HTML

Precognox

 precognox-logo-cmyk-620.jpg

A blog készítői a Precognox Kft. keretein belül fejlesztenek intelligens, nyelvészeti alapokra épülő keresési, szövegbányászati, big data és gépi tanulás alapú megoldásokat.

Az alábbi keresődoboz segítségével a Precognox által kezelt blogok tartalmában tudsz keresni. A kifejezés megadása után a Keresés gombra kattintva megjelenik vállalati keresőmegoldásunk, ahol további összetett keresések indíthatóak. A találatokra kattintva pedig elérhetőek az eredeti blogbejegyzések.

Ha a blogon olvasható tartalmak kapcsán, vagy témáink alapján úgy gondolod megoldással tudunk szolgálni szöveganalitikai problémádra, lépj velünk kapcsolatba a keresovilag@precognox.com címen.

Precognox Blogkereső

Document

opendata.hu

opendatahu45.jpg

Az opendata.hu egy ingyenes és nyilvános magyar adatkatalógus. Az oldalt önkéntesek és civil szervezetek hozták létre azzal a céllal, hogy megteremtsék az első magyar nyílt adatokat, adatbázisokat gyűjtő weblapot. Az oldalra szabadon feltölthetőek, rendszerezhetőek szerzői jogvédelem alatt nem álló, nyilvános, illetve közérdekű adatok.

Facebook oldaldoboz

Blog figyelése (RSS)

 Add hozzá az RSS olvasódhoz

Ha levélben szeretnél értesülni az új cikkekről:

Star Wars text mining

visualizing_star_wars_movie_scripts_precognox.jpgA long time ago, in a galaxy far, far away data analysts were talking about the upcoming new Star Wars movie. One of them has never seen any eposide of the two trilogies before, so they decided to make the movie more accessible to this poor fellow. See more...

Főbb témák

adat (8) adatbányászat (11) adatelemzés (9) adatok (13) adatújságírás (16) adatvizualizáció (19) AI (19) alternatív (6) alternatív keresőfelület (28) analitika (6) beszédtechnológia (13) big data (55) bing (14) blogkereső (6) CEU (6) clustering (6) conTEXT (8) dashboard (6) data science (9) deep learning (18) egészség (7) egészség kereső (7) előadás (7) emócióelemzés (35) Facebook (9) facebook (8) gépi tanulás (18) Google (33) google (59) gyűlöletbeszéd (7) hackathon (10) hálózatelemzés (14) intelligens keresés (6) internetes keresés (35) internet hungary (6) képfeldolgozás (8) képkereső (8) keresés (87) kereséselmélet (8) keresési felület (6) keresés jövője (57) keresés problémái (41) keresők összehasonlítása (9) keresőmotor (16) keresőoptimalizálás (8) kereső szándéka (11) kereső tanfolyam (9) kereső teszt (15) kognitív nyelvészet (12) konferencia (46) könyvajánló (25) korpusznyelvészet (14) közösségi keresés (8) közösségi média (8) különleges keresők (7) kutatás (9) LDA (10) lda (10) live (13) machine learning (9) magyar kereső (9) marketing (8) meetup (41) mesterséges intelligencia (19) metafora (7) mobil (37) mobil keresés (17) Neticle (9) NLP (8) NLP meetup (17) Nuance (9) nyelv (7) nyelvészet (32) nyelvtechnológia (76) open data (12) open knowledge (7) orosz (6) Pennebaker (6) politikai blogok (22) Precognox (65) Precognox Labs (14) Python (14) R (19) spam (6) statisztika (12) számítógépes nyelvészet (9) szemantikus keresés (19) szemantikus kereső (9) szentimentelemzés (37) szöveganalitika (7) szövegbányászat (22) társadalomtudomány (7) tartalomelemzés (56) tartalomjegyzék (6) tematikus kereső (20) topik modellek (6) twitter (15) Twitter (18) vállalati kereső (7) vertikális kereső (9) vizualizáció (13) yahoo (27) Címkefelhő

A blog tartalmai CC licenc alá tartoznak

Creative Commons License
Kereső Világ by Precognox Kft. is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at http://kereses.blog.hu/.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://precognox.com/.

A Kereső Világ blogon közölt tartalmak a Precognox Kft. tulajdonát képezik. A tartalom újraközléséhez, amennyiben nem kereskedelmi céllal történik, külön engedély nem szükséges, ha linkeled az eredeti tartalmat és feltünteted a tulajdonos nevét is (valahogy így: Ez az írás a Precognox Kft. Kereső Világ blogján jelent meg). Minden más esetben fordulj hozzánk, a zoltan.varju(kukac)precognox.com címre írt levéllel.

Creative Commons License

Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd!

 

A kereső a legjobb barátod?

