Nitin Karandika írja le a Powerset szemantikus kereső kapcsán, hogy szerinte miért nem lehet ma már a Google-t megverni.
Három fő érvet használ:
- Relevancia algoritmusok: már annyira kifinomult a relevancia algoritmusuk, hogy egyszerűen szerinte jobb eredményeket ad, mint pl a Yahoo. A valós felmérések eredményei nem ezt bizonyítják, mindenesetre sok embernek nyújtja ezt az érzetet, a Google az kétségtelen, és tény, hogy a termékeket nem elsősorban a valós tulajdonságaik, hanem az általuk adott érzet adja el a vásárlóknak.
- Optimalizált weboldalak: Számomra ez már meggyőzőbb érv. Nem csak a Google optimalizál, hanem minden weboldal maga is optimalizál a Google-re. Mivel nagyjából ismert, hogy milyen dolgok fontosak a számára, ezért minden értelmes weboldal tulajdonos energiát szán arra, hogy megfeleljen minél inkább a Google számára. Ez óriási versenyelőnyt jelent a számukra.
- Felhasználói bázis: a legtöbb felhasználó lassan harap rá új technológiákra. A több ezer létező alternatív keresőszolgáltatás ellenére, ezek összesített piaci részesedése nem éri el a 2 százalékot. A legtöbben egyszerűen nem is gondolnak arra, hogy lehetne mást is használni. Hozzászoktak a végletesen egyszerű kezelő és eredményfelülethez. Egyszerűen ezt várják el bármelyik keresőtől. Már arról is nagyon nehéz meggyőzni a felhasználókat, hogy próbáljanak ki egy alternatív lehetőséget, nem hogy aktív felhasználóvá váljanak.
A legsúlyosabb korlátot a harmadik tényező jelenti, ugyanis ha valaki keresőt fejleszt, nagyon gyorsan szembesül a ténnyel, hogy az átlagosnál jóval nehezebb látogatókat vonzania. Az oldal jellegéből adódóan, ugyanis kevés a tartalom, amit más keresők indexelni tudnak.
Van még egy nagyon jelentős korlát, mégpedig a hagyományos crawler alapú indexelés óriási erőforrás igénye. A Google gyakorlatilag együtt nőtt fel a webbel. Amikor elkezdték, még néhány géppel meglehetett oldani, ma már nagyon komoly szerverparkok szükségesek a feladathoz. Itt nagyon nagy tőkére van szükség, még akkor is, ha valaki valami nagyon újszerű megközelítéssel is áll elő, mint az igen komoly szakmai háttérrel rendelkező Cuill tette. Ők azt ígérik, hogy nagyságrendekkel kevesebb kapacitással megoldják. Ehhez kellett most 25 millió dollárt szerezniük, a további fejlesztésekhez...