatív (6) alternatív keresőfelület (27) analitika (6) beszédtechnológia (13) big data (53) bing (14) blogkereső (6) CEU (6) clustering (6) conTEXT (8) dashboard (6) data science (9) deep learning (15) egészség (7) egészség kereső (7) előadás (7) emócióelemzés (35) facebook (8) Facebook (9) gépi tanulás (17) google (58) Google (32) gyűlöletbeszéd (7) hackathon (10) hálózatelemzés (14) internetes keresés (32) internet hungary (6) képfeldolgozás (8) képkereső (8) keresés (80) kereséselmélet (8) keresés jövője (55) keresés problémái (41) keresők összehasonlítása (9) keresőmotor (13) keresőoptimalizálás (8) kereső szándéka (11) kereső tanfolyam (9) kereső teszt (15) kognitív nyelvészet (12) konferencia (46) könyvajánló (25) korpusznyelvészet (14) közösségi keresés (8) közösségi média (8) különleges keresők (7) kutatás (8) LDA (10) lda (10) live (13) machine learning (7) magyar kereső (9) marketing (8) meetup (41) mesterséges intelligencia (16) metafora (7) mobil (37) mobil keresés (17) Neticle (9) NLP (8) NLP meetup (17) Nuance (9) nyelv (7) nyelvészet (31) nyelvtechnológia (75) open data (12) open knowledge (7) orosz (6) Pennebaker (6) politikai blogok (22) Precognox (61) Precognox Labs (14) Python (13) R (19) spam (6) statisztika (11) számítógépes nyelvészet (9) szemantikus keresés (19) szemantikus kereső (9) szentimentelemzés (37) szöveganalitika (7) szövegbányászat (21) társadalomtudomány (7) tartalomelemzés (56) tartalomjegyzék (6) tematikus kereső (19) topik modellek (6) Twitter (18) twitter (15) vertikális kereső (9) vizualizáció (13) yahoo (27) Címkefelhő

A blog tartalmai CC licenc alá tartoznak

Creative Commons License
Kereső Világ by Precognox Kft. is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at http://kereses.blog.hu/.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://precognox.com/.

A Kereső Világ blogon közölt tartalmak a Precognox Kft. tulajdonát képezik. A tartalom újraközléséhez, amennyiben nem kereskedelmi céllal történik, külön engedély nem szükséges, ha linkeled az eredeti tartalmat és feltünteted a tulajdonos nevét is (valahogy így: Ez az írás a Precognox Kft. Kereső Világ blogján jelent meg). Minden más esetben fordulj hozzánk, a zoltan.varju(kukac)precognox.com címre írt levéllel.

Creative Commons License

Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd!

 

A Google szolgáltatások piacbefolyásoló szerepe

2021.01.25. 09:54 Szerző: Hódi Péter Címkék: yahoo keresés keresőmotor Google SEO Bing Google kereső Google Ads

google_piaci_reszesedes.png

A Google kereső piaci helyzete

A Google kereső világpiaci elsősége vitathatatlan. Toronymagasan vezet versenytársai előtt. Ezt pedig lehetetlen figyelmen kívül hagyni manapság, amikor minden vállalkozás a lehető legoptimálisabban szeretné felhasználni a hirdetési budget-jét.
Mivel a felhasználók zöme a Google keresőmotorját használja, ezért szinte minden cég olyan megoldásokat használ, amelyek segítségével a lehető legkönnyebben találják meg a potenciál vásárlói, ügyfelei, partnerei. Természetesen ezen megoldások közül is kiemelkedik a Google Ads (korábban Adwords), melynek alkalmazásával tovább erősödik a Google anyagi - és könnyen belátható, hogy - ezzel egyúttal piaci pozíciója.

Milyen megoldások alkalmazhatók, hogy sikeresen jelenjünk meg?

A Google keresési algoritmusait hétpecsétes titokként kezeli a cég, de tudjuk jól, hogy léteznek olyan eszközök, amelyekkel sikeresebben szerepelhetünk a Google keresésekben, ami lényegében a találati listán elért helyezésünket jelenti. Kutatások alapján a szakemberek úgy tartják, hogy az átlagos felhasználó maximum a második találati oldalig lapoz, így amennyiben ezen találatok között nem szereplünk, akkor egészen kicsi az esély, hogy a felhasználó eljut a honlapunkra, webáruházunkba, blogunkra vagy éppen landing page-ünkre.

A találati pozíciónk erősítésére létezik ingyenes és fizetős megoldás is. Az ingyenesen alkalmazható “trükk” a SEO-zás, tehát a keresőoptimalizálás. Ez lényegében annyit tesz, hogy a számunkra releváns kulcsszavak mentén a lehető legtöbb és legszínvonalasabb tartalmat állítjuk elő. Tesszük mindezt úgy, hogy a “tartalomgyártás” során még arra is figyelünk, hogy a SEO szempontból fontos “beállításokat” is elvégezzük. Ezek lehetnek például a megfelelő cím kitalálása, metaadatok, címkék vagy képaláírások hozzáadása a tartalomhoz. Sokszor ez fáradságos munka és ráadásul nem feltétlenül érik el a kívánt hatást, így további nagy mennyiségű munkaórát tölthetünk el az analitikai eszközökben (Google Analytics és Search Console) megjelenő eredmények bogarászásával, illetve a beállítási változtatásaink hatásának nyomonkövetésével. A SEO-zás előnye, hogy ingyenesen elvégezhetjük, ha kellő szakértelemmel rendelkezünk, de emellett igénybe vehetjük SEO szakember tudását is, ezzel átmenetet képezve az ingyenes és a Google fizetős megoldásai között.

A Google Ads viszont már tisztán piaci alapon működik, tehát fizetős szolgáltatás. Ennek használata szintén igényel szakmai tudást, de emellett eredményes használatát nagyban befolyásolja az anyagi ráfordítás. A Google Ads felületén eszközölt beállítások és az elköltött keretösszeg függvényében javíthatjuk szereplésünket a találati listán, mégpedig úgy, hogy kiemelt hirdetésként jeleníthetünk meg tartalmakat (ezek a találati lista tetején, mellett vagy alján jelennek meg). Nem szükséges ecsetelni, hogy ez mekkora előnyt jelent a hirdető számára - korábban már említettük, hogy a felhasználók többnyire csak az első két találati oldalon megjelenő tartalmakra kattintanak nagy valószínűséggel. További nagy előnye a Google Ads hirdetéseknek, hogy nem csak a találati lista elejére kerülünk, de ezzel%,  még a konkurenciát is hátrébb sorolja a Google a találati megjelenítéseknél. Kijelenthetjük, hogy az ilyen fajta hirdetések vitathatatlan előnyt biztosítanak a nagyobb reklámköltési kerettel rendelkező óriáscégeknek.

search_engine_m_arket_share.png

* kép forrása: https://gs.statcounter.com/search-engine-market-share

Korrekt vagy sem a helyzet?

A Google piaci fölénye miatt egyből rá is vághatnánk: nem. Tudomásul kell azonban vennünk, hogy a piaci alapon működő vállalkozások (és a Google sem jótékonysági intézmény) diktálják a játékszabályokat. Amit tehetünk: megkeressük és megszerezzük a legjobb helyünket a versenytársaink között, követjük a trendeket és a lehető legtöbbet kihozzuk azokból a lehetőségekből, amelyek rendelkezésünkre állnak.

Az pedig, hogy a Google alkalmazások adta lehetőségeket hogyan használjuk ki - gondoljunk itt például a Google Ads-ben a konkurensek nevére kulcsszóként történő ráhirdetésre - már rajtunk múlik. Mert ez is része a piaci korrektségnek.

A cikkünk elején szereplő linken elérhető grafikonból kiolvasható, több mint 91%-os Google piaci részesedés fényében (bing - 2,69%, Yahoo - 1,46%, Baidu - 1,36%, YANDEX - 1%, DuckDuckGo - 0,6%)  pedig úgy tűnik, hogy a helyzet (akár korrekt, akár nem), tehát a Google piacbefolyásoló szerepe nem egyhamar fog megváltozni.

A Kereső Világ a Precognox Precognox szakmai blogja A Precognox intelligens, nyelvészeti alapokra építő keresési, szövegbányászati és big data megoldások fejlesztője.

Szólj hozzá! • Kövess Facebookon • Iratkozz fel értesítőre

A bejegyzés trackback címe:

https://kereses.blog.hu/api/trackback/id/tr7616390646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása