Megújult a Google kereső (és az összes többi szolgáltatásának) dizájnja, sőt most már itthon is +1-ezhetünk, ha így kell egyáltalán ezt írni. Valamint a cégóriás már üzemelteti tesztfutamban, meghívásos alapon a Google+, új, közösségi alkalmazását, ami ahogy az index cikke írja "sokkal jobban néz ki, mint a cég korábbi termékei".
Utóbbival nyilvánvalóan célja az, hogy lépést tartson a Facebookkal (mivel megelőzéséről már nem is álmodhat), létrehozva saját közösségi szolgáltatását e-mail kapcsolatainkon keresztül. Meglátjuk hogy sikerül, mindenesetre ami most a mi szempontunkból izgalmasabb, az a Google kereső megújulása.
Elsőre a fekete menüsáv tűnik újdonságnak a képernyő tetején - ami lényegében már több Google szolgáltatásban is jelen volt előzőleg a regisztráltak számára - funkciójában azonban nem tér el a korábbitól.
A Google korábbi találati oldalán hiánycikk volt a bal oldali, szűrési lehetőségeket kínáló sáv, ami az elmúlt években lassan, de biztosan kúszott be a szolgáltatások közé, hogy a jelenlegi dizájnváltásban teljesedjen ki. A korábbi, a Coca-Colához hasonlatos "hagyományápolás" a dizájn terén megdőlni, mitöbb, felgyorsulni látszik.
Ezen kívül a találatok URL-je is be lett mozgatva a címsor alá, így szemmel saját magunk is könnyebben tudjuk szűrni milyen oldal is tartalmazza az információt.
A korábbinál sokkal átfogóbb változtatási hajlandóságban valószínűleg a Bing erősödésének van a legnagyobb szerepe. Hogy állt a kereső piac 2008-ban Amerikában? Visszaszorulóban volt a Yahoo!, 22%-os részesedése 17%-ra esett vissza a Bing bemutatásáig (az MSN Live ugyanezen időszak alatt 7.6%-ról 6.3%-ra esett), míg a Google 65%-ról 73-ra erősített. A Google-n végrehajtott keresések a Bing bemutatása után lényegében stagnáltak ezután egy évig (74%-ra erősödött 2010 májusáig), majd a korábban a Yahoo! csökkenéséhez hasonlatos 10%-os visszaesést szenvedett el egy év alatt, miközben a Bingen keresztül folytatott keresések 32%-ra emelkedtek idén májusig, pontosan a Google részesedésének felére (pontos számadatok itt és itt).
Minden bizonnyal nagyobbat is hajlandók most már kockáztatni, látva a piaci folyamatokat Amerikában, és nyitni inkább a közösségi szolgáltatások felé is, új piacok megnyerésének reményében (ld. "+1", "Google+"). Mindezt korábbi kijelentéseik - miszerint a közösségi keresést nem sokra tartják - ellenére is. Mindenféleképpen ide sorolható a dizájnváltás is, érdekes mérkőzésre kerülhet sor hamarosan a Bing és a Google között, ha a tendenciák így folytatódnak.
Mindenből mi itt Magyarországon, ahol a Google egyeduralma keresőfronton szinte zavartalan, csak profitálhatunk, hiszen ha a Google versenyez, még ha nem hazai pályán is a teljes szolgáltatás lesz jobb.