2009.03.25. 10:19 Szerző: Kereso75 Címkék: google keresés jövője keresés problémái

A Google a napokban több újdonságot bevezetett. Egyrészt hosszabbak lettek a kivonatok, amit az egyes oldalakból mutat, másrészt a keresési oldalak alján a kereséshez kapcsolódó kifejezéseket ajánl, amelyekkel pontosíthatjuk a keresésünket. Talán elsőre nem mindenkinek világos, de érdekes kérdéseket hoz újra felszínre.

A Google a kezdetekben valahogy úgy fogalmazta meg a működési elvét, hogy a céljuk az, hogy a látogatóik a lehető legkevesebb időt töltsék el náluk. Vagyis minél hamarabb találják meg azt, amit keresnek, és aztán rögtön menjenek is el oda. A keresők evolúciójában azonban egyre világosabban látszik egy irány, miszerint szeretnének egyre inkább közvetlenül választ adni a felhasználók kérdéseire.

Egyre több olyan keresés van, amikor már nem is szükséges egyetlen lapra sem elmenni, hiszen a rövid szövegben ott látható a válasz. Próbáld ki például a "Mikor született Mátyás király keresést". A Google 2. találat a Wikipediából egyből mutatja a választ: 1443. február 23-án.

Nyilván a folyamat nem megállítható, és a keresőket használók számára sokszor kényelmesebb is, de a kezdeti cél sérülni látszik. A tartalom előállítók számára a kereső ma az egyik legjobb barát, hiszen jelentős forgalom érkezik tőlük. A kapcsolatban azonban mára már ellenérdekek is megjelentek.

A Kereső Világ a Precognox Precognox szakmai blogja A Precognox intelligens, nyelvészeti alapokra építő keresési, szövegbányászati és big data megoldások fejlesztője.

5 komment • Kövess Facebookon • Iratkozz fel értesítőre

A bejegyzés trackback címe:

https://kereses.blog.hu/api/trackback/id/tr701024231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kohana · http://kisviraginitaly.freeblog.hu 2009.03.25. 11:00:23

"Vagyis minél hamarabb találják meg azt, amit keresnek"
felhasználói szemmel ez a legfontosabb cél szerintem, és ilyen értelemben, nekem, mint információkeresőnek ez inkább jó, mint rossz.
Persze a tartalomszolgáltatók sérülnek, hiszen hozzájuk így nem jut el az olvasó, de egyelőre azt hiszem, egy kis réteget érint csak.
Bár nem tudom mekkora az arány, de nem hinném, hogy a pár szavas válaszokat keresők lennének túlnyomó többségben, és egyelőre csak az ilyen típusú keresések során veszítenek a tartalomszolgáltatók.

EdBoyWW · http://twitter.com/edboyww 2009.03.25. 11:28:24

A Google esetében a végcél az, hogy rendszerezze a világ összes információját, így ez akár odáig is fajulhat, hogy a leggyakoribb esetben egyáltalán nem kell elnavigálni az oldalairól, legyen a cél akár szórakozás, információkeresés vagy vásárlás...

dJw_ · http://rendszergazdak.blog.hu 2009.04.01. 21:03:03

vitába szállnék azért a lezáró gondolattal... mint weblap tulajdonos azt gondolom, hogy ha valaki csak a telefonszámomat keresi, akkor lényegében nekem mindegy, hogy a googleből tudja meg vagy a weblapomra lép és onnan nézi meg, a lényeg, hogy megtudja amit akar.
Másrészt ha egy üzleti ajánlatom van - pl egy terméket akarok eladni -, akkor a látogató rákeres a termék nevére, jó esetben az én oldalam termékleírása jelenik meg, minek következtében rá is fog kattintani, ha meg akarja venni azt. És nyilván arra a linkre fog kattintani, amelyik a leginkább azt mondja neki, amit hallani akar (pl: olcsó, minőségi, garancia, ajándék jár hozzá stb)... ezzel a google rákényszeríti az értékesítő weboldalakat, hogy pontos és hatékony információkkal lássák el a látogatókat - ami végülis a látogató szempontjából jó.

taradi 2009.04.06. 09:39:00

Nézzük meg a helyzetet a Google oldaláról: Ellentétesen az eredeti "minél hamarabb távozzon az oldalról" hozzáállással, az újítások arra törekszenek, hogy meghosszabbítsák a felületen való tartózkodást. Remélem mindenki látja, hogy ezzel az a cél, hogy a felhasználó minél nagyobb eséllyel ütközzön bele egy fizetett hirdetésbe, átkattintson és így növelje a Google bevételét?!

Kereso75 · http://kereses.blog.hu 2009.04.07. 11:41:33

Ahogy mondod. Pontosan erről szólt a blogbejegyzés. Kezdenek széttartani az érdekek bizonyos esetekben.
süti beállítások módosítása