Mindenki számára egyértelmű, hogy a Google „A Kereső” (Magyarországon mindenképpen) és ez talán nem is lesz egy darabig másként. De vajon ki verheti meg? Érdemes-e ezzel próbálkozni?
A válasz – egyelőre – egyértelműen az, hogy nem lehet vele versenyre kelni. A Google elég jó, a felhasználók előbb-utóbb megtalálják segítségével amit keresnek. A fő indok azonban a kényelem. Hiába lenne lehetőség még jobb eredményeket elérni, sokszor nem is foglalkozunk azzal, hogy hol keresünk, a legtöbb internet felhasználó böngészőjében a Google az alapértelmezett kereső. Az emberi természet és az internet hétköznapi szokássá válása miatt nem is érdemes nagy változásokat remélni ebben a hozzáállásban.
A harc sokkal inkább a figyelemért folyik. A Nielsen legfrissebb adatai szerint 2010 januárban a Google-n átlagosan eltöltött idő 14,4%-al csökkent, míg a Facebook 9,7 százalékkal nőtt. Természetesen nagy következtetést ebből levonni nem érdemes, ráadásul egy keresőnek, még a Google-nek sem az a célja, hogy az emberek minél több időt ezeken az oldalakon töltsenek, sokkal inkább hogy hamar megtalálják azt az oldalt, amit valójában keresnek. Figyelembe kell venni azonban, hogy a Google ma már nem csak kereső, hanem ebben az időben a gmail és egyéb szolgáltatásai is benne vannak.
Az viszont hosszú távon is már megmutatkozik, hogy a felhasználók egyre több időt töltenek közösségi oldalakon. 2009 decemberében több videot néztek meg a YouTube-on, mint amennyi Google keresés összesen történt, de a tavalyi évben a közösségi oldalakon töltött idő is 82%-kal nőtt. A keresésnek tehát akkor van jövője, ha lépést tart a felhasználói szokásokkal.