Mindenképpen a trendek témakörbe illeszkedik, hogy 3 lelkes kísérlet is megjelent az elmúlt évben a magyar keresési fronton. A keresés az egyik legfontosabb terület az egyre több információt tartalmazó internet világában.
Az évek során a világháló összetétele, felépítése, az adatok formája és nem utolsó sorban a felhasználási szokások nagy mértékben és folyamatosan változnak. Egy dolog azonban állandó, szeretnénk minél gyorsabban és egyszerűbben megtalálni azt, amire szükségünk van. Jelenleg leginkább a keresésnek van meg az interneten az üzleti modellje. Vonzó lenne, akár néhány százalékot is megkaparintani ebből a növekvő bevételből.
A display alapú hirdetések zuhanása miatt nem lenne irracionális döntés az sem, ha a médiatulajdonosok lépnének a keresők irányába. Ez mindenképpen a jövő zenéje, de érdemes foglalkozni vele.
Az azonban biztos, hogy magyar keresők készülnek, egyre jobb minőségben és egyre többen: a napokban indult a bluu nyilvános verziója, januárban a szörcs, a harmadik pedig a johu – csak a nagyobbakat említve. Azért mindenképpen büszkék lehetünk rájuk, mert magyarok, a fejlesztők lelkesen kitartanak és a technológia fejlődésének köszönhetően egyre jobb eredmények születnek.