A legtöbben már biztos olvasták Alex Iskold erről szóló cikkét, amely jól bemutatja a közösségi keresésben rejlő potenciált. Az ilyen jellegű keresés ugyanis egy újszerű megközelítését teszi lehetővé a relevancia számításnak.
Számomra nem azok a legértékesebb cikkek, információmorzsák, amelyeket a legtöbben ajánlanak, hanem azok, amelyeket a hozzám legközelebb állók osztanak meg. Ezt lehet aztán kiegészíteni még mások megosztásaival, de szigorúan kevésbé fontosnak véve őket. Ha nem így tennénk, sok esetben azt tapasztalnánk, hogy az általunk követett emberek egy-egy témában meg sem nyilatkoznak, így nem is vezetne eredményre a keresésünk.
A közelséget a relevancia mértékét, az általa bemutatott sorrend jól leírja, amelyet közösség relevancia sorrendnek (social relevancy rank) keresztelt el:
- Barátok és akiket követek
- Hasonló ízlésüek (akik hozzám leginkább hasonló témák iránt érdeklődnek)
- A barátaim barátai
- Nagy befolyású személyek (pl. Battelle a keresés témában)
- A teljes tömeg összesített adatai
Ami miatt nagyon jó ötletnek tartom ezt még, hogy választ ad a közösségi keresés egyik alapvető problémájára, a spam kérdésére. Ugyanis a "szavazás" jellegű relevancia algoritmusokkal kapcsolatban pont ez szokott lenni az első számú ellenvetés. A Twitter számára biztosan kézen fekvő lenne a keresőjük ilyen irányú továbbfejlesztése, és azt hiszem nem lepődnénk meg, ha ez rövidesen elérhetővé is válna.