A Google bejelentette, hogy a keresési találatok megjelenítésekor új címkéket vezet be a jövő évtől. Ezek az indikátorok arról fognak információt nyújtani a keresést végzőnek, hogy az adott találat megkattintásakor megjelenő webhely milyen felhasználói élmény nyújt.
Mit jelent a felhasználói élmény a webhelyen?
Mindenki böngészett már végig weboldalakat, így tapasztalhatta, hogy vannak könnyen, egyszerűen használható vagy éppen zavaros, nehezen kezelhető és idegesítő hibákkal, hirdetésekkel és előugró ablakokkal operáló webhelyek.
Természetesen egy adott oldal megítélése szubjektív, éppen ezért a Google jól meghatározott, objektív mérőszámok segítségével fogja a webhelyeket értékelni, ezek pedig többek között az alábbiak:
- mobilbarát-e az oldal
- van-e biztonságos HTTPS elérés
- webhely betöltődési sebessége
- frissítési oldalsebesség
- tolakodó, a kényelmes böngészést zavaró elemek mennyisége
A Google szerint a fenti mutatók figyelembevételével kialakított webhely-értékelés nagyban segíti majd a keresőmotor felhasználóit abban, hogy eldöntsék a keresési találatok közül melyik webhelyet keressék fel.
Mi várható?
Azt még nem közölte a keresőmotor-óriás, hogy élesben milyen megjelenésű indikátorok és hogyan fognak megjelenni az adott találatoknál. Lehetséges, hogy egy előnézeti kép segítségével adnak bepillantást a felhasználónak, de az is előfordulhat, hogy vizuális indikátor fogja jelezni, az adott webhely megfelel-e a Google felhasználói élménnyel szemben támasztott követelményeinek.
A Cég azonban előzetesen már megmutatott pár lehetséges megoldást, mint például az AMP (Google's Accelerated Mobile Pages) ikont, a lassú és a mobilbarát címkéket.
Érdemes lesz résen lenni!
Annak függvényében, hogy mikortól fogja bevezetni a Google a fenti újítást - tesztelési időszak után a bevezetés 2021 májusára várható - viszonylag kevés idő marad arra, hogy a weboldalak szerkesztői olyan változtatásokat tudjanak eszközölni, amelyek által az adott webhely pozitív besorolást kap majd.
Hogyan készüljünk fel?
A Google Search Console Core Web Vitals (alapvető webes vitals-mutatók) jelentése segít majd abban, hogy a tulajdonos megismerje webhelye teljesítményét a vizsgált területeken. Ezek figyelembevételével lesz érdemes változtatásokat végrehajtani.
Miként hat ez a Google találati sorrendre?
Az, hogy a fentiek valójában mekkora hatással lesznek a a Google találati rangsorra, még nem teljesen világos. Sok SEO szakértő úgy véli, hogy viszonylag kicsi lesz, mivel a felhasználói élményt már eddig is figyelembe vette a Google keresési algoritmusa.
Ettől függetlenül érdemes lesz odafigyelni, hiszen nagy üzleti előnyt vagy éppen hátrányt jelenthet a weboldalunk besorolásában történő változás.
Fenti blogbejegyzésünk a Searchengineland angol cikke alapján készült.