Az Index írta, hogy "a (Youtube) videomegosztón a legnépszerűbb videók oldalán néhány órára két reklámfilm (a L'Oreal kozmetikai cég samponokat hirdető kisfilmjei) vette át az első két helyet", aminek a cikkben leírtak szerint is lehet teljesen technikai jellegű magyarázata. Szóval nem kell összeesküvés elméleteket gyártani, de eszembe juttatott egy klasszikus példát arra, hogy milyen nagy hatalma van a keresőknek.
Egy amerikai kisvállalkozás abból élt, hogy extra méretű cipőket árult az interneten keresztül. Egészen jól ment az üzlet, amikor egyik pillanatról a másikra hirtelen töredékére csökkent a megrendelések száma. Egy darabig értetlenül álltak a jelenség előtt, míg rá nem jöttek, hogy a Google algoritmusának változása áll a háttérben. Hirtelen lekerültek a címlapról a számukra leginkább vevőket hozó kulcsszavak esetében. Majdnem csődbe mentek.
Hogy mi a tanulság? A Google nyilván azt tanácsolná vegyél hirdetést és akkor biztosított az első helyed a találati lapon. Mások azt mondanák költs többet a keresőoptimalizálásra. Mindenesetre így vagy úgy, de a keresőkből érkező forgalom is pénzbe kerül.