Ajánlom Miskolczy Csaba cikkét olvasásra a Kreatív Online-on. Egy kis ízelítő:
"A kérdés tehát az, hogy vajon a magyar médiatartalmak képesek lesznek-e megőrizni erejüket a globális, online mamutok mindent elsöprő erejével szemben. A Google, Youtube, Facebook, Twitter hazai térnyerése pedig háttérbe szorítja a lokális médiaipar válságba süllyedésének rémképét is. Ez a kihívás most mindent visz! A válságban meggyengült hazai médiaszereplők számára minden eddiginél erősebb üzleti korjelenség és médiafogyasztási paradigmaváltás következett be. Ez pedig immár napi üggyé, explicite vérre menő üzleti ténykérdéssé változott.
A Google, a Facebook és nemzetközi társaik ugyanis észrevétlenül, de immár helyi nyelveken terjeszkednek az európai lokális médiapiacokon, megállíthatatlanul törnek előre Európa szerte. Csupán néhány piac tud megfelelő kulturális és üzleti alternatívát kínálni velük szemben, pontosabban „velük összemérhetően”. Ilyen például a cseh, orosz és francia médiapiac, ahol a nézők továbbra is a helyi keresőket (pl. Seznam.cz, Yandex.ru) vagy a helyi közösségi oldalakat részesítik előnyben (pl. Mail.ru, iWiW.hu). Az összes többi piac behódolni látszik egy minden eddigieknél erősebb szellemi és piaci nyomásnak."
Szóval használj hazai keresőt (ABC sorrendben): bluu, johu, miner, szorcs.