A legnagyobb kincs az interneten bármilyen szolgáltatást nyújtók számára a „szándékok adatbázisa”. Nem új a fogalom, John Batelle még 2003-ban nevezte meg így azt, hogy mi az érték a Google-ben és általában a keresőknél. Sokáig úgy tűnt, hogy a keresőben jelenik meg ez a legvilágosabban és a legkoncentráltabb formában. De úgy néz ki mára kihívói akadtak.
Az internet használata során számos nyomot hagyunk magunk után, ami jól tükrözi a szándékainkat. Például az online vásárlás során kiderül, hogy mit veszünk, a keresésnél, hogy mi érdekel. A közösségi hálózatokon, mikroblogokon kiderül, hogy kik vagyunk, kit ismerünk, vagy éppen mit csinálunk, de hasonlóan egyre nagyobb szerepe van annak, hogy helyileg éppen hol vagyunk.
Ezeknek a területeknek a vezető képviselői (facebook, twitter, ebay, yelp…) már messze túlmutatnak az általános keresésen. A felhasználói élményt nagy mértékben fokozza az, ha úgy érezzük, hogy a rendszer ismer minket, tudja mit szeretünk, hol vagyunk és a keresési eredmények is ehhez igazodnak.
Nem kevésbé fontos szempont mindez a „másik oldal” számára sem. Az már az eddigi tapasztalatok alapján is egyértelmű, hogy egy-egy kereséshez kapcsolódó hirdetésnek sokkal nagyobb hatása van, mint az általános reklámoknak. Ha ez a módszer kiegészül azzal a sokféle információval, amit az internet használata során magunkról közlünk, akkor a hirdetések is személyre szabottabbak, hatékonyabbak lehetnek, nem csak a kereséshez, hanem az állapotfrissítésekhez, online vásárláshoz kapcsolódó reklámok révén is.