A szentimentelemzés nagyon jó dolog, hiszen segítségével megtudhatjuk hogyan beszélnek egy termékről vagy márkáról a közösségi média felhasználói. Milyen jó lenne megtudni, hogy kik alakítják a pozitív, semleges és negatív véleményeket. Marosi Máté és Fodor Mánuel erre a kérdésre adott választ a Twitter Sentiment Analyzer alkalmazásával, ami angol és magyar csiripeket elemez polaritásuk szerint és a szerzők közösségi médiában gyakorolt befolyását is figyelembe veszi.
A Twitter Sentiment Analyzer angol ága az AlchemyAPI szentimentelemzőjét használja, a magyar szentimentelemző saját fejlesztésünk. Mindkét nyelv esetében először az egyes tweeteket polaritásuk szerint szétválogatjuk, majd a PeerIndex API-t használva a felhasználókat "influence index" értékük alapján rangsoroljuk.
A Twitter Sentiment Analyzer kezelőfelülete egyszerű mint egy faék, kiválaszthatjuk a nyelvet és megadhatjuk a keresési kifejezést. Fontos megjegyezni, hogy a rendszer márka- és terméknevekre van optimalizálva, személyekre, általános fogalmakra stb. nem érdemes keresni vele.
Az eredményeket három oszlopban láthatjuk, pozitív, semleges, negatív (balról jobbra) a tweetek sorrendjét szerzőjük PeerIndex értéke határozza meg.
A Twitter Sentiment Analyzer nem érhető el szabadon, de kérésre szívesen biztosítunk hozzáférést.
Ha jövő nyáron te is szívesen lennél gyakornok a Precognoxnál, jelentkezz már most! Maximum három személyt tudunk fogadni.