HTML

Precognox

 precognox-logo-cmyk-620.jpg

A blog készítői a Precognox Kft. keretein belül fejlesztenek intelligens, nyelvészeti alapokra épülő keresési, szövegbányászati, big data és gépi tanulás alapú megoldásokat.

Az alábbi keresődoboz segítségével a Precognox által kezelt blogok tartalmában tudsz keresni. A kifejezés megadása után a Keresés gombra kattintva megjelenik vállalati keresőmegoldásunk, ahol további összetett keresések indíthatóak. A találatokra kattintva pedig elérhetőek az eredeti blogbejegyzések.

Ha a blogon olvasható tartalmak kapcsán, vagy témáink alapján úgy gondolod megoldással tudunk szolgálni szöveganalitikai problémádra, lépj velünk kapcsolatba a keresovilag@precognox.com címen.

Precognox Blogkereső

Document

opendata.hu

opendatahu45.jpg

Az opendata.hu egy ingyenes és nyilvános magyar adatkatalógus. Az oldalt önkéntesek és civil szervezetek hozták létre azzal a céllal, hogy megteremtsék az első magyar nyílt adatokat, adatbázisokat gyűjtő weblapot. Az oldalra szabadon feltölthetőek, rendszerezhetőek szerzői jogvédelem alatt nem álló, nyilvános, illetve közérdekű adatok.

Facebook oldaldoboz

Blog figyelése (RSS)

 Add hozzá az RSS olvasódhoz

Ha levélben szeretnél értesülni az új cikkekről:

Star Wars text mining

visualizing_star_wars_movie_scripts_precognox.jpgA long time ago, in a galaxy far, far away data analysts were talking about the upcoming new Star Wars movie. One of them has never seen any eposide of the two trilogies before, so they decided to make the movie more accessible to this poor fellow. See more...

Főbb témák

adat (8) adatbányászat (11) adatelemzés (9) adatok (13) adatújságírás (16) adatvizualizáció (19) AI (19) alternatív (6) alternatív keresőfelület (28) analitika (6) beszédtechnológia (13) big data (55) bing (14) blogkereső (6) CEU (6) clustering (6) conTEXT (8) dashboard (6) data science (9) deep learning (18) egészség (7) egészség kereső (7) előadás (7) emócióelemzés (35) Facebook (9) facebook (8) gépi tanulás (18) google (59) Google (33) gyűlöletbeszéd (7) hackathon (10) hálózatelemzés (14) intelligens keresés (6) internetes keresés (35) internet hungary (6) képfeldolgozás (8) képkereső (8) keresés (87) kereséselmélet (8) keresési felület (6) keresés jövője (57) keresés problémái (41) keresők összehasonlítása (9) keresőmotor (16) keresőoptimalizálás (8) kereső szándéka (11) kereső tanfolyam (9) kereső teszt (15) kognitív nyelvészet (12) konferencia (46) könyvajánló (25) korpusznyelvészet (14) közösségi keresés (8) közösségi média (8) különleges keresők (7) kutatás (9) LDA (10) lda (10) live (13) machine learning (9) magyar kereső (9) marketing (8) meetup (41) mesterséges intelligencia (19) metafora (7) mobil (37) mobil keresés (17) Neticle (9) NLP (8) NLP meetup (17) Nuance (9) nyelv (7) nyelvészet (32) nyelvtechnológia (76) open data (12) open knowledge (7) orosz (6) Pennebaker (6) politikai blogok (22) Precognox (65) Precognox Labs (14) Python (14) R (19) spam (6) statisztika (12) számítógépes nyelvészet (9) szemantikus keresés (19) szemantikus kereső (9) szentimentelemzés (37) szöveganalitika (7) szövegbányászat (22) társadalomtudomány (7) tartalomelemzés (56) tartalomjegyzék (6) tematikus kereső (20) topik modellek (6) Twitter (18) twitter (15) vállalati kereső (7) vertikális kereső (9) vizualizáció (13) yahoo (27) Címkefelhő

A blog tartalmai CC licenc alá tartoznak

Creative Commons License
Kereső Világ by Precognox Kft. is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at http://kereses.blog.hu/.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://precognox.com/.

A Kereső Világ blogon közölt tartalmak a Precognox Kft. tulajdonát képezik. A tartalom újraközléséhez, amennyiben nem kereskedelmi céllal történik, külön engedély nem szükséges, ha linkeled az eredeti tartalmat és feltünteted a tulajdonos nevét is (valahogy így: Ez az írás a Precognox Kft. Kereső Világ blogján jelent meg). Minden más esetben fordulj hozzánk, a zoltan.varju(kukac)precognox.com címre írt levéllel.

Creative Commons License

Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd!

 

(Majdnem) mindent a keresések mögötti emberekről - Yahoo Clue

2011.03.02. 12:13 Szerző: Vajda Gábor (Gabor_V) Címkék: statisztika yahoo keresés internetes keresés

Tanulmány született a Yahoo, Clues nevű alkalmazásával kapcsolatban, ami új perspektívákat nyithat a keresési adatok értelmezésében. Kutatók különböző embercsoportok keresési szokásait vizsgálták meg az alkalmazáson keresztül, így kívánván feltérképezni az felhasználók érdeklődési körét és az embereket magukat. Három fő tényezőt határoztak meg: kit, mit hogyan keres - így bővítve ki a szempontokat a pusztán "mit" kérdésen kívül.

Mi a Yahoo Clues?

A Yahoo Clues egy statisztika-alkalmazás, mely információkat szolgáltat azon embercsoportokról, akik a megadott kifejezésekre keresnek.

Adatokat nyerhetünk így a keresőszavak előfordulásának gyakoriságáról egy időtengelyen, az megjelenés helyszínéről és a demográfiai részletekről, mint a keresők neme és kora. Ezen kívül fontos információ lehet még a keresők pénzkereseti statisztikája is, és egyéb keresési mintákat jelző mutatók.

Ezeket az adatokat aztán egy átlátható rendszerbe szervezi. A keresési helyszínekről külön térképet kapunk, valamint egy lebontott statisztikát az az előfordulások gyakoriságáról, helyek szerint. Az egyik legérdekesebb információ keresés szempontjából azonban talán az, hogy milyen módon jutottak el a felhasználók az adott kereső kifejezés használatához és hogyan haladtak tovább. Magyarán megmutatja, hogy a konkrét kifejezés előtt és után mit kerestek a leggyakrabban az emberek. Az utolsó pont a frekventált kapcsolódó keresési kifejezések listája, amely azonban független az előző opció mintakövetési folyamától.

Kapott adatainkat akár össze is hasonlíthatjuk ugyanezen az oldalon egy másik kifejezéssel, így minden szempontból párhuzamot vonhatunk a kettő között.

A rendszer jelenleg még elég limitált, lévén, hogy egyelőre még csak az USA területéről szerezhetünk információkat. Ehhez hozzájárul, hogy természetesen regisztrált Yahoo felhasználók adatait kapjuk meg.

A három, fentebb említett tényezőt kutatva az alábbi ismérvek szerint nyertek adatokat a szolgáltatásból a tanulmányhoz:

Kik keresnek? - A YahooID létrehozásakor megadott adatokból kereshetők ki demográfiai adatok elsősorban, így megtudható - férfi vagy nő keresett, milyen korú, mi a legmagasabb iskolai végzettsége. Valamint az irányítószám alapján pedig olyan adatok is megbecsülhetők, mint a lakhely, jövedelem, vagy etnikai és politikai hovatartozás. Esetenként még a családi állapot, vagy a testtömeg index is belefoglalható.

Mit keresnek? - A legáltalánosabban és legtöbbet kutatott terület keresés szempontjából. Kategóriába rendezhetők, és megvizsgálható az átjárhatóság köztük. Ehhez az adott keresőszavakra adott első tíz, Yahoo kereső által szolgáltatott találati oldalt vették alapul megkönnyítve a kategorizálást és kihasználva a keresők előre konfiguráltságát (többértelmű szavaknál így lehet egyszerűsíteni a leginkább keresett jelentését - rögtön megadva a kategóriát is).

Hogyan keresnek? - Adott munkamenetek hosszából (max. 30 perc), illetve az azokon belül megadott keresőszavak számából következtethető ki a kereső használatának módja (olyan keresőszavakat választottak be, melyeket legalább 30-szor megadtak, így 1 millió kifejezés jött létre). Itt több viselkedési mód is jól elkülöníthető, egészen pontosan levetítve a "ki" dimenzióra. A tanulmány négy különböző csoportot említ meg:

  1. "Áttekintő és kattintó" - 23-28 év közötti $32500 éves bevétellel, középiskolai, ill. főiskolai végzettséggel
  2. "Kétlépéses áttekintő" - 20-62 év közötti férfi, $47900 éves bevétellel, főiskolai-egyetemi végzettséggel
  3. "Célzottan kereső" - 22-53 év közötti 40% férfi, 60% nő, $36750 éves bevétellel, főiskolai-egyetemi végzettséggel
  4. "1-2-3 kereső" - 22-41 év közötti, $30000 éves bevétellel, főiskolai végzettséggel

A tanulmány ezen kívül - összekapcsolva a "ki" és "hogyan" témaköröket - az alábbi csoportokat emeli ki példaként:

  • "Baby boom"-ban születettek: 50 év körüliek. Pénzügyekben érdekeltek, kereséseik egyszerű navigáción alapulnak, on-line bankoláshoz vezetnek
  • Felnőtt tartalmat keresők: főleg férfi felhasználók, felnőtt tartalmat keresnek, általában az első kattintással megelégszenek
  • Liberális nők: 2008-ban a demokratákra szavazó nők. Leginkább a vásárlás érdekli őket, munkamenetük meglehetősen hosszú, egy kattintással (böngészést és összehasonlítást rejthet)
  • Fehér konzervatívok: olyan körzetben élő fehérek (főleg férfiak), ahol 2008-ban a republikánusokra szavaztak a legtöbben. Autós és üzleti oldalakat látogatnak, és az átlagosnál többen keresnek otthoni és kertészeti témakörökben
  • Hátrányos helyzetű fiatalok: 34 év alattiak az alacsony bevételű környékeken, leginkább a zene érdekli őket, munkamenetük leginkább navigációs természetű

Az ilyen és hasonló eredményekből leszűrhető, hogy a Yahoo Clues kiváló táptalaja lehet több célra is, akár kutatások végrehajtásához, akár szociológiai tanulmányokhoz kívánunk adatokat gyűjteni, vagy csak egész egyszerűen trendeket szeretnénk megfigyelni adott témakörben. Legközvetlenebb használati módja valószínűleg a reklámok terén lehet, hiszen különböző szükségletekhez célozhatjuk termékünket nem, kor és földrajzi elhelyezkedés szerint, ill. keresési viselkedések tanulmányozásához adhat jó ötleteket. SEO-s szempontból is hasznos lehet, weblapokat is kimondottan lehet így tervezni adott csoportoknak, attól függően, hogy milyen korosztálynak, mennyire informatívnak szánjuk.

A teljes tanulmány itt érhető el.

A Kereső Világ a Precognox Precognox szakmai blogja A Precognox intelligens, nyelvészeti alapokra építő keresési, szövegbányászati és big data megoldások fejlesztője.

Szólj hozzá! • Kövess Facebookon • Iratkozz fel értesítőre

A bejegyzés trackback címe:

https://kereses.blog.hu/api/trackback/id/tr272703810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